Vijenac 216

Arhitektura

ARHITEKTONSKI GLOBUS

Renzo Piano u Atlanti

Sredinom prošlog mjeseca direktor muzeja umjetnosti u Atlanti najavio je ekspanziju svoje institucije, tešku 130 milijuna dolara, kojom se planira dogradnja znamenitoga bijelog muzeja Richarda Meiera iz 1983.

ARHITEKTONSKI GLOBUS

Renzo Piano u Atlanti

Sredinom prošlog mjeseca direktor muzeja umjetnosti u Atlanti najavio je ekspanziju svoje institucije, tešku 130 milijuna dolara, kojom se planira dogradnja znamenitoga bijelog muzeja Richarda Meiera iz 1983. No, protivno očekivanjima, američki arhitekt nije razmatran kao potencijalni autor novoga projekta, a umjesto javnog natječaja, što je uobičajena praksa kada je riječ o tako važnim javnim građevinama, uprava muzeja odlučila se za neposrednu narudžbu talijanskom arhitektu Renzu Pianu. Dogradnja kojom će se više nego udvostručiti postojeća korisna površina muzeja, osim izložbenog prostora, sadržavat će čuvaonice, urede i istraživački prostor, trgovinu i restoran te novi ulaz u kompleks sa središnjom piazzom okruženom trima novim građevinama. Postojeća zgrada i adirana krila bit će povezana mostovima, a prema riječima direktora muzeja, »dogradnja će pridonijeti da Meierov dio izgleda još bolje«.

Svjetlo i sjena u arhitekturi

slikaU Njemačkom muzeju arhitekture u Frankfurtu u tijeku je izložba zanimljiva naslova Tajna sjene: svjetlo i sjena u arhitekturi, koja u vremenu svojevrsne svjetlosne polucije istražuje potpuno nov pristup fenomenu sjene i svjetla. Izložba je podijeljena u pet zona: od istraživanja percepcije sjene, preko prikaza povijesnih sjena u arhitekturi 17-20. stoljeća i u 20. stoljeću do suvremenih tragača sjene i prikaza karakteristika sjene. Posljednji i najzanimljiviji dio izložbe posebno je dizajnirana scenografija kojom je cijeli drugi kat muzeja transformiran u senzualnu pozornicu sjena nazvanu Blockwelt. Izložba je otvorena do 16. lipnja, a opširnija informacija dostupna je na adresi muzeja: www.dam-online.de.

Kongres arhitekata u Berlinu

Potkraj srpnja Berlin će postati prijestolnicom arhitektonskog globusa. U njemačkom se glavnom gradu od 22. do 26. srpnja održava 21. kongres Međunarodne unije arhitekta (UIA), a potom u sljedeća tri dana i Generalna skupština iste asocijacije. Tema je kongresa Vrelo arhitekture, a pored opsežnog službenog programa, koji će se odvijati u plenumima (dijalog civilizacija), forumima (dijalog disciplina), radionicama (dijalog na projektima) i prezentacijama projekata (generacijski dijalog), predviđen je i bogati izbor pratećih aktivnosti — izložbi, predavanja i rasprava u samom Berlinu, ali i drugim njemačkim gradovima (München, Frankfurt, Essen, Hannover i dr.). Berlin se od ujedinjenja Njemačke intenzivno izgrađuje u europsku metropolu 21. stoljeća uz sudjelovanje vodećih svjetskih arhitekata, stoga nije čudno da je najveće gradilište i izlog suvremene svjetske arhitekture izabran kao domaćin svjetskog kongresa arhitekata na početku novoga stoljeća. Opširniju informaciju kao i mogućnost registracije za sve zainteresirane moguće je pronaći na adresi: www.uia-berlin2002.com.

Izložba Zahe Hadid u Rimu

slikaIzložbom pod naslovom Zaha Hadid: djela i projekti otvoren je prošlog mjeseca privremeni izložbeni prostor novog Centra suvremenih umjetnosti u nekadašnjoj rimskoj vojarni Montello, što će biti u funkciji tijekom izgradnje nove zgrade Centra prema pobjedničkom projektu Zahe Hadid na međunarodnom natječaju 1998. godine. Kada bude izgrađen na površini većoj od 2,5 hektara, Centar će revitalizirati dio Rima svojim sadržajem i neobičnim dizajnom izlomljenih linija, šiljastih uglova i sinusoidnih krivulja tipičnih za fluidni, dinamični i asimetrični stil britansko-iračke arhitektice. Nakon studija čiste matematike u Bejrutu Zaha Hadid završila je arhitekturu na znamenitoj AA školi u Londonu te u posljednja dva desetljeća postala najpoznatijom ženom suvremene arhitekture. O njezinu inovativnom promišljanju prostora i njegove uporabe svjedoči i postav rimske izložbe, oblikovan u obliku labirinta međusobno ispresijecanih panela unutar kojih su postavljeni modeli, skice, nacrti, knjige i multimedijske instalacije, kao i Zahini kazališni kostimi, pokućstvo i produkt dizajn. Izložba kojom dominiraju njezini arhitektonski projekti od već realiziranih (Vitra vatrogasna postaja) do onih koji su još na papiru ili u fazi izgradnje (Centar suvremenih umjetnosti u Cincinnattiju, Skijaška skakaonica u Innssbrucku) potrajat će do 11. kolovoza.

Gio Ponti — A World

slikaU londonskom Muzeju dizajna postavljena je retrospektivna izložba opusa Gija Pontija (1891-1979), nadahnuta arhitekta i dizajnera dvadesetog stoljeća. Slikar, pjesnik, pisac i predavač te izniman dizajner i arhitekt Ponti je bio osnivač i prvi urednik magazina »Domus« te predvodnik poslijeratne renesanse talijanskog dizajna. Izložba iscrpno dokumentira Pontijevu sjajnu karijeru evocirajući njegovu ljubav prema boji, humoru i dekorativnosti u brojnim projektima, od magične vile Planchart u Karakasu do legendarnog espresso-aparata La Pavoni (koji je simbolizirao La Dolce Vita), kao i njegovu privrženost arhitekturi o čemu je sam zapisao: »Voli arhitekturu, bila ona stara ili moderna. Voli je zbog njezinih fantastičnih, pustolovnih i svečanih kreacija; zbog njezinih invencija; zbog apstraktnih, aludivnih i figurativnih oblika koji očaravaju naš duh i ushićuju naše misli. Voli arhitekturu, pozornicu i potporu naših života.« Više o samoj izložbi što će potrajati do 6. listopada, kao i o talijanskom arhitektu, moguće je doznati na adresi londonskog muzeja: www.designmuseum.org.

Vinko Penezić

Vijenac 216

216 - 13. lipnja 2002. | Arhiva

Klikni za povratak