Vijenac 201

Fotografija

Iz Zbirke hrvatske fotografije Fotokluba Zagreb

Stilska čistoća

Slavka Pavić (Jajce, 1927)

Iz Zbirke hrvatske fotografije Fotokluba Zagreb

Stilska čistoća

Slavka Pavić (Jajce, 1927)

Slavka Pavić rođena je godine 1927. u Jajcu. Srednju školu završava u Daruvaru. Godine 1946. upisuje se na Ekonomski fakultet u Zagrebu.

Članica je Fotokluba Zagreb od 1951, otkad stalno izlaže fotografije u zemlji i inozemstvu.

Jedna je od osnivača tzv. Ženske sekcije FKZ, koja u vremenu od godine 1973. pa sve do godine 1988. igra zapaženu ulogu među fotografkinjama iz cijele tadanje Jugoslavije. U tom vremenu članice Ženske sekcije održavaju redovito godišnju izložbu fotografije, pri čemu Slavka Pavić zauzima istaknuto mjesto. Ona je jedina članica Kluba koja je u tom razdoblju izlagala na svih šesnaest uzastopnih godišnjih izložbi te sekcije. Po uzoru na tu sekciju i na tu izložbu pojavljuju se tih godina diljem tadanje Jugoslavije brojne ženske izložbe.

I sama izuzetna autorica, ona je godinama dragocjen suradnik suprugu Milanu, komu pruža svestranu pomoć u radu.

Sudjeluje na više od sto šezdeset izložbi u zemlji i četrdesetak izložbi u inozemstvu, pri čemu osvaja više od četrdeset nagrada i priznanja.

Održala je i dvanaest samostalnih izložbi.

Dobitnica je Nagrade Tošo Dabac za godinu 1990.

Njezina fotografija U prolazu izložena je u stalnom postavu u Muzeju za umjetnost i obrt u Zagrebu.

Vladko Lozić

Prošlo je punih pedeset godina kako je Slavka Pavić zakoračila u prostorije Fotokluba Zagreb. Od tada traje njezino druženje s kamerom, iz kojega će izrasti doista impozantan i posebno kvalitetan opus. Ne sjećam se da sam vidio ma i jednu njezinu osrednju fotografiju. Slike su to koje pamtimo, koje želimo ponovno vidjeti. Velik dio njezinih radova preslika je njezina načina života — samozatajnost iza koje se nešto krije. A to nešto zaista je vrijedno, izraslo iz tradicije, a opet drukčije, uravnoteženo, pročišćeno i misaono jasno. Slavkine radove krasi svaralačka sigurnost, zbog koje svako njezino djelo postaje kristalno jasno.

Njezina umjetnost skladno je jedinstvo klasičnoga i modernog. Težeći mudroj ravnoteži u izrazu, stvara originalne fotografije, bilo da je riječ o urbanom pejzažu, ljudskim figurama ili prirodi, poštivanje forme u nje nikada nije konvencionalno. Ponešto naglašen geometrizam čudesno se isprepleće s fotografskim blistavilom, svjetlom koje pridonosi izražajnom skladu i vrlo smišljenu kompozicijskom doziranju. Njezino fotografiranje nije padalo pod utjecaj novih trendova nego je isključivo proizvod njezina vizualnog i duhovnog sazrijevanja.

Zdenko Kuzmić

Vijenac 201

201 - 15. studenoga 2001. | Arhiva

Klikni za povratak