Vijenac 212

Kazalište

KAZALIŠNI GLOBUS

Pulitzer za Suzan

New York Suzan Lori-Parks dobitnica je ovogodišnje nagrade Pulitzer u kategoriji drame, najvažnije američke književne nagrade. Prva crna Amerikanka koja je od nastanka Pulitzera 1917. zaslužila nagradu u toj kategoriji osvojila ju je za dramu Topdog/Underdog, a vijest je objavljena dan nakon što je spomenuta drama premijerno odigrana na Broadwayu uz iznimno pohvalne kritike, koje su producente natjerale u pravo oduševljenje i zadovoljno trljanje ruku te brojanje novca. Komad je bio veliki prošlogodišnji uspjeh u poznatom Joseph Papp Public Theatreu, nakon čega je prebačen u komercijalno kazalište Broadwaya gdje će mu za dug scenski život, osim povoljnih kritika, sigurno pomoći i ova važna nagrada. Redatelj obje izvedbe poznati je George C. Wolfe, koji je već režirao jednog Pulitzera, Kushnerove Anđele u Americi.

Sarah Kane osvaja Italiju

slikaBologna Ikona nove europske drame, Sarah Kane, nakon što joj je prošle godine londonski Royal Court (koji je 1994. praizveo njezine Blasted, čime je izazvao pravi skandal) posvetio cijelu kazališnu sezonu ove godine osvaja Italiju. Einaudi, jedan od najvećih talijanskih izdavača, izdao je knjigu drama Sare Kane Tutto di teatro s predgovorom Luke Scarlinija, održan je niz susreta o temi britanske dramatičarke koja se 1999. u dvadeset osmoj godini objesila u bolničkom zahodu, a kazališta po Italiji igraju njezine tekstove. Ciklus Spomen na Saru Kane u Bologni sastoji se od premijera 4. 48 Psychosis, zatim projekta Teatra Aperto Sinfonia per corpi soli nadahnuta njezinim djelom, a ovih je dana premijerno izvedena i drama Crave, koju je za Teatro della Limonaia režirala Barbara Nattivi, zaslužna za otkrivanje i predstavljanje Sare Kane u Italiji. Čak je i poznati Pippo Delbono u svojoj posljednjoj predstavi Gente di plastica u produkciji Erta napravio posvetu Kaneovoj u drugom dijelu (prvi je spomen na Franka Zappu).

Snoviđenje u predgrađu

slikaManchester Shakespeareovo Snoviđenje u noć ivanjsku u kazalištu Royal Exchange u režiji Lucy Bailey zaista je kao san: mračna, neobična fantazija u kojoj je renesansna Ardenska šuma zamijenjena predgrađem na smjeni milenija, košmar koji se događa uz nekakvu sporednu cestu. Mehaničari (zanatlije) stižu na pokus u starom kamionetu, Puck je patuljak koji razbija ulična svjetla i hidrante, dok su vile stare otpadnice od društva, stari duhovi u potrazi za svojim pradavnim bogovima. Ova moderna i hrabra produkcija pokazuje kako se sa Shakespeareom može biti inovativan, a i dalje ostati mu dosljedan ako se poštuje unutarnja logika njegova djela, rekla je kritika. Život je san, ali vrijedi i obrnuto, zapisao je kritičar koji je posebno oduševljen scenama sa zanatlijama, koje drži najsmješnijima koje je ikad vidio.

Uspješna kći velikog tate

slikaFrancuska Da je Shakespeare i dalje u velikoj modi po cijelom svijetu, svjedoči i uspjeh jedne francuske turneje. Irina Brook, kći poznatoga tate Petera, i sama glumica i kazališna redateljica, s mnogo je uspjeha na scenu postavila Shakespeareova Romea i Juliju, koprodukciju nekoliko poznatih europskih kuća, u kojem naslovne uloge igraju Jennifer Decker i Alexis Michalik. Predstava je nakon premijere prošloga prosinca u švicarskoj Lausanni doživjela i svoju francusku premijeru u Theatre National de Chaillot, nakon čega slijedi šestomjesečna turneja po Francuskoj u dvadeset i dva grada i više od sto izvedbi. Iako Irina i dalje živi u sjeni velikoga tate (nitko, pa tako ni ova bilješka ne zaboravlja spomenuti čija je kći) njezina karijera ipak dobiva obrise samostalnog umjetničkog opusa kojeg cijeni i kritika i publika, a Romeo i Julija to najbolje dokazuju.

Jasen Boko

Vijenac 212

212 - 14. travnja 2002. | Arhiva

Klikni za povratak