Vijenac 218

Fotografija

Iz zbirke hrvatske fotografije Foto kluba Zagreb

Nevidljiva tradicija

Virgilio Giuricin

Iz zbirke hrvatske fotografije Fotokluba Zagreb: Virgilio Giuricin

Nevidljiva tradicija

Provesti punih pedeset godina u društvu s kamerom doista nije malo. Ali nije ni malen trag što ga je autor sve vrijeme svoga bavljenja ostavio, niti je nevažno kako još stvara fotografije, čija se kvaliteta očituje u gotovo svakom pokušaju izašlu iz njegova laboratorija.

Giuricin je jedan od onih fotografa koji su nadišli zatečena stanja ne samo vlastite sredine nego su marom i znanjem hrvatsku fotografsku umjetnost podigli na razinu europskih i svjetskih domašaja. Eksperimentirajući ostvarivao je cikluse Krovovi Rovinja i Motivi Istre, dok posebno mjesto u njegovoj kreativnoj biografiji zauzima znatni interes za life-fotografiju, potom začudno obrađeni pejsaži u boji, kao i radovi nastali iz crno-bijelih fotografija raznim intervencijama u tamnoj komori.

Svaki grad ima svoje fotografe, negdje ih je više, negdje manje. No malo se koji grad može poput Rovinja pohvaliti da u svojoj sredini ima tako iznimna sugrađanina, fotografskog umjetnika, pjesnika slike i znalca, koji je uspio osporiti da samo tradicionalni pristup fotografiji posjeduje prave vrijednosti. U njega je tradicija prisutno nevidljiva, a sve ono što sam unosi daje njegovoj slici važnost i estetsku vrijednost.

Usvajajući nove tehnike, on je osvajao i nove likovne prostore, toliko bliske suvremenom čovjeku. Ljepota u njegovim radovima otkriva svu vitalnost i osobitost njegove ličnosti, pa čak i onda kada ga život nije odvećmazio.

Tada, kao i danas, svaki susret s Virgiliom Giuricinom počinje i završava s fotografijom, otkrivajući svu njegovu fanatičnu odanost stvari za koju je živio i živi, a to je uvijek samo fotografija.

Zdenko Kuzmić

slikaVirgilio Giuricin jedno je od najvećih imena recentne hrvatske fotografije. Rođen je 1934. u Rovinju, u staroj i uglednoj rovinjskoj obitelji. Nakon završene Srednje tehničke škole u Rovinju završava i Školu primijenjene umjetnosti (fotografija i dizajn) u Torinu, Italija.

Fotografijom se bavi od 1952, koje godine izlaže svoje prve radove u Fotoklubu Rovinj.

Bio je tri desetljeća reporter talijanskog dnevnika za Istru »La voce del popolo«, riječkoga polumjesečnika »Panorama«, kao i suradnik TV-Kopera. Od godine 1971. do 1979. radi kao tajnik i profesionalni fotograf u Zavičajnom muzeju Rovinj. Od godine 1979. nadalje ima status samostalnog umjetnika na polju fotografije i industrijskog dizajna.

Član je Likovne kolonije Rovinj, a u vremenu od 1975-1978. i njezin predsjednik. Član je ULUPUH-a od godine 1975, a Hrvatske zajednice samostalnih umjetnika od godine 1979.

Od godine 1973. aktivno radi na promidžbi fotografske kulture, kako samostalno tako i u okvirima kluba. Strastveni je istraživač, pun organizacijskih ideja, kao i cijenjeni fotograf.

Nakon dulje krize jedan je od osnivača obnovljenog Fotokluba Rovinj, 1982. godine. Inicijator je i osnivač kao i voditelj Photo Art Gallery Batana u Rovinju (1985), a utemeljitelj Centra vizualnih umjetnosti Batana u Rovinju (1990), čiji je predsjednik od osnutka, čime prestaje s radom Fotoklub Rovinj. Ubrzo pokreće i autor je Projekta fotografske vizualne umjetnosti Mundial fotofestival (1990). Ta međunarodna izložba fotografije danas je poznata i priznata u svijetu.

Za njegov izložbeni rad Fotosavez Jugoslavije dodjeljuje mu godine 1990. počasno zvanje kandidata majstora fotografije. Međunarodna federacija fotografske umjetnosti FIAP dodjeljuje mu počasno zvanje EFIAP, a za njegov organizacijski rad i zvanje ESFIAP.

Sudjelovao je na blizu petsto izložbi fotografije u zemlji i inozemstvu, od čega su oko 330 bile međunarodne. Za izložbenu aktivnost dobitnik je oko 140 različitih nagrada. Održao je do danas 98 samostalnih izložbi fotografije, u zemlji i inozemstvu (Austriji, Belgiji, Kanadi, Francuskoj, Italiji, Jugoslaviji, Njemačkoj, Rumunjskoj, Sloveniji, Švedskoj i SAD).

Njegove se fotografije nalaze tiskane u brojnim publikacijama i foto-monografijama, u rasponu od godine 1969. do danas.

U posljednjih nekoliko godina intenzivno se bavi kreativnom fotografijom u boji. Obrađuje stare fotografske postupke, unoseći pritom rezultate vlastitih istraživanja, od oblikovanja, grafičkog dizajna, optičkih senzacija, do realizacije raznih metoda kompozicije, poštujući sva pravila estetike i postižući tako vrhunske likovne rezultate.

Živi i radi u Rovinju.

Vladko Lozić

Vijenac 218

218 - 11. srpnja 2002. | Arhiva

Klikni za povratak