Vijenac 217

Kazalište

Kazalište Marina Držića Dubrovnik

Kabaretska zgoda

Marlene Dietrich ne donosi ništa novo, nostalgično nas podsjeća na neka vremena, ali ih ne povezuje s vremenom predstave

Kazalište Marina Držića Dubrovnik: Marlene Dietrich

Kabaretska zgoda

Marlene Dietrich ne donosi ništa novo, nostalgično nas podsjeća na neka vremena, ali ih ne povezuje s vremenom predstave

Bila je to posljednja premijera u Kazalištu Marina Držića u ovoj sezoni, koja je ujedno označila i prestanak četverogodišnjeg mandata staroga ravnatelja dubrovačkog kazališta Marina Gozzea i početka novog mandata nove ravnateljice Mire Muhoberac.

Marlene Dietrich, kako ju je zamislila i uz pomoć redatelja Ante Vlahinića realizirala glumica Kazališta Marina Držića Glorija Šoletić, tek je kazališna zgoda, i to kabaretskoga tipa. Nije to dakle životna priča o jednoj od najvećih zvijezda pozornica prve polovice dvadesetog stoljeća. Nema dramaturških tokova ni procjepa kroz koje bi se radnja trebala provlačiti. Glorija Šoletić jednostavnoo interpretira njezine pjesme i pritom pokušava stvoriti atmosferu kabareta, i to onakva kakav odgovara vremenu izvorne interpretacije. Tu je dakle obvezni frak, cigareta, karakteristični kontakt s publikom za stolovima... Riječ je dakako o sadržajem sentimentalnim pjesmama, jednostavnim i melodioznim, koje i danas možete pjevušiti i koje su i danas dobra podloga kvalitetnoga kabareta. Glorija Šoletić ima potencijala za takav scenski nastup.

Ništa novo

U tom ugođaju Glorija Šoletić publici zajedno s Tonijem Nappholzem, koji je prati na glasoviru, nudi i nekoliko solidnih interpretacija pjesama Marlene Dietrich. I to je sve. Malo, osobito ako se zapitate zašto ovakva Marlene Dietrich danas i ovdje. Ne donosi ništa novo, nostalgično nas podsjeća na neka vremena, ali ih ne povezuje s vremenom predstave i tako dalje i tako dalje. No predstava se može razumjeti kako smo je na početku i odredili, tek kao kazališno-kabaretska zgoda čija je svrha ponuditi nekoliko ugodnih trenutaka, a u ovom slučaju i otvoriti novu malu scenu u predvorju Kazališta Marina Držića koja, zajedno s terasom ispred ulaza u kazalište, uz uvjet pažljivijeg izbora programa, može postati novo i zanimljivo mjesto ljetnog okupljanja ljubitelja kazališta u Dubrovniku.

Jovica Popović

Vijenac 217

217 - 27. lipnja 2002. | Arhiva

Klikni za povratak