Vijenac 215

Film

Glumci iz sjene

Norman Reedus

Glumci iz sjene

Norman Reedus

Trideset i trogodišnji (rođen 6. siječnja 1969. u Hollywoodu na Floridi) bivši Pradin model (koji je imao sessione i za u nas popularni H&M), Norman Reedus i prije nego što je postao glumac (tesan u Estilo School of Dramaturgy), bio je »svjetski čovjek« — bavio se raznim stvarima (između ostalih prodajom motocikala i čišćenjem za psima), a u dvanaestoj je godini otišao od kuće te živio u Londonu i Japanu (danas suprug top-modela Helene Christensen i otac trogodišnjeg dječačića).

Prepoznatljiv po malenome madežu iznad lijevog kuta usnica i molećivo-ranjenome-gladnom pogledu s podočnjacima — grungerskome stavu koji ujedinjuje nezaštićeno i opasno, povučeno i pristupačno, rubno i uglađeno, ali i istančanom shabby-shicku u odijevanju, Reedus je idealan za tumačenje tipova odmetnika (u The Boondock Saints Troya Duffyja jedan je od dvojice irske braće MacManus, koji vjerujući u Acquitas & Veritas pravdu uzimaju u vlastite ruke i čiste Boston od kriminalaca) ili umjetnika (pjesnik Lucien Carr u Walkowovu Beatu, o životu kontroverznog pisca Williama S. Borroughsa i njegove žene; odnosno slikar-student Travis u tinejdžerskom psihološkom trileru Trač, u kojem njegova nježna, visoka i mršava tjelesna konstitucija i neobično lice zrcale svu napetost i sumnje gledatelja u motive lika, te prenose i njegovu vlastitu paranoju), ali redovito senzibilnih duša (protektivni brat u Sand-u Matta Palmierija; ili nesigurni adolescent Van koji skrbi o ocu dok na kraju ne ogrezne u kriminal u William Rothovu indie-uratku Floating — Reedusovoj prvoj glavnoj ulozi za koju je odmah bio i nagrađen specijalnom nagradom žirija na New England filmskom festivalu).

U sporednoj ga se ulozi moglo vidjeti i u Schumacherovih 8 mm; a čak je dva puta surađivao s redateljem Guillermom del Torom — u sci-fi trileru Mimic 1997. godine (što je ujedno bio i njegov prvi filmski nastup), te u vampirskom akciću na tragu Od sumraka do zore — Blade II, koji uskoro treba stići u naša kina.

Katarina Marić

Vijenac 215

215 - 30. svibnja 2002. | Arhiva

Klikni za povratak