Vijenac 202

Fotografija

U FOKUSU

Izložba Vidjeti vrijeme u Umjetničkom paviljonu

Hrvatski fotosavez organizirao je sada već tradicionalnu izložbu fotografija (održava se svake druge godine od 1995. u istom prostoru) u Umjetničkom paviljonu, koju je autor izložbe Vladimir Gudac nazvao Vidjeti vrijeme.

U FOKUSU

Jasenko Rasol, Artist as a young man

slika

Jasenko Rasol odlučio se izložiti fotografije i dnevnike djetinjstva. Fotograf i snimatelj vrlo je dobro poznat publici (kao i čitateljima »Vijenca«) te pripada generaciji naših mlađih autora koji su se afirmirali artikuliranim i jasnim pristupom životu i fotografiji kao umjetničkom mediju. U Knjižnici Dubrava izlaže u sklopu izložbenoga programa koji vodi umjetnik Vlado Martek. Artist as a young man serija je crno-bijelih fotografija iz djetinjstva koje je snimio autorov otac Ronald Rasol, a izmjenjuju se sa stranicama dnevnika dok je bio desetogodišnji dječak, uz mnogo šarma i autentičnosti. Jasenko Rasol do sada je pripremio nekoliko izložbi autobiografskoga karaktera kao što su putopisi iz Vijetnama i Brazila, a u pripremi je i Japan. Autobiografije u različitim medijima postale su jedna od velikih tema umjetnika današnjice, a istraživanje vlastitog identiteta, životnih faza i mjesta s elementima dnevnika njezin fokus. Izložba se može pogledati u prostorijama Knjižnice Dubrava (od 12. studenog 2001).

Iranska umjetnica Ghazel predstavlja se videom

slika

Iranska multimedijalna umjetnica Ghazel (1966) prvi put izlaže u Zagrebu. Galerija Miroslav Kraljević i njezin voditelj Branko Franceschi pozvali su umjetnicu na višednevni boravak uz izložbu u Zagreb. Umjetnica koja živi između Irana i Francuske predstavila se prvi put zagrebačkoj publici trima videoinstacijama Me (radovi nastali između 1997. i 2000) koje se prikazuju simultano. U kratkim videofilmovima Ghazel se intenzivno bavi idejom identiteta te na vrlo ironičan i zabavan način izlaže teme koje zaokupljaju modernu ženu snimajući sebe u raznim akcijama (vožnja motorom, igranje skvoša, nogometa i boksanje) s vrlo duhovitim komentarima. Prije četiri godine kao strankinja u Francuskoj kojoj prijeti povratak u Iran zbog nedostatka dozvole boravka daje oglas: Hitno, žena, 33 godine, umjetnica, porijeklom sa Srednjeg istoka i B. P. (bez papira) traži muža, pripadnosti EU, prednost Francuska, javiti se na e-mail... Poznato je da je više puta izlagala u Iranu te da su neke od izložbi bile instalirane samo na nekoliko sati. U posljednjih desetak godina bila je dobitnica nekoliko stipendija u New Yorku, Francuskoj i Engleskoj te izlagala na Venecijanskom bijenalu i u Ekbatani, Nikolaj Contemporary Art Center u Kopenhagenu.

Izložba je otvorena do 27. studenog 2001.

Izložba Vidjeti vrijeme u Umjetničkom paviljonu

slika

Hrvatski fotosavez organizirao je sada već tradicionalnu izložbu fotografija (održava se svake druge godine od 1995. u istom prostoru) u Umjetničkom paviljonu, koju je autor izložbe Vladimir Gudac nazvao Vidjeti vrijeme. Uvrstivši dvadesetak hrvatskih autora pozabavio se specifičnim fenomenom medija, odnosno da fotografija zaustavlja trenutak te dodaje osim prostora i vremena dimenziju vrijeme. Krećući se u koordinatama od sto godina sastav autora/fotografa je ovaj: Petar Dabac, Tošo Dabac, Karlo Dragutin Drašković, Ivan Ladislav Galeta, Vladimir Gudac, Mario Hlača, Radovan Ivšić, Željko Jerman, Ivica Kiš, Josip Klarica, Dalibor Martinis, Enes Midžić, Nada Orel, Hrvoje Sarić, Željko Sarić, Mladen Stilinović, Šime Strikoman, Zdenko Strižić, Goran Trbuljak i Zlata Vucelić. Izložba je otvorena od 4. do 25. studenog 2001. Prije Zagreba izložba je putovala u Kinu te bila postavljena u Šangaju, a zatim u njemačkom Wiesbadenu.

Iva Brezovečki-Biđin

Vijenac 202

202 - 29. studenoga 2001. | Arhiva

Klikni za povratak