Vijenac 211

Ples

PLESNI GLOBUS

Inteligencija tijela i gipkost uma

U Istarskome narodnom kazalištu na petodnevnim Danima slovenske kulture 23. ožujka pulska je publika oduševljeno pozdravila plesnu predstavu 1:0 autora Gorana Bogdanovskog (Gledališče Glej u koprodukciji s ljubljanskim SNG-om).

PLESNI GLOBUS

Inteligencija tijela i gipkost uma

slika

Pula U Istarskome narodnom kazalištu na petodnevnim Danima slovenske kulture 23. ožujka pulska je publika oduševljeno pozdravila plesnu predstavu 1:0 autora Gorana Bogdanovskog (Gledališče Glej u koprodukciji s ljubljanskim SNG-om). U pedesetak minuta iznimno osmišljene predstave, na pozornici INK-a plesom se predstavila sjajna filozofija, utemeljena na preispitivanju mita i predrasuda. 1:0 progovorio je o kliskim dodirnim točkama muževnosti ili feminizacije u nogometu i baletu, o afirmaciji i otklonu od klasičnih umjetnosti, o visokim vrijednostima humora i autoironije, o igri kao vrhuncu ljudskoga postojanja, o baletu koji ne ispituje granice ljudskoga tijela, nego granice uma. Odgovore na ključna filozofska pitanja dale su mudro smišljene dramaturške mikrocjeline preispitavši efemerne situacije. Primjerice, tko god je gledao ovu predstavu, teško da će imati isti odnos prema obrani u šesnaestercu, ili, recimo, sviranju gitare za društvance uz vatricu. Svi elementi predstave u vrhunskome su skladu: od suptilne likovnosti kostimografije Metoda Črešnara i Dade Vovk, scenografije Tomaža Štrucla i sjajnoga svjetla Mirana Šušterića, preko izvrsno odabrane glazbe Petera Penka i cjelovite dramaturgije Mojce Dimec. Plesači Goran Bogdanovski, Damjan Mohorko, Dejan Srhoj i Goran Tatar za uigranost i apsolutno vidljiv užitak tijekom izvedbe 1:0 nagrađeni su višeminutnim pljeskom oduševljene, ali nažalost, malobrojne publike.

Dubravka Lampalov

Najave

Nova Giselle

Studio za suvremeni ples 5. travnja u 20.00 izlazi s premijerom Giselle. Priča o srazu romantičnih djevojačkih sanja i krute realnosti, kao i glazba Adolphea Adama stalni su koreodramski izazov. Nakon slavnoga klasičnog baleta Corallija i Perrota, i sjajne moderne inačice Matsa Eka, evo neka nova Giselle. Predstava, u koreografiji Adriaana Luteijna, nastala je u koproduciji s nizozemskim Intradansom. Asistent koreografa je Desanka Virant, a pleše poznata nam studijevska postava: Dina Ekštajn, Ana Jurić, Bosiljka Vujović-Mažuran, Ivana Miletić-Piškor, Irene Belić, Petra Hrašćanec, Branko Banković i Bojan Valentić. Reprize su 6. travnja u 20.00 i 16. travnja u 21.00.

TO u Exitu

slika

U Exitu 6. i 8. travnja nastupa plesno kazalište TO iz Samobora, s diptihom Biti/Sjaj autorice Ive Pavičić. Riječ je o dorađenoj, novoj verziji već izvedena scenskog događaja (koji se u eksperimentalnom pristupu kazalištu koristi pokretom, plesom, glazbom, glasom, svjetlom i videozapisom) pojačanoj muškim članovima.

Priredila Maja Đurinović

Vijenac 211

211 - 4. travnja 2002. | Arhiva

Klikni za povratak