Vijenac 200

Kazalište

KAZALIŠNI GLOBUS

Završeno baltičko okupljanje

Jedanaesti međunarodni kazališni festival Baltic House, koji se ovaj put bavio odnosom majstora i studenta,završen je u Sankt Peterburgu. Kao i svake godine, festival je okupio najzanimljivije redatelje i grupe zemalja koje povezuje Baltik

KAZALIŠNI GLOBUS

Mađarski Woyzeck

slika

Budimpešta Arpad Schilling, mladi mađarski redatelj i jedan od najpoznatijih europskih redatelja mlađe generacije premijerno je prošloga tjedna predstavio budimpeštanskoj publici novu produkciju nastalu po Büchnerovu Woyzecku pod nazivom W — worker's cirkus. Predstava je prije Budimpešte igrana na festivalima u Berlinu i Bobignyju, a kritika je s oduševljenjem pozdravila Schillingovo viđenje Büchnerovih fragmenata, temeljeno na fizičkom teatru. Ta nezaboravna poetska noćna mora samo je učvrstila Schillinga na mjestu najprovokativnijeg mađarskog redatelja čiji rad sve više osvaja Europu i njezine glavne festivale. Kritika, i njemačka i francuska,novi je rad usporedila s Ostermaierovim dosezima pozvavši publiku da ne propusti ovu senzaciju. U Budimpešti predstava se igra u stalnom prostoru Schillingova kazališta Kretakor u starom studiju Thalia.

Završeno baltičko okupljanje

slika

Sankt Peterburg Jedanaesti međunarodni kazališni festival Baltic House, koji se ovaj put bavio odnosom majstora i studenta,završen je u Sankt Peterburgu. Kao i svake godine, festival je okupio najzanimljivije redatelje i grupe zemalja koje povezuje Baltik, a koji već godinama imaju iznimno zanimljive kazališne rezultate pa su takvi bili i prikazani projekti. Jaka litavska reprezentacija predstavila je nove radove tri svoja najpoznatija redatelja svjetske glasovitosti, Nekrošiusa je reprezentirao Othello i Čehovljev Galeb u koprodukciji s Talijanima, Tuminas je doputovao s Gogoljevim Revizorom, a Koršunovas s Majstorom i Margaritom. Latvija je predstavljena Hermanisovim Nevjestama iz Wilka, a Estonija Zločinom i kaznom Nuganena. Rusi kao domaćini imali su najbrojniju selekciju, posebno u off-djelu i studentskim radovima, a najvažniji su bili novi radovi Kama Ginkasa, koji je realizirao Wildeova Sretnog princa. Griškovec, jedan od najpopularnijih ruskih izvođača u posljednje tri godine, odigrao je Komad, kojeg nikad nije bilo, a Kazalište Farsa (koje je u nas, na Hvaru, gostovalo sa svojom Fantazijom) predstavilo se adaptacijom novele Dostojevskog Selo Stepančikovo. Kako podnaslov ovogodišnjeg festivala i govori, majstori redatelji predstavili su nizom zanimljivih radionica svoje učenike, imena o kojima će Europa vjerojatno uskoro slušati.

Komercijalni Kanađani

slika

Stratford Ne Stratford na Avonu, nego onaj kanadski, već je četrdeset i devet godina domaćin kazališnoga festivala koji je započeo u improviziranom šatoru da bi sada, prije pedesete obljetnice, dosegnuo impozantne proporcije i trajanje od šest mjeseci. Jubilarno izdanje najavljeno je na prošlotjednoj inauguraciji festivala koji će pod umjetničkim vodstvom Richarda Monettea sigurno rušiti i nove rekorde. Festival u Stratfordu, uglavnom posvećen Shakespeareu, zgodna je postaja na turističkom putu prema slapovima Nijagare, a u pravom sjevernoameričkom duhu od umjetnosti je napravio isplativu djelatnost pa posluje s financijskim dobitkom. Ovogodišnja će sezona, unatoč ponekom otkazu zbog terorističkih napada, srušiti rekord pa se računa sa više od šesto tisuća prodanih ulaznica. Sljedeća će dakako biti još uspješnija s dobicima koji se broje u milijunima dolara. Kritičari festivalu (koji je zapravo najveće repertoarno kazalište u Sjevernoj Americi) zamjeraju preveliku komercijalnost i populizam, ali direktor Monette u sljedećoj godini obećava više umjetnosti — u novim dramama američkih i kanadskih autora, te čak sedam Shakespeareovih produkcija od ukupno sedamnaest repertoarnih projekata — a manje komercijalnih potuhvata. Ali zaradu, dakako, kani povećati.

Sve o britanskom kazalištu

slika

Sve one koje pokazuju interes za britansko kazalište zanimat će pojava još jednog godišnjaka British Performing Arts Yearbook 2001/2002. Knjiga je kompletan vodič po kazalištima, scenama, izvođačima, raznim tečajevima i školama, uopće svim vrstama servisa za kazališne profesionalce i ljubitelje scenske umjetnosti. Urednica Rosemary Larder u ovom je, četrnaestom izdanju skupila sve što bi zainteresirane moglo privući, bilo da ih zanimaju festivali, i to ne isključivo kazališni ili kazališna umjetnost općenito, sve u skladu s raznovrasnim produkcijskim i financijskim mogućnostima. Knjigu je zanimljivo pregledati, ne samo zbog količine informacija nego i zbog uvida u zadivljujuću raznolikost i bogatstvo britanskoga kazališnog života. Cijena knjige je 24,95 britanskih funti, a više informacija možete naći na http://www.rhinegold.co.uk.

Jasen Boko

Vijenac 200

200 - 1. studenoga 2001. | Arhiva

Klikni za povratak