Vijenac 208

Glazba

CD jazz

Osjećaj za swing

Peggy Lee, Best, Lafayette Music Group, BST CD 9116

CD jazz

Osjećaj za swing

Peggy Lee, Best, Lafayette Music Group, BST CD 9116

Pojava diskografskih kompilacija (tzv. sampleri) intenzivirana je osobito tehnološkim napretkom u akustici te slijedom toga i nastankom kompaktnih ploča. Otvorila su se tako pročišćavanja starih analognih snimaka, većoj minutaži koja stane na disk, ali i riziku programskog izbora, koji sada nerijetko ovisi o stručnoj razini i afinitetima onih koji odlučuju o izboru na disku predstavljenih snimaka te tako nalazimo razumljivo na kompilacije raznih pristupa i razina programske kvalitete. U jazzu je, za razliku od nekih drugih glazbenih sfera, stvar još opasnija, budući da tu caruju i brojni nekompetentni, nerijetko ilegalni, najčešće anonimni producenti.

U slučaju kompilacije diska Best nedavno umrle pjevačice Peggy Lee bilo je i sreće, budući da je izbornik ipak znao o kojem se području i razdoblju jazza radi, birajući snimke iz kataloga etiketa Capitol i Decca, te tako pred sobom imamo sasvim pristojan diskografski dokument te istaknute vokalistice, određen erom swinga četrdesetih godina, što znači njezinim suradnjama s ponajboljim ondašnjim svingerskim big bandom — orkestrom Bennyja Goodmana. To dakako određuje i profiliran repertoar, kojim je Peggy Lee zapravo i zaslužila istaknuto mjesto u povijesti swinga, pri čemu je zamjetno da je sastavljač kompilacije iz projekta isključio njezine autorske radove.

Autentični vokal

Za stručnjake i ljubitelje jazza koji su stasali uz big bandove swinga u tom je programu jasno prvo mjesto prvog jazz-hita Peggy Lee Why Don't You Do Right?, na koji se gotovo kronološki nadovezuju i drugi; My Old Flame, How Long Has This Been Going On?, Lets Do It, Lets Fall in Love i All I Need Is You, u autorskom rasponu od tradicionalnog McCoya preko Johnsona i Coslowa do neizbježnoga Cola Portera. Dukeu se Ellingtonu Peggy Lee na disku odužuje čuvenom baladom I Got It Bad (And That Ain't Good), a Irvingu Berlinu pjesmama I Threw a Kiss nn the Ocean i How Deep Is the Ocean, dok ostatak do osamnaest na disku predstavljenih izvedbi pjesama (Shady Little Bird, Everything I Love, Full Moon, Elmer's Tune, On the Sunny Side of the Street) čine i onu manje poznatu repertoarnu stranu Peggy Lee iz razdoblja kad je s Goodmanovim orkestrom nastupala i na poznatim američkim ball room — priredbama vezanim uz plesne podije, pri čemu ne bi valjalo zanemariti ni važnu ulogu big banda na čelu s legendarnim klarinetistom swinga. Iako nerijetko na relacijama jazz — popularna glazba, Peggy Lee se na ovom disku stavlja uz bok nizu tada afirmiranih i profiliranih obojenih pjevačica jazza, predstavivši se kao vokalistica autentična načina vokalne interpretacije i izrazitog osjećaja za swing.

Ovaj dobrodošao programski profiliran diskografski, sad već i povijesno vrijedan dokument, svakako je važan segment opusa Peggy Lee, te tu kompilaciju valja tako i shvatiti. U eventualnoj kombinaciji sa još nekoliko ovakvih samplera, ostvarenje kojih bismo u skoroj budućnosti mogli očekivati, ličnost bi te pjevačice i kao skladateljice bila svakako zaokruženija, no možda je baš ovaj disk nazvan ne bez razloga Best, za ljubitelje jazza najkarakterističniji i sa stajališta swinga najvredniji.

Mladen Mazur

Vijenac 208

208 - 21. veljače 2002. | Arhiva

Klikni za povratak