Vijenac 208

Ples

PLESNI GLOBUS

»Ballettanz«, veljača 2001.

Prigodno, tema novoga broja bila je, najprofinjeniji oblik brazilskog karnevala, tzv. Maracatu. Maracatu se održava u sjevernim pokrajinama Brazila, a posebno je poznat onaj u Fortalezi koji izvode siromašni stanovnici predgrađa — miješani potomci crvene i crne rase.

PLESNI GLOBUS

Francuska — zemlja iz snova

Francuska ministrica kulture Catherine Tasca čudesno je povećala budžet za ples ali ne samo to. Odlučeno je da u 2002. naglasak bude na plesnom obrazovanju, pa je sada u tom smislu na raspolaganju 120 000 eura — šest puta više novca nego dosad. Ustanovljeni su novi studiji (na prvom akademskom stupnju) za struke kinesio-therapy i tehnicien de la danse. I tako dalje. Budući da je ova godina u znaku osamdesetogodišnjice francusko-hrvatske kulturne suradnje, mladim sljedbenicima Terpsihore preporučam za početak brzi tečaj francuskog jezika...

»Ballettanz«, veljača 2001.

slika

Prigodno, tema novoga broja bila je, najprofinjeniji oblik brazilskog karnevala, tzv. Maracatu. Maracatu se održava u sjevernim pokrajinama Brazila, a posebno je poznat onaj u Fortalezi koji izvode siromašni stanovnici predgrađa — miješani potomci crvene i crne rase. Ritual i potječe iz Afrike (bubnjevi i ritam Konga), a pjesme koje se pritom pjevaju veličaju istaknute ličnosti afrobrazilske kulture i povijesti. Pompozna procesija, plesovi i ritualne borbe, kostimi i lutke vrlo su neobična i egzotična mješavina različitih kultura. »Ballettanz« uz niz zanimljivijih tekstova poput onih o predstavi Zimsko putovanje Johna Neumeiera, koju si je autor darovao za svoj šezdeseti rođendan, ili opisa rada Cunninghamova studija, kao i razgovor s legendom suvremenog plesa, kao i uvijek daje pregled novih plesnih događanja, audicija i škola. Informacije i mogućnost pretplate na www.ballet-tanz.

Obećavajući naslovi

Nakon Teorije sodobnega plesa koje je uredio Emil Hrvatin, u Ljubljani izlazi još jedan vrlo zanimljiv naslov: Plesna kritika. Nastojat ću je što prije nabaviti i temeljitije prikazati, a ono što za sada znam jest da je knjiga nastala na temelju seminara švicarskoga plesnog i kazališnog kritičara Richarda Merza, održana u Ljubljani potkraj 2000. Knjiga je dvojezična, na engleskom i slovenskom, a naslovi obećavajući: Specijalna pozicija plesa u našoj kulturi, Krhka podloga plesne kritike, Plesna kritika i muzička kritika. Knjiga košta 12 eura, a može se naručiti preko e-maila: studio.meg@studiomeg.si ili poštom: c/o Opera i balet, Župančičeva 1, 1000 Ljubljana, Slovenija. Polaznici održanih i budućih radionica plesne kritike ne bi trebali propustiti ovu priliku!

Maja Đurinović

Vijenac 208

208 - 21. veljače 2002. | Arhiva

Klikni za povratak