Vijenac 209

Fotografija

U FOKUSU

Raymond Depardon, filmovi i fotografije

Francuski institut u Zagrebu, Filmski centar i Ergonet centar organizirali su od 27. veljače do 1. ožujka u zagrebačkom Kaptol centru nekoliko filmskih večeri, kao i zanimljivu raspravu o djelu francuskog fotografa i sineasta Raymonda Depardona.

U FOKUSU

Raymond Depardon, filmovi i fotografije

slika

Francuski institut u Zagrebu, Filmski centar i Ergonet centar organizirali su od 27. veljače do 1. ožujka u zagrebačkom Kaptol centru nekoliko filmskih večeri, kao i zanimljivu raspravu o djelu francuskog fotografa i sineasta Raymonda Depardona. Prve večeri o umjetnikovu opusu raspravljali su kustos Želimir Koščević, fotograf Zoran Filipović, profesor Hrvoje Turković, povjesničar umjetnosti Vladimir Gudac i profesor Ladislav Galeta te se razvio razgovor o odnosu filmskoga kadra i fotografske slike, kao i mogućnosti definiranja ili kategoriziranja dokumentarne fotografije. Između razgovora odigrale su se dvije projekcije Depardonovih filmova Deset minuta šutnje za Johna Lennona, snimljena u njujorškom kvartu Strawbery Fields, gdje je poznati glazbenik i ubijen, te kratki desetominutni New York, N.Y., crno-bijeli film o dinamici ulica toga velegrada, za koji je autor 1986. primio nagradu César. Prikazani su i nagrađeni filmovi Reporter, Faites divers, Urgents i Délits flagrants. Raymond Depardon veže se uz fotoagenciju Magnum, a njegova izložba u pariškoj La Maison européene dela photographie izazvala je pozornost jer je uz reportažne fotografije od kraja sedamdesetih godina 20. stoljeća asocirao i vlastite intimne dojmove mjesta i ljudi koje je sreo, primjerice za vrijeme rata u Libanonu i Afganistanu.

Dijaprojekcije Jasenka Rasola

Riparim Bicikletash naziv je izložbe fotografa i snimatelja Jasenka Rasola koja se održava u Galeriji Studentskog centra od 21. veljače. Rasol se ovaj put odlučio za dijaprojekciju slajdova u boji koje je snimio 1996, za boravka u Tirani. Projekcije koje se mogu pogledati svaki dan između 18 i 20 sati prati i foklorna glazbena kulisa. Rasol reportažnim stilom fotografija doslovno projicira život Albanaca na ulicama, ali se teško oteti dojmu da su prizori pred nama fragmenti stvarnog života, a ne režirana fotografija.

Mario Testino izlaže u Wolfson Gallery, London

slika

Fotograf Mario Testino jedan je najpoznatijih i uspješnijih modnih fotografa danas. Londonska National Portrait Gallery priredila je njegovu izložbu stotinjak portreta slavnih osoba u boji i crno-bijeloj tehnici iz svijeta mode, filma i glazbe (izložba traje od 1. veljače do 4. lipnja). Neki od njegovih portretiranih subjekata koje je snimio u radnoj atmosferi kao i privatno su Robbie Williams, Catherine Zeta Jones i Liz Hurley, Diana, princeza od Walesa, Gwineth Paltrow te modni kreatori Alexander McQueen, Stella McCartney i John Ford. Zanimljivo je da je Testino započeo karijeru fotografa osamdesetih u Londonu, nakon studija ekonomije i prava u rodnom Peruu te međunarodnih odnosa u Kaliforniji.

Cartier-Bresson i nadrealizam

slika

Njujorška poznata Howard Greenberg Gallery priredila je izložbu Henri Cartier-Bresson +/- nadrealizam, u kojoj se istražuje odnos i dugovanje velikog umjetnika pokretu nadrealizma. Po svojoj je naravi odnos fotografije i nadrealizma kompleksan. O nadrealizmu napisano je mnoštvo zanimljivih tekstova, a čini se da je umjetnička scena u New Yorku dobro zagrizla za taj umjetnički fenomen 20. stoljeća budući da se nalazi u žarištu nekoliko muzeja i galerija — u Metropolitan Museum of Art održava se izložba Surrealism: desire unbound, a nadrealizam je tema u Ubu Gallery, te Sepia International. Ključni je element za autora odlučujući trenutak u kojem je fotografija snimljena, te se smatra i glavnim začinom koji običnu fotografiju transformira u nadrealno ili tajnovito. Cartier-Bresson još se kao mladić upoznao s ocem nadrealističkog pokreta u Europi Andréom Bretonom, a poznate su i njegove umjetničke veze s meksičkim fotografom Manuelom Alvarezom Bravom.

Iva Brezovečki-Biđin

Vijenac 209

209 - 7. ožujka 2002. | Arhiva

Klikni za povratak