Vijenac 200

Glazba

Jazz CD kutak

Odanost mainstreamu

The Ray Brown Trio, Bassface, Telarc CD 83340

Jazz CD kutak

Odanost mainstreamu

The Ray Brown Trio, Bassface, Telarc CD 83340

Kontrabasist Ray Brown jedan je od malobrojnih živućih velikana one istinske generacije odane do kraja klasici i mainstream-jazzu. Pravim imenom Ramond Matthews (Pittsburg 1926), Brown nije samo prvoklasan kontrabasist, on je ponajprije swinger, potom liričar i snažan instrumentalist s fantastičnim osjećajem za dinamiku i estetiku. Uz to glazbenik je golema repertoara. Iluzorno je uopće govoriti o njegovoj prebogatoj karijeri ostvarenoj tijekom sedamdeset i pet godina života i pedeset i pet godina umjetničkog djelovanja. Vrijedi ipak spomenuti da je Ray Brown, suradnik mnogih svjetskih jazz-veličina, odlaskom nekih njemu ravnih prije petnaestak godina odlučio povesti vlastiti klasični klavirski trio, s kojim je ostvario i niz vrijednih diskografskih projekata. U tom je triju djelovao izvanserijski funky-pijanist Gene Harris, nakon čije smrti Brownu nije bilo nimalo lako naći odgovarajuću zamjenu. Ipak uspio ju je pronaći u osobi Bennyja Greena, izvrsna pijanista mlađe generacije, koji se uza stalnoga člana trija, danas jednog od vodećih bubnjara Jeffa Hamiltona, savršeno uklopio u taj komorni jazz-sastav. I Ray Brown i trio drže se ponajviše američke zapadne obale, pa je tako i kompakt-disk etikete Telarc, nazvan Bassface prema skladbi gitarista Kennyja Burrella, snimljen također u Kaliforniji, i to u jazz-centru Kuumbwa u Santa Cruzu.

Program je tog izvrsnog live-izdanja trija Raya Browna sastavljen od niza poznatih skladbi i evergreena priređenih i adaptiranih za trio, pa slušamo zapravo njihove nove i svježe verzije, od kojih brojevi Bass Face, CRS-CRAFT i Phineas Can Be (dvije posljednje originali su Raya Browna, koji se tako predstavlja i kao autor), odišu načinom izvođenja i atmosferom legendarnih trija nenadmašnog Oscara Petersona, što i ne začuđuje s obzirom na činjenicu da je Ray Brown s Petersonom nekad tijesno surađivao. Milestones Milesa Davisa i Makin' Whoopee Donaldsona i Kahna sa zapaženom uvodnom kadencom Raya Browna pripadaju u repertoarnu jazz-klasiku, dok je prelijepa melodija Remember Irwinga Berlina u izvedbi ovog trija dobila neočekivan brz tempo. Tu su i dvije balade, In the Wee Small Hours of the Morning i Taking a Chance on Love s izvrsnim rubato-uvodom i solističkim korusima pijanista Bennyja Greena. Posebno pak mjesto u programu ovog diska zauziam interpretacija jedne od najuspjelijih i najkarakterističnijih skladbi razdoblja be-bopa, Tin Tin Deo pijanista Tadda Damerona. U njoj, uz izvrsna sola svih članova trija, bubnjar Jeff Hamilton svira u dinamici od originalnih afrokubanskih reminiscencija na original do ravnog ritma u kojem i kao pratilac savršeno funkcionira.

Cjelokupan program diska Bassface odiše diskretnom liderskom notom Raya Browna, koji zadržavajući pravo na temeljnu programsku koncepciju trija kao i na pojedine indrodukcije i sola kontrabasa, ne zapostavlja ni u jednom trenutku jednako vrijedne uloge besprijekornih suradnika, pijanista Bennyja Greena i bubnjara Jeffa Hamiltona.

Mladen Mazur

Vijenac 200

200 - 1. studenoga 2001. | Arhiva

Klikni za povratak