Vijenac 215

Glazba

METROPOLITAN

Švicarski Turčin u bojama voća

»Opera Gioacchina Rossinija Il Turco in Italia zamišljena je da navede publiku na smijeh i plač«, napisao je novinar švicarskog »Le Tempsa« tvrdeći da najnovija produkcija Rossinijeve opere u Opernhaus u Zürichu upravo na taj način zabavlja publiku.

METROPOLITAN

Čarobna Alcina

Göttingen U petak 17. svibnja u Göttingenu premijerno je izvedena opera Alcina G. F. Händela. U skladu s libretom koji u različitim ulogama uglavnom postavlja žene, i ovom su postavom dominirale žene, ali ne samo na pozornici, nego i iza nje. Operu je režirala Catherine Turocy, čija je interpretacija nastojala biti što bliža baroknom shvaćanju — od pjevača je tražila naglašenu gestikulaciju i mimiku kao temeljne okosnice akcije i emocija. Solistice su bile vrhunske: Yvonne Kenny kao veličanstvena čarobna kraljica bila je glazbeno i tehnički savršena; Ewa Wolak kao Bradamante svoju je ulogu otpjevala temperamentno, što je priličilo tamnoj boji njezina glasa; Cynthia Sieden kao Morgana živahnom je glumom i sigurnim glasom oduševila publiku, a za Sysanne Rydén kritičari su pisali da je šteta što za njezina Oberta Händel nije napisao više arija. Dvije muške uloge otpjevali su također izvrsni lirski tenor Paton den Oronte i bas Andrew Foster-Williams. Filharmonijskim baroknim orkestrom i zborom Visoke glazbene škole iz Hannovera dirigirao je Nicholas McGegan, zaokruživši intepretaciju Händelove Alcine tako nadanuto da su je kritičari proglasili čarobnom.

Ženski zbor u Falstaffu pleše!

Moskva Solisti, zbor i orkestar opere Helikon u Moskvi šesnaestog su svibnja izveli Verdijevu operu Falstaff. Operom je ravnao mladi grčki dirigent Theodore Currentzis, koji je iz ansambla uspio izvući maksimum, premda se nekim gledateljima (osobito onima u prvom redu) nije svidio njegov previše razmahan stil dirigiranja. U naslovnoj je ulozi nastupio Mikhail Davydov, koji je oduševio kritičare, a oduševili su i njegove kolege — Andzhei Veletsy u ulozi Forda, Larissa Kostiuk u ulozi gđe Quickly, Alis Gibtsa kao Alice, Svetlana Rossiyskaya kao Meg Page, Nikolai Dorozhkin kao Fenton (koji je u njegovoj interpretaciji sličio Harlekinu) i drugi. Kao posebnu zanimljivost i vrhunac satire kritičari navode ples ženskoga zbora u šumi starih hrastova, koji su pjevačice doista izvele na način Labuđeg jezera. Kritičar Niel McGowan s oduševljenjem je zaključio pisanje o moskovskom Falstaffu: »Kada je ansambl opere Helikon sposoban dati ovakvu izvedbu unatoč tome što je naguran na pozornicu na koju jedva stane gudački kvartet, što su onda sposobni učiniti u pravom kazalištu?«

Renée Fleming oduševila francusku publiku

Pariz Koncertnom izvedbom opere Gusar Vincenca Bellinija u pariškom kazalištu Châtelet, u ponedjeljak, 13. svibnja, dominirala je sopranistica Renée Fleming. Premda Fleming uglavnom nastupa u štrausovskim i mocartovskim ulogama, i premda je njezin glas manje temperamentan od glasa Marije Callas, pjevačica je vrhunskim izgovorom, sjajnim osjećajem za talijanski belkanto i nizom profinjenih glasovnih nijansa izazvala ovacije i publike i kritike. No pjevači u ostalim ulogama — Mirko Guadagnini (Itulbo), Patrizia Biccire (Adela), Marcello Giordani (Gualtiero) i Albert Schagidullin (Ernesto) — nisu pokazali takvu profinjenost, a zajedno su djelovali prilično nehomogeno. Na svu sreću, entuzijazam publike uspio je sačuvati ansambl — filharmonijski orkestar i zbor francuskoga radija, kao i njihov dirigent Evelino Pido.

Nominacije za nagradu Tony

New York Šestog svibnja objavljene su nominacije za nagradu Tony. S brojem nominacija vodeći je mjuzikl Thoroughly Modern Millie (jedanaest nominacija), a odmah iza njega su Urinetown: The Musical i Sondheimov Into the Woods sa po deset nominacija. U kategoriji za najbolji mjuzikl Thoroughly Modern Millie borit će se s mjuziklima Mamma Mia!, Urinetown: The Musical i Sweet Smell of Success. Dok je od ta četiri mjuzikla najviše kritiziran Mamma Mia!, ostala tri imaju podjednake šasne za pobjedu, pa tako i Sweet Smell of Success, koji je također nominiran u nekoliko kategorija (sedam nominacija). Rezultate ćemo saznati u nedjelju, 2. lipnja 2002. godine.

Irena Paulus

Vijenac 215

215 - 30. svibnja 2002. | Arhiva

Klikni za povratak