Vijenac 203

Film

Jelena Paljan

Nedosljedna motivacija

Prvi grijeh, red. Michael Cristofer

Nedosljedna motivacija

Prvi grijeh, red. Michael Cristofer

Luis Varga ne vjeruje u ljubav, ali vjeruje u brak, stoga odluči oženiti Amerikanku Juliju Russell, koju je upoznao preko oglasa i s kojom je izmijenio tek nekoliko pisama. Varga traži milu ženu koju neće privući njegovo bogatstvo, pa se u pismima predstavlja kao radnik na plantaži. No umjesto neugledne ženice s fotografije, Luisu iz Amerike stigne prvoklasna ljepotica; ona, pak, nije htjela muža koji će je htjeti samo zbog ljepote, pa mu je poslala lažnu fotografiju. Jedno drugom velikodušno oproste prevaru, ožene se i žive sretno, sve dok jednog dana Julia ne nestane s Luisovim novcem, a što se dalje zbilo možete saznati ako pročitate roman Cornella Woolricha Waltz into Darkness, prema kojem je film nastao, ili ako pogledate ekranizaciju Françoisa Truffauta — Sirena s Mississippija. A ako vam je svejedno kakav je film, sve dok se u njemu prešetavaju Angelina Jolie i Antonio Banderas, možete pogledati i Prvi grijeh. Naravno da je takvim izborom uloga i smještanjem radnje na Kubu početkom stoljeća scenarist i redatelj Michael Cristofer pokušao noarovsku ljubavnu priču napumpati strašću, i u tome ne bi bilo ništa loše da film nije ispao dosadan. Naime, kad je podijelio glavne uloge, Cristofer kao da se prestao brinuti za glavne likove. Iako Angelina Jolie samo svojom pojavom redatelju olakšava posao oko motivacije muških likova, Luis Varga ipak je mogao biti nešto više od zaljubljene budale. No iako jednodimenzionalan, Varga je barem dosljedan, što nije slučaj s njegovom suprugom. Zanimljiv lik žene iza čije se prekrasne fasade krije mračni svijet kojim dominira njezin spasitelj, ljubavnik, partner i kreator njezine kriminalne karijere, ostao je nerazrađen. Julia Russell samo je žena zbrkane i nedosljedne motivacije, poput likova u meksičkim sapunicama, koji mogu izdržati po tristo epizoda samo zato što svako malo promijene ličnost. Unutar nespretna okvira koji čini Julijina ispovijed zatvorskom svećeniku, redatelj je nanizao događaje bez osjećaja za napetost, ritam, odnose među likovima, polažući svu nadu u dekadentnu havansku atmosferu i grešnu Angelinu Jolie. Unatoč junačkom držanju, Angelina, nažalost, nije uspjela spasiti film.

Jelena Paljan

Vijenac 203

203 - 13. prosinca 2001. | Arhiva

Klikni za povratak