Vijenac 200

Glazba

Novi CD

I dalje u vrhunskoj formi

Bob Dylan, Love and Theft, Columbia/Kondorcomm

Novi CD

I dalje u vrhunskoj formi

Bob Dylan, Love and Theft, Columbia/Kondorcomm

Rijetko tko bi, osim najvjernijih poklonika, pomislio da je Bob Dylan, nakon četrdeset godina glazbene karijere, čija je druga polovica sadržavala brojna lutanja i dvojbene radove, spreman ponuditi dva izvanredna albuma zaredom. Naime, njegov prethodni opus Time Out of Mind, od prije četiri godine, popratilo je nepodvojeno oduševljenje kritike i publike, čime je dokazao da je, usprkos svemu, i krajem stoljeća, u stanju napraviti nešto što će moći stati uz bok njegovih najboljih ostvarenja karijere. Istina, Dylan je i ranije, u osamdesetima, znao iznenaditi (Oh, Mercy), ali nije uspio ostvariti neku značajniju seriju albuma.

Najnoviji, 43. po redu, album Boba Dylana, potvrđuje održavanje vrhunske forme, nakon Time Out of Mind, najavljene i ovogodišnjim osvajanjem Oscara za skladbu Things Have Changed iz filma Zlatni dečki. Album Love and Theft, koji nam donosi dvanaest novih Dylanovih skladbi, snimljen je početkom ove godine, a uz autora odsvirali su ga članovi njegova pratećeg sastava koji već godinama sudjeluju u, po Dylanovim riječima, »razmontiravanju jednog mita«, neprestanim sviranjem uokrug planeta na »Turneji bez kraja«. Kao pojačanje, na albumu sudjeluje i legendarni klavijaturist Augie Meyers (Sir Douglas Quintet, Texsas Tornados), Dylanov suradnik iz 60-ih i majstor za Tex-Mex, country, western swing i blues ugođaje, od kojih posljednja dva upućuju na logičnost njegova izbora pri odabiru suradnika za ovaj opus.

Prema riječima samoga autora, radi se o pjesmama koje su »varijacija na blues teme i melodije. Podlogu čini elektronika, dok su stihovi podstruktura koja sve povezuje. Skladbe se nisu postupno razvijale. Jesu li poput Time Out of Mind, Oh Mercy ili Blood on the Tracks ili nešto drugo? Vjerojatno ne. Mislim da su više poput greatest hits albuma, ali bez hitova; barem ne zasad.«

Iako ovo, ni izdaleka, nije album koji sve svoje tajne tkriva pri prvome slušanju, mnoge će skladbe odmah sjesti na pravo mjesto. Gotovo jednosatno trajanje albuma započinje predvidljivom Tweedle Dee & Tweedle Dum, uzorku s dalekim odjecima albuma Highway 61 Revisited, a slijedi Mississippi, skladba zavodljive melodije višeznačnih stihova s naznakama nostalgije. Nasuprot njoj, nastavlja country swing rockabilly tekstualno jednostavne Summer Days te opušteni swing Bye and Bye, koji ugođajem i melodijom odmah podsjeća na standard Blue Moon. Slijedi Lonesome Day Blues, 6-minutni blues teških rifova, a potom, kao olakšanje, ugodna i zabavne swing melodije Floater (Too Much to Ask) narativnoga teksta. Drugu polovicu albuma započinju lakši blues s country prizvukom High Water, lagani romantični swing Moonlight te još jedan 6-minutni rokerski blues Honest with Me. Prije još jedne kompozicije sličnoga ugođaja, ali promjenljivog ritma — Cry a While, predah čini lagani akustični swing Po' Boy, tekstualno u stilu tradicionalnog folka. Album zatvara prekrasna romantična Sugar Baby s Meyersovom harmonikom koja u pozadini stvara poseban ugođaj.

Iako tekstualno ne toliko dubok i mračan kao njegov prethodnik, Love and Theft donosi još jednu briljantnu kolekciju Dylanovih stihova, punih tvrdoga humora, ironije i cinizma, stila primjerena ovako zrelome autoru. Ukratko, stari je majstor i dalje u vrhunskoj formi.

Velimir Cindrić

Vijenac 200

200 - 1. studenoga 2001. | Arhiva

Klikni za povratak