Vijenac 209

Ples

Iza zatvorenih vrata — gostovanje Plesnog studija Kristalna kocka vedrine iz Siska u zagrebačkoj Trešnji

Topla svjetla i sjene

Uspjela predstava koja nema veze s poznatim Sartreovim djelom. Riječ je o autorskom kazalištu pokreta i gesta, naglašene likovnosti

Iza zatvorenih vrata — gostovanje Plesnog studija Kristalna kocka vedrine iz Siska u zagrebačkoj Trešnji

Topla svjetla i sjene

Uspjela predstava koja nema veze s poznatim Sartreovim djelom. Riječ je o autorskom kazalištu pokreta i gesta, naglašene likovnosti

U sjeni iščekivanja novoga Janičina zlata u petak 22. veljače u kazalištu Trešnja desio se rijedak događaj, koji, čini mi se, zavređuje prostor i pažnju iz najmanje dva razloga.

Prvi je vezan uz činjenicu da plesno kazalište prolazi kao ispitna produkcija Jasmina Novljakovića na Akademiji dramskih umjetnosti. Kako je dekan Vjeran Zuppa pri preuzimanju funkcije i najavio, na ADU se otvaraju novi odjeli i pokreću nove katedre. Gostovanje Plesnog studija Kristalna kocka vedrine iz Siska rezultat je novoga kolegija — alternativne režije mentora Branka Brezovca.

Drugi je razlog što je predstava Iza zatvorenih vrata, koja inače nema ništa s poznatim Sartreovim djelom — odlična. Autori, Jasminka Petek Krapljan, umjetnička voditeljica Plesnog studija KKV i Jasmin Novljaković, stari daskaši mladi redatelj, dugogodišnji su suradnici. Iza sebe imaju već nekoliko vrlo uspješnih scenskih djela kao što su Mrožekova Zabava, Soba cimetove boje i Slučajan susret.

Riječ je o autorskom kazalištu pokreta i gesta, naglašene likovnosti. U izmjeni toplog svjetla i sjene redaju se i pokreću lijepe slike iz obiteljskog albuma skrivena u sjećanju (dječaka), slike koje od početka nose bespomoćnu tugu pred nadolazećim. Nema bunta ni borbe. Prijelazi su blagi, bez promjene ritma, ali znakoviti: teta koja krojeći uzima djevojci mjere, a uskoro: mjerenje proporcija kao provjera kvalitete rase. Priča ima neupitan tijek, prepoznajemo i stiješnjeni prostor skloništa, i kovčege koji se pažljivo pakiraju, prenose, da bi na kraju, istreseni, sadržajem priznali apsurdnu nadu vlasnika. Predstava je, bez obzira na prepoznati siže uspjela pokretom, slikom i odličnim izborom glazbe koja je podvukla ozbiljnost događanja, ostati lirska i nepretenciozna. Čak se izdigla na razinu više, relativizirajući simbolikom svako pakiranje kofera, spremanje i čuvanje svojih stvari.

Na međi neverbalnog kazališta i plesa, amaterizma i profesionalizma, u sjeni tzv. metropole, mladi Siščani rade ozbiljan i temeljit posao. Sudjelovali su na SKAH-u, Tjednu suvremenog plesa, Eurokazu, BRAMS-u, sarajevskom Teatarfestu, na međunarodnim plesnim i kazališnim festivalima u Austriji, Njemačkoj, Švicarskoj, Belgiji i Indiji.

Uspjesi rezultiraju novim pozivima, pa mi je drago ovu prigodu iskoristiti za najavu gostovanja predstave Iza zatvorenih vrata 26. travnja u Paderbornu u Njemačkoj u okviru Teatarskih dana Europske kulture.

A što se tiče najavljenih novosti na ADU, Terpsihora se s mnogo nade preporuča gospodinu Zuppi.

Maja Đurinović

Vijenac 209

209 - 7. ožujka 2002. | Arhiva

Klikni za povratak