Vijenac 201

Ples

Multimedijalni projekt

Nebeske vibracije

Tanac od mrtvih, scensko-glazbena fantazija, premijera 7. studenog 2001, Istarsko narodno kazalište u Puli

Multimedijalni projekt

Nebeske vibracije

Tanac od mrtvih, scensko-glazbena fantazija, premijera 7. studenog 2001, Istarsko narodno kazalište u Puli

Multimedijalnim projektom Tanac od mrtvih, fantazijom čakavske poezije i plesa pokrenutoj snažnim etnoritmovima Tamare Obrovac, svečano je otvorena 38. međunarodna glazbena tribina Pula 2001. Daniel Načinović autor je teksta, Rajko Pavlić postavio je koreografiju i scenski pokret, scenu ispunjenu simboličnim značenjima osmislila je Dinka Jeričević, kostime Marinela Jeromela, a sve je to povezala i na okupu održala režija Roberta Raponje. (Predstava je nastala u koprodukciji pulskog INK te HDS, Cantus i Liberdance iz Zagreba.)

Iako postoje tragovi priče u sedam slika — tematskih cjelina, u programu je i prijedlog da riječi slušamo kao glazbu, a rečenice kao ritam. I to je najbolja uputa za doživljaj istarske fantazije u čijem je ishodištu nezaboravni beramski danse macabre. Kao da vas je netko počastio domaćom malvazijom, a onda jako zavrtio usred crkvice sv. Marije na Škriljinah na čijim je zidovima Vincent od Kastva isprepleo božanske biblijske motive sa svojim svijetom i suvremenicima. Kroz koprenu naziru se bijeli konjanici, kraljica nosi škrinjicu, vrag iskušava, skupine žena izviruju, sve vojske zajedno marširaju, djevojka (ljubav) leži na odru, kolo sreće (sa zodijačkim znakovima) se okreće. Ali ne silaze samo trgovci, biskup i kraljica sa zidova. Autori su u svom tancu od mrtvih zavrtjeli i vrijeme i prostor, pa se tu pleše i balun i brake dance (odlični Goran Kolarek), djevojke su i u nošnji i u minici, a kolo sreće umjetnikova je antena za osluškivanje muzike sfera, traženje nebeskih vibracija.

Uz središnji lik umjetnika, Vincenta (Slavko Juraga), na sceni se precizno izmjenjuju u samozatajnoj igri glumci (Ivona Juka, Mirela Brekalo, Hrvoje Zalar, Biserka Ipša, Dora Lipovčan, Dražen Bratulić, Vicko Bilandžić, Robert Zuber) i plesači (Ognjen Vučinić, Roberta Milevoj, Selma Banich, Nina Lovrečić, Nensi Lazić, Hrvoje Rešetar) pojačani mladima Dramskog studija INK-a.

Iako je tema prava kasnojesenska i svisvetska, pulska premijera ne prihvaća sjetno/nujno raspoloženje. Energija kojom pršti Tamara Obrovac i sjajni Transhistria Ensemble otvara glazbenoscenske prostore čvrsto urasle u istarsku zemlju. Njihova glazba veseli je osmijeh rasplesanih beramskih kostura (sestre tjelesne Smrti, kako bi rekao Sveti Franjo), koji povezuju zbunjena i prestrašena lica životnog friza.

Maja Đurinović

Vijenac 201

201 - 15. studenoga 2001. | Arhiva

Klikni za povratak