Vijenac 206

Glazba

GLAZBENI GLOBUS

New Grove Dictionary of Jazz

Izdavačka tvrtka Macmillan objavila je drugo izdanje New Grove Dictionary of Jazz.

GLAZBENI GLOBUS

Dodijeljene nagrade Ivo Vuljević

Zagreb 29. prosinca 2001. u Maloj su dvorani KD Vatroslava Lisinskoga dodijeljene godišnje nagrade Hrvatske glazbene mladeži Ivo Vuljevićza najistaknutije mlade glazbenike 2001. godine. U kategoriji solista nagradu su primili tubist Krunoslav Babić (1976) te jazz-pijanist i skladatelj Matija Dedić (1973). U kategoriji komornoga sastava nagradu su primili članovi Zagrebačkog klavirskog trija, ansambla koji su 1997. utemeljili pijanistica Srebrenka Poljak, violinistica Vlatka Peljhan i violončelist Pavle Zajcev.

A. T. Šaban primio Nagradu Stjepan Šulek

slika

Zagreb Antun Tomislav Šaban (1971) dobitnik je nagrade Zaklade Stjepan Šulek u 2001. godini za skladbu On the Origin of Species za simfonijski orkestar (1998), dodijeljene 18. siječnja u prostorima HDS-a.

Preminula Martha Mödl

slika

Mannheim U tome je njemačkom gradu u osamdeset i devetoj godini preminula Martha Mödl, ugledna njemačka mezzosopranistica. Mödlova je bila svojevrsna ikona Wagnerova festivala u Bayreuthu, gdje je bez prekida nastupala od 1951. (kad je debitirala u ulozi Brünnhilde iz Prstena) do 1967. godine. »Drugi pjevači mogu pjevati bilo što, uvijek ćete ih prepoznati. Glas Mathe Mödl toliko je blisko identificiran s ulogom koju pjeva da ste svjesni jedino karaktera na sceni«, riječi su kojima je njemački dirigent Wilhelm Furtwängler opisao pjevanje Marthe Mödl.

Sanderling se oprostio od dirigentskoga pulta

slika

Ugledni dirigent Kurt Sanderling (90) nakon sedamdeset godina dirigentske karijere odlučio je odložiti svoj dirigentski štapić: http://www.philharmonia.co.uk/biographies/sanderling.php.

Izdanja

New Grove Dictionary of Jazz

slika

Izdavačka tvrtka Macmillan objavila je drugo izdanje New Grove Dictionary of Jazz. Izdanje obuhvaća tri sveska sa dvije tisuće obrađenih jedinica: http://www.macmillanonline.net/music/jazz/index.htm.

Graditelji glazbala: Pravi Mesija

Knoxville Godine 1998. Stewart Pollens, konzervator glazbenih instrumenata u njujorškom Metropolitan Museumu, objavio je vijest prema kojoj je Stradivarijeva violina Mesija, pohranjena u oksfordskom Ashmolean Museumu u Londonu i procijenjena na petnaest do dvadeset milijuna američkih dolara, kopija načinjena nakon smrti talijanskoga graditelja. The Violin Society of America odlučilo je sada angažirati stručnjaka za drveće, dendrologa Henrija Grissino-Mayera ne bi li po broju godova na drvetu od kojega je Mesija izgrađen otkrili pravu istinu o njegovu podrijetlu. Prema Grissino-Mayeru i njegovim kolegama Malcolmu Cleavelandu sa Sveučilišta Arizona i Paulu Sheppardu sa Sveučilišta Arkansas drvo uporabljeno za gradnju gornje ploče instrumenta norveška je omorika, ima stotinu i devet godova, a datira između 1577. i 1687. godine. Iako iz navedenih nalaza nije moguće sa stopostotnom sigurnošću ustvrditi da je pregledana violina doista Mesija, zainteresirane su strane vjerojatno ipak nešto bliže istini s obzirom na to da se dobiveni podaci uklapaju u godine Stradivarijeva života (1644-1737) i službenu vremensku atribuciju gradnje instrumenta postavljenu u 1716. godinu.

Diskografija

Sve Verdijeve arije

slika

Verdi/Domingo: The Tenor Arias naslov je četverostrukoga CD-izdanja koje potpisuje Placido Domingo, ugledni tenor koji je sredinom siječnja ove godine prešao brojku od tri tisuće nastupa i zabilježio sto osamnaest odigranih opernih uloga. Izdanje je objavljeno potkraj 2001. u okrilju diskografske kuće Deutsche Grammophon. Pedeset i tri glazbena broja, ili više od pet sati glazbe, ne donosi samo izdvojene arije, nego i uz njih vezane recitative te više Verdijevih dueta i drugih ansambala nezaobilaznih u tenorskome repertoaru. Snimke su dijelom preuzete iz već gotovog materijala nastala u rasponu od trideset i tri godine (kao dirigenti pojavljuju se Claudio Abbado, Herbert von Karajan, James Levine, Carlos Kleiber, Georg Solti, Leonard Bernstein, Carlo Maria Giulini, Riccardo Muti, Daniel Barenboim), a dijelom su realizirane u nekoliko studijskih sessiona između 1999. i 2001. uz dirigenta Valerija Gergijeva i ansambl kazališta Marinskij te dirigenta Myun-Whuna Chunga i ansambl Opéra de la Bastille: http://www.deutschegrammophon.com/.

Borko Špoljarić

Vijenac 206

206 - 24. siječnja 2002. | Arhiva

Klikni za povratak