Vijenac 211

Fotografija

Jedan autor, tri izložbe

I svinjska glava i seoska mačka

Manfred Willman, Izložba fotografija, Galerija Miroslav Kraljević, Das Land 1981-1993 (8-26. ožujka 2002), Galerija Križić Roban, Oman 1997 (8-20. ožujka 2002), Galerija Minima, Japanese food, 2000 (9-26. ožujka 2002)

Jedan autor, tri izložbe

I svinjska glava i seoska mačka

Manfred Willman, Izložba fotografija, Galerija Miroslav Kraljević, Das Land 1981-1993 (8-26. ožujka 2002), Galerija Križić Roban, Oman 1997 (8-20. ožujka 2002), Galerija Minima, Japanese food, 2000 (9-26. ožujka 2002)

Austrijski fotograf Manfred Willmann iz Graza ime je što povezuje tri izložbe u tri zagrebačke galerije, otvorenima na zadovoljstvo publike prošli petak i subotu.

Autor je zagrebačkoj publici predstavljen trima tematski i kronološki vrlo različitim serijama fotografija. U Galeriji Miroslav Kraljević izložena je serija fotografija u boji jednostavna imena Das Land (Zemlja), u Galeriji Minima predstavljen je dio opusa iz serije Japanese food, a u Galeriji Križić Roban predstavljene su fotografije Oman nastale 1997. u posjetu Omanu. Osim što se Manfred Willmann (1951), koji živi i djeluje u Grazu, može pohvaliti izvrsnim fotografskim opusom, od 1980. izdavač je časopisa »Camera Austria«, veoma kvalitetna štiva, u kojem predstavlja radove autora suvremene fotografije, a treba pohvaliti i zanimljive eseje koji se bave akutalnom problematikom fotografije.

Kvadratični formati

Serija Das Land, od koje imamo prilike vidjeti dio od šezdesetak fotografija kvadratičnih formata, nastajala je tijekom osamdesetih godina, do 1993, a Willmann se našao nadahnutim inače ne odveć zanimljivim načinom života seljaka austrijske provincije Štajerske.

Osim što je ova serija zapažena i izlagana na različitim stranama našega planeta, imala ju je priliku prošlog ljeta vidjeti i zadarska publika, kad je u Gradskoj loži organizirana samostalna umjetnikova izložba za trajanja manifestacije Čovjek i more. Često se navodi i podatak da je Museum of Modern Art u New Yorku, koji se može pohvaliti jednom od najsveobuhvatnijih i relevantnijih fotografskih zbirki, otkupio upravo dio serije Das Land.

Autor sam objašnjava: Das Land znači poznavati taj kraj, upoznati ljude i obitelji koje tamo žive, njihov rad, njihove kuće, njihove prijatelje«. Osim činjenice da se Willmann usredotočio više od jednog desetljeća na temu seoskog života i uspio se uvući u sve pore načina života, te je preko medija fotografije koji je jedini sposoban za ovakav neposredan prijenos informacija, osjećaja i atmosfere jedne zajednice.

Jednostavna ljepota poljskog cvijeća

Miješaju se Willmannov rafinman i osjećaj za trenutak (portret zamišljene djevojčice), koji proizlaze iz prizora dječjih portreta koji zrače veselom neposrednošću i pokazuju otvorenost pred kamerom, jednostavna ljepota poljskog cvijeća, te naturalizam ruralnog života s detaljima seljačke večere, te pomalo sirovi, ali izravni motivi svinjske glave ili seoske mačke zakrvavljene njuške. Kadrovi fotografija kojima se poslužio autor fokusiraju se na bitno, te su boje fotografija jasne, a svjetlost bljeskalice dodaje još jedan gotovo neprimjetan, a ipak prisutan stakleni efekt.

Serija fotografija u kojoj se autor bavi motivima tipične japanske pakirane hrane, nazvao je Japanese food te je postavljena u Galeriji Minima (čini se da je trenutno ova galerija jedino mjesto u gradu gdje kolekcionari mogu kupiti fotografiju i tako obogatiti svoje zbirke). Detalji sušene i svježe hrane kao što su riba, kozice, alge ili cvjetovi krizantema. Motivi su izdvojeni iz cjeline te je granica događanja u središtu i neutralne bijele pozadine kao paspartua. Boje hrane same po sebi nekako zrače optimizmom, a autor je očito fasciniran japanskom pakiranom hranom u blokovima, koja izdvojena iz konteksta postaje predmet proučavanja izvornih oblika i boja, a neki od motiva naginju apstrakciji (crvena šljiva u octu ili pločica crne alge) koja poziva na istraživanje.

Godine 1997. autor posjećuje Oman na rubu Arapskog poluotoka i predstavlja nam vlastitu interpretaciju pustinje, pogodne za velike panoramske prizore na velikim formatima. Serija iz Galerije Križić Roban prenosi dojam velikog prostranstva pustinjskoga pejsaža.

Iva Brezovečki-Biđin

Vijenac 211

211 - 4. travnja 2002. | Arhiva

Klikni za povratak