Vijenac 213

AFCO

Konvencija Foruma hrvatske sloge

Nova šansa Splita

Konvencija Foruma hrvatske sloge

Nova šansa Splita

Split, 12. travnja

Potrebno je hitno izraditi integralni program razvitka splitske gradske luke te oformiti profesionalnu grupu koja će njime upravljati — zaključak je rasprave kojom se Forum hrvatske sloge priključio nizu rasprava potaknutih projektom što ga je Gradu Splitu ponudila američka tvrtka AFCO.

Prigodom druge konvencije te udruge u kongresnoj dvorani Hotela Marjan o razvitku gradske luke govorili su dr. Jakša Miličić, dr. Ivo Šimunović, dr. Ivo Lozić te Eduard Katačić, član splitskog Poglavarstva za urbanizam i ekologiju te Srđan Kovačić, voditelj Radne grupe projekta Gradska luka.

U uvodnoj riječi Jakša Miličić podsjetio je na podatak kako je na splitskom području manje od 25 posto zaposlenih te je, ocjenjujući gradsku luku kao osnovni resurs razvoja, a time i povećanja zaposlenosti, istaknuo da konačno treba napustiti zastarjelo, desetljećima uvriježeno uvjerenje o Splitu kao tranzitnom gradu. Gradska luka treba biti okosnicom stacionarnoga turizma, zaključio je, te bi s tim ciljem trebalo raditi na povezivanju njezinih, trenutno izoliranih, dijelova u jedinstvenu cjelinu. U tome ključnu ulogu ima definiranje prometne infrastrukture, o čemu je nazočnima na raspravi govorio Ivo Lozić, ističući kako u tom pogledu projekt, prema kojem bi se na cjelokupnom području splitske gradske luke gradili turistički sadržaji, izaziva brojne dileme. Međutim, da bi se zadovoljio gospodarski aspekt, odluka o tome u kojoj mjeri i na koji način rasteretiti taj prostor, te kamo sa željezničkim i autobusnim kolodvorima te trajektnom lukom, trebala bi biti utemeljena na poštivanju prirodnih vrijednosti imajući u vidu kapacitete postojeće i planirane prometne mreže.

Na koji će način viziju splitske gradske luke definirati novi splitski GUP, nije se doznalo na raspravi jer, kako je naglasio Eduard Katačić, pozvan da o tome govori uime gradskih službi, rješenja u kojima sudjeluje Grad još nisu u fazi za ozbiljniju raspravu. Ipak, prema njegovim riječima, zamisao novog GUP-a upravo jest u tome da sagleda ravnomjerni razvoj čitavoga gradskog područja kako bi u budućnosti funkcioniralo kao skladna cjelina.

Upravo je kašnjenje u izradi GUP-a moglo biti ozbiljan povod za penale koje bi Grad Split plaćao AFCO-u da je kojim slučajem već potpisao ponuđeni ugovor, naglasio je u svom izlaganju Srđan Kovačić. Grad Split, naime, trenutno je u fazi pronalaženja puta premošćivanja situacije u kojoj je, zbog nedefiniranih stajališta o programu luke kao osnove projekta, partnerstvo s američkim ulagačem dovedeno u pitanje. Vrijeme je da Radna grupa što ju je Grad zadužio za realizaciju projekta konačno i preraste u profesionalni menadžment. Koliko je projekt isplativ, istaknuo je, pokazala je već Predinvesticijska studija što su je izradili profesori Filipović i Grčić, stručnjaci sa splitskog Ekonomskog fakulteta. Govoreći u prilog nužnosti preobražaja Splita u turističku industrijsku zonu, Ivo Šimunović istaknuo je kako je sadašnje stanje na tom području posljedica gospodarskoga diskontinuiteta i nezainteresiranosti države u ponudi koncepta.

Upravo iz tog razloga novu šansu Splita vidi upravo u Projektu gradske luke, koji bi se, zbog odraza na državni proračun, zapravo trebao tretirati kao projekt od iznimnoga nacionalnog značenja.

Vijenac 213

213 - 2. veljače 2002. | Arhiva

Klikni za povratak