Vijenac 199

Fotografija

Iz zbirke hrvatske fotografije Foto-kluba Zagreb

Nježni pogledi

Đoko Milekić (1930-1992)

Iz zbirke hrvatske fotografije Foto-kluba Zagreb

Nježni pogledi

Đoko Milekić (1930-1992)

Đoko Milekić jedno je od najvećih imena riječke fotografije. Rođen je godine 1930. u Laktašima kod Banje Luke. U Rijeku doseljava 1959, gdje živi dalje trajno do kraja života. Od te se godine počinje baviti fotografijom, dok se izložbenom fotografijom bavi od 1970. Za njega je zanimljivo napomenuti da je nastupao kao izlagač u pet riječkih fotoklubova, ali mu je matični klub ipak bio Fotoklub Rijeka, u koji se učlanjuje godine 1969.

Jedan od najuspješnijih izlagača Fotosaveza Jugoslavije uopće. Tako na njegovim godišnjim rang-listama zauzima za godinu 1972. drugo, a za godinu 1973. šesto mjesto, kada prestaje izlagati zbog bolesti. Čim mu to zdravlje dopušta nastavlja dalje intenzivno izlagati svoje radove, tako da godine 1984. zauzima opet peto, godine 1986. četvrto mjesto na saveznoj rang-listi.

Izlagao je svoje radove na više od pet stotina izložbi fotografije u zemlji i inozemstvu. Pri tome osvaja više od sto šezdeset različitih nagrada i priznanja.

Bio je počasni član Fotokluba Rijeka i Fotokluba Color iz Rijeke. Skroman i povučen po naravi nikada nije tražio slavu i priznanja, tako da mu Fotosavez Jugoslavije, tek na intervenciju fotografskih kolega, godine 1984. dodjeljuje zvanje kandidata majstora fotografije.

Održao je tri samostalne izložbe fotografije; jednu u Zagrebu (1973) i dvije u Rijeci (1975. i 1980).

Umro je godine 1992. u Rijeci.

Vladko Lozić

Put Đoke Milekića nije nalik na one harmonične fotografske karijere, izrasle u jednom dahu, u kojima možemo prepoznati vlastiti stil. Milekić nije djelatan samo u jednom fotografskom žanru, iskušao se u više područja, u kojima vrlo uspješno ostvaruje i fotografije koje nam doživljajno otkrivaju njegovo traganje za umjetnosti. U svakom od njih dokazao je svoj talent, pa nas svi ti iskoraci nimalo ne smetaju. Njegov pogled upućen gradskim prostorima pomalo je nježan, u svakom slučaju misaon. Čak i kada ulazi u posve novo područje, sve snimljene osobe i događaji imaju jasno značenje, dajući njegovim djelima izrazitu čitljivost. Služeći se mogućnostima i jezikom primjerenim fotografiji, ostvaruje svoju nakanu, pretvaranje životne realnosti u jasnu sliku.

Zdenko Kuzmić

Vijenac 199

199 - 18. listopada 2001. | Arhiva

Klikni za povratak