Vijenac 215

Fotografija

Izložba Henrija Cartier-Bressona u Zagrebu

Odlučujući trenutak

Unutar trenutka postoji časak u kojem se elementi u pokretu nalaze u ravnoteži, a posao je fotografa da ga iskoristi, te da određeni trenutak i ekvilibrij zadrži nepokretnima

Izložba Henrija Cartier-Bressona u Zagrebu

Odlučujući trenutak

Unutar trenutka postoji časak u kojem se elementi u pokretu nalaze u ravnoteži, a posao je fotografa da ga iskoristi, te da određeni trenutak i ekvilibrij zadrži nepokretnima

Fotografija Cartier-Bressona i odlučujući trenutak u kojem fotograf okida i stvara sliku obilježili su i proslavili rad francuskoga majstora fotografije.

slika slika

U Galeriji Klovićevi dvori 5. lipnja otvara se retrospektivna, gostujuća, izložba Henrija Cartier-Bressona, koja će predstaviti impresivan opus umjetnika na osnovi ukupno 155 fotografija, od ranih tridesetih godina dvadesetog stoljeća, kad započinje svoju profesionalnu karijeru i bliske veze s nadrealizmom, pa sve do kraja sedamdesetih. Velik dio snimio je za vrijeme brojnih putovanja po Italji, Španjolskoj, Meksiku, Indiji, u Londonu, premda se dio fotografija dakako odnosi na Pariz i Francusku. Kao paralela Cartier-Bressonu moći će se pogledati izložba njegova suvremenika i našeg majstora fotogafije Toše Dabca (izložba koja je tijekom svibnja predstavljena u Budimpešti). Riječ je o izboru od pedesetak fotografija.

Tošo Dabac i Henri Cartier-Bresson imena su koja su obilježila razdoblje europske fotografije koje mnogi nazivaju zlatnim, uz Manuela Alvareza Brava, Roberta Doisneaua ili Billa Brandta.

Cartier-Bressona veže uz Zagreb 1973. i izložba u tadašnjoj Galeriji suvremene umjetnosti (predgovor je napisao kustos Radoslav Putar).

Henri Cartier-Bresson (1908) shvaća fotografiju kao način života. Između brojnih putovanja, studija slikarstva, zarobljeništva tijekom Drugog svjetskog rata, stvorio je opus i stekao svjetsku slavu kao jedan od autora fotografije druge polovice 20. stoljeća za kojeg se može reći, iz naše današnje perspektive, da graniči s mitom. Važna je njegova povezanost s nadrealizmom, te je ta doza nadrealnog integralni element njegovih fascinantnih fragmenata svakodnevice. Sam umjetnik napisao je u knjizi Odlučujući trenutak (1952) da fotograf radi zajedno s pokretom. Unutar trenutka postoji časak u kojem se elementi u pokretu nalaze u ravnoteži, a posao fotografa je da ga iskoristi, te da određeni trenutak i ekvilibrij zadrži nepokretnima.

Institut Français de Zagreb, organizator izložbe u suradnji s Klovićevim dvorima, najavio je niz fotografskih izložbi.

Iva Brezovečki-Biđin

Vijenac 215

215 - 30. svibnja 2002. | Arhiva

Klikni za povratak