Vijenac 199

Film

Glumci iz sjene

Richard Roxburgh

Kameleonsko lice, idealno za izražavanje rubnih stanja ljudske duše, poput prezira, gnušanja, potisnuta gnjeva, izljeva poluludila, ali i stalno promjenjivih emotivnih stanja, lice je australskoga kazališnog i filmskog glumca Richarda Roxburgha (rođena 1962).

Glumci iz sjene

Richard Roxburgh

Kameleonsko lice, idealno za izražavanje rubnih stanja ljudske duše, poput prezira, gnušanja, potisnuta gnjeva, izljeva poluludila, ali i stalno promjenjivih emotivnih stanja, lice je australskoga kazališnog i filmskog glumca Richarda Roxburgha (rođena 1962). Prenoseći u svojim entuzijastički neobuzdanim filmskim igrarijama očigledan užitak izvedbe i na gledatelja gotovo s oldmanovski karizmatičnom snagom i žestinom, Roxburgh sa živim nestašlukom djeteta pristupa poslu. Naime, diplomant čuvenoga National Institute of Dramatic Art u Sydneyu, skraćeno NIDA, po vlastitim je riječima proveo toliko godina radeći u teatru i doživljavajući film kao inferiorniji oblik izražavanja za pravog umjetnika, da se još prilagođuje filmskoj sredini, iako je za njim tridesetak filmskih uloga. Nama najrecentnija, ona glavna sporedna perverznoga i neurotičnog represivca Vojvode od Monrotha u Luhrmanovu Moulin Rougeu, svakako ističe svu raskoš njegova talenta, a vrijedne (i ne samo te) spomena su i one u hvaljenoj i kuđenoj Nemogućoj misiji 2 te kostimiranoj drami o dvama neobičnim karakterima, Oskaru i Lucindi, iako na njegovu popisu nikako nisu samo uloge (doduše zanimljivih) negativaca; naime tu je i romantična komedija Wedding Party s Cate Blanchett i Frances O'Connor, primjerice.

Kao dinamičnu zvijezdu u nastajanju izbacio ga je televizijski film Blue murder iz 1995. godine, koji je pokrenuo seriju nagrada i kritičarskih priznanja Roxburghovu filmskom radu (jer nositelj je on i raznoraznih kazališnih plaketa i kipića — od Merkucija iz Romea i Julije do Hamleta) — Doing time for Patsy Cline ili Passion.

Katarina Marić

Vijenac 199

199 - 18. listopada 2001. | Arhiva

Klikni za povratak