Nova šansa Splita
Split, 12. travnja
Potrebno je hitno izraditi integralni program razvitka splitske gradske luke te oformiti profesionalnu grupu koja će njime upravljati — zaključak je rasprave kojom se Forum hrvatske sloge priključio nizu rasprava potaknutih projektom što ga je Gradu Splitu ponudila američka tvrtka AFCO.
Prigodom druge konvencije te udruge u kongresnoj dvorani Hotela Marjan o razvitku gradske luke govorili su dr. Jakša Miličić, dr. Ivo Šimunović, dr. Ivo Lozić te Eduard Katačić, član splitskog Poglavarstva za urbanizam i ekologiju te Srđan Kovačić, voditelj Radne grupe projekta Gradska luka.
U uvodnoj riječi Jakša Miličić podsjetio je na podatak kako je na splitskom području manje od 25 posto zaposlenih te je, ocjenjujući gradsku luku kao osnovni resurs razvoja, a time i povećanja zaposlenosti, istaknuo da konačno treba napustiti zastarjelo, desetljećima uvriježeno uvjerenje o Splitu kao tranzitnom gradu. Gradska luka treba biti okosnicom stacionarnoga turizma, zaključio je, te bi s tim ciljem trebalo raditi na povezivanju njezinih, trenutno izoliranih, dijelova u jedinstvenu cjelinu. U tome ključnu ulogu ima definiranje prometne infrastrukture, o čemu je nazočnima na raspravi govorio Ivo Lozić, ističući kako u tom pogledu projekt, prema kojem bi se na cjelokupnom području splitske gradske luke gradili turistički sadržaji, izaziva brojne dileme. Međutim, da bi se zadovoljio gospodarski aspekt, odluka o tome u kojoj mjeri i na koji način rasteretiti taj prostor, te kamo sa željezničkim i autobusnim kolodvorima te trajektnom lukom, trebala bi biti utemeljena na poštivanju prirodnih vrijednosti imajući u vidu kapacitete postojeće i planirane prometne mreže.
Na koji će način viziju splitske gradske luke definirati novi splitski GUP, nije se doznalo na raspravi jer, kako je naglasio Eduard Katačić, pozvan da o tome govori uime gradskih službi, rješenja u kojima sudjeluje Grad još nisu u fazi za ozbiljniju raspravu. Ipak, prema njegovim riječima, zamisao novog GUP-a upravo jest u tome da sagleda ravnomjerni razvoj čitavoga gradskog područja kako bi u budućnosti funkcioniralo kao skladna cjelina.
Upravo je kašnjenje u izradi GUP-a moglo biti ozbiljan povod za penale koje bi Grad Split plaćao AFCO-u da je kojim slučajem već potpisao ponuđeni ugovor, naglasio je u svom izlaganju Srđan Kovačić. Grad Split, naime, trenutno je u fazi pronalaženja puta premošćivanja situacije u kojoj je, zbog nedefiniranih stajališta o programu luke kao osnove projekta, partnerstvo s američkim ulagačem dovedeno u pitanje. Vrijeme je da Radna grupa što ju je Grad zadužio za realizaciju projekta konačno i preraste u profesionalni menadžment. Koliko je projekt isplativ, istaknuo je, pokazala je već Predinvesticijska studija što su je izradili profesori Filipović i Grčić, stručnjaci sa splitskog Ekonomskog fakulteta. Govoreći u prilog nužnosti preobražaja Splita u turističku industrijsku zonu, Ivo Šimunović istaknuo je kako je sadašnje stanje na tom području posljedica gospodarskoga diskontinuiteta i nezainteresiranosti države u ponudi koncepta.
Upravo iz tog razloga novu šansu Splita vidi upravo u Projektu gradske luke, koji bi se, zbog odraza na državni proračun, zapravo trebao tretirati kao projekt od iznimnoga nacionalnog značenja.
Klikni za povratak