Vijenac 203

Likovnost

LIKOVNI GLOBUS

Potrošnja spolnosti

Aberystwyth Arts Centre do 30. siječnja ugostit će zanimljivu izložbu Sex and Consumerism.

LIKOVNI GLOBUS

Izložbe

Socio-kulturne strukture

slika

Zürich U Kunsthalle u Zürichu postavljena je do 20. siječnja izložba Michael Elmgreen & Ingar Dragset — Taking Place. U njihovu radu, koji uključuje performanse, objekte i instalacije, vidljivo je propitivanje socio-kulturnih struktura koje su odražavaju u društvu i umjetnosti. Michael Elmgreen (Danska, 1961) i Ingar Dragset (Norveška, 1969) pet godina rade na seriji Powerless Structures, koja ide u dva smjera: neutralitetu minimalističkoga vokabulara u arhitekturi i umjetnosti te bijeloj boji. Izložbu djelomice možete pogledati na http://www.kunsthallezurich.ch.

Tate Modern u 2002.

London Osim velike izložbe koja će pokušati razjasniti odnose Picassa i Matissea, od međusobna nadmetanja do prijateljstva, što se otvara 11. svibnja dogodine i u čiju su organizaciju uključene velike svjetske muzejske institucije, Tate Modern će nam, prema najavama, tijekom 2002. ponuditi retrospektivne izložbe ovih umjetnika: Andyja Warhola, Eija-Liise Ahtile, Donalda Judda i Barnetta Newmana. Pobliže informacije o terminima pojedinih izložbi provjerite na sjajnoj internetskoj stranici http://www.tate.org.uk/modern.

Zemlja + vatra = terracotta

slika

Houston U hjustonskom Museum of Fine Arts otvorena je izložba Earth and Fire: Italian Terracotta Sculpture from Donatello to Canova, koja prvi put pokazuje iznimnu važnost skulpture od tog materijala. Sastavljena iz različitih privatnih i javnih zbirki širom Europe i Amerike, izložba, koja traje do 3. veljače, pokazuje razvoj terakotne skulpture od rane renesanse do doba neoklasicizma s najpoznatijim autorima kao što su Donatello, Andrea del Verrocchio, Filippo della Valle, Luca della Robbia, Gian Lorenzo Bernini i Antonio Canova. Informacije na http://www.mfah.org.

Potrošnja spolnosti

slika

Aberystwyth, Wales Aberystwyth Arts Centre do 30. siječnja ugostit će zanimljivu izložbu Sex and Consumerism. Izložba miješanih medija osam japanskih umjetnika bavi se kompleksnom mrežom odnosa između spolova, seksualnosti i komercijalizacije. Među umjetnicima, od kojih se većina prvi put predstavlja na Otoku, nalazi se i Makoto Aida, propitujući tradicionalni japanski odnos spram prirode i ženske ljepote. Ostali izlagatelji su Yoshiko Shimada, Koji Tanada, Peter Bellars, Takahiro Fujiwara, Hiroko Okad i Hiroshi Masuyama. Bliže na http://www.aber.ac.uk/yarcwww/events2.htm.

Knjige

slika

Donald Sassoon, Becoming Mona Lisa. The Making of a Global Icon, 2001. Donald Sassoon, profesor povijesti na londonskom Queen Mary College, u ovoj knjizi analizira kultni status Leonardove Mona Lise, za koju 85 posto Europljana misli da je najpoznatija slika na svijetu. Slika koja će jedina u Louvreu 2003. imati zasebnu prostoriju, uz brojne zanimljivosti, poprimila je status high arta i popa, postala je tijekom stoljeća klasična i cool. Istražujući povijest nastajanja slike, ali i povijest njezina javnog prikazivanja, Sasson se ne otima činjenici da je najčešće pitanje posjetitelja Louvrea: A gdje je Mona Lisa?

CD ROM

Les Grands Musées d'Europe 2002.

slika

Ovaj nam CD ROM s više od 550 umjetničkih djela, 250 stranica teksta, 16 3D rekonstrukcija, četiri sata audiokomentara i još podosta toga predstavlja najnoviju kompilaciju šesnaest velikih svjetskih muzeja poput Louvrea, Tate Gallery, Musée d'Orsay, Ermitaža, Vatikanskih muzeja, bečkog Kunsthistorischesa, Rijksmuseuma, Stare pinakoteke u Münchenu, Prada ili firentinske Academije. Ovim nas se CD ROM-om detaljno uvodi u remek-djela europske umjetničke baštine od antike do suvremene umjetnosti.

Internet

http://www.artmuseum.net

Internetsku stranicu http://www.artmuseum.net naveliko podupire velika tvrtka Intel, a na njoj možete naći šire informacije o izložbama, muzejima ili pojedinim autorskim opusima po njihovu izboru. Nekoliko puta izabrana među najbolje internetske stranice o umjetnosti, ova se stranica želi postaviti između stvarnog i virtualnog muzeja, spajajući tri činjenice: umjetnost kao ljudski čimbenik, muzej kao sociološki i Internet kao virtualni.

Marko Kružić

Vijenac 203

203 - 13. prosinca 2001. | Arhiva

Klikni za povratak