»Cantus«, glasilo hrvatskog društva skladatelja, br. 111, Zagreb, 2001.
U rubrici Obljetnice Erika Krpan, tekstom Sjećanje na velikana podsjeća na desetu obljetnicu smrti Borisa Papandopula. Kraći je to esejistički osvrt na život i djelo jednog od najvećih hrvatskih skladatelja dvadesetog stoljeća u kojem autorica, navodeći Papandopulove učitelje, kao i velikane svjetske glazbene baštine koji su utjecali na njegov skladateljski opus, podsjeća na čudesnu vitalnost majstorove osobnosti, koja se očitovala u svemu čime se, uz skladanje, bavio (glazbeni kritičar, dirigent i pijanist između ostalog).
Dva članka u ovom broju »Cantusa« podsjećaju na autorsku skladateljsku večer Silvija Foretića održanu 17. srpnja ove godine u atriju Prirodoslovnog muzeja u Zagrebu. Dok je tekst Dodi Komanov kritičarski osvrt na autorsku večer, Zlatko Turkalj iskoristio je svoj članak kako bi, navodeći tom prigodom izvedena djela, a u prigodi skladateljeva šezdesetog rođendana (koji je prošle godine prošao gotovo nezapaženo kad je riječ o domaćim medijima), rezimirao cjelokupni skladateljski opus jednog od najistaknutijih predstavnika suvremene hrvatske glazbe čiji je prvi autorski CD Valse Macabre objavljen u izdavačkoj kući HDS i Cantusa.
Posebno valja istaknuti osvrt Zdravka Blažekovića na drugo izdanje najpoznatijeg svjetskog glazbenog leksikona The New Grove, odnosno na zastupljenost hrvatske glazbe u njemu. Komparirajući prvo izdanje iz 1980. s najnovijim, autor nas upozorava na niz propusta koje su napravili priređivači. Riječ je o ispuštanju pojedinih autora koji su svojom kvalitetom zaslužili mjesto u takvu izdanju (Silvije Foretić, Anđelko Klobučar i Arsen Dedić između ostalih), preko neažuriranosti podataka koji su samo preneseni iz starog izdanja, bez obzira na novootkrivene podatke koji nam pružaju potpuniji pregled karijera pojedinih umjetnika (npr. u jedinici o Josephu Matthiasu Kracheru ne navode se djela koja se nalaze u HGZ-u) ili bez osvrta na protekla dva desetljeća rada živućih umjetnika (Milan Horvat primjerice), do onih zemljopisnih (kao rodno mjesto Franza von Suppea naveden je Spalato, Dalmatia — now Split, Yugoslavia). Ostaje nada da će Internet verzija i njezino tromjesečno nadopunjavanje ispraviti navedene propuste.
Kvalitetni tekstovi uz odlično grafičko oblikovanje (zasluge pripadaju Luki Gusiću) te tisak na kvalitetnom papiru uz promišljeno odabrane ilustracije reproducirane u boji, čine »Cantus« zanimljivim svima koje zanima glazba ili se njome bave.
Goran Ivaniš
Klikni za povratak