Vijenac 198

Kazalište

TEATROSKOP

TEATROSKOP

Napokon Veliki meštar

Nakon pretpremijera 3. i 4, Zagrebačko kazalište mladih 5. listopada izlazi s Velikim meštrom sviju hulja, po mnogočemu specifičnom obradom istoimene ranije novele Miroslava Krleže. Ekspresionistički egzaltiran tekst na sceni slaže Branko Brezovec, kojem je ovo i pravi povratak u institucionalno hrvatsko kazalište, a u podjeli se može nabrojati čak više od četrdeset imena, dakle čitav ansambl ZKM-a s pridodanim pojačanjima. U glavnoj, no ne i naslovnoj ulozi, u ZKM se nakratko vraća Vili Matula, dok su se epizoda prihvatili jedan operni pjevač te poslovni ravnatelj i intendant kazališta. Isti, Slobodan Šnajder, kao glavni razlog postavljanja ove Krležine novele, a ta želja datira još iz vremena njegove neuspjele riječke kandidature, navodi nevjerojatna činjenična i druga podudaranja između Hrvatske danas i one prije osamdesetak godina.

Komadi u Exitu

Adolescenstkom tematikom zanimljivom i starijoj publici svoj put nastavlja Teatar Exit i za sredinu listopada najavljuje premijeru komada Britanca Nicka Grossoa Peaches, prevedena kao Komadi. U režiji Damira Munitića u godine razvoja vratit će se, kao i u Adrianu Moleu, Hrvoje Kečkeš, Daria Lorenci i Franjo Dijak.

Pir pepela

Premijera kojom će kazalište Gavella otvoriti sezonu uprizorenje je drame Borislava Vujčića Pir pepela, ovjenčane i nagradom Marin Držić za 2000. godinu, koja je u repertoar za ovu sezonu ušla i prije dobivanja nagrade. Pomalo psihološki triler, a uvelike studija našeg »ovdje i sada«, Pir pepela realizirat će raznorodna autorska ekipa: redatelj Zoran Mužić, scenograf Darko Bakliža, kostimografkinja Marita Ćopo i skladatelj Arsen Dedić. U podjeli su Duško Valentić, Sreten Mokrović, Slavica Knežević, Marina Nemet Brankov i drugi. Premijera se mora održati najavljenoga 14. listopada jer će ansambl Gavelle od 17. do 29. biti na meksičkoj turneji s predstavom Mjesec dana na selu.

Havel u Dubrovniku

Možda ne glavom i bradom, ali sigurno na sceni dubrovačkog Kazališta Marina Držića. Otvaranje sezone u toj kući dogodit će se 7. listopada premijerom, ali i hrvatskom praizvedbom, komada Prosjačka opera Vaclava Havela u prijevodu Katije Bakija i Veronike Honzove. Nastalu prema predlošku Johna Gaya, koji je svojedobno iskoristio i Brecht, ovu obradu gangstersko-prosjačke melodrame u Dubrovniku će ostvariti gosti, redateljica Hana Urešova, kostimograf i scenograf Karel Glogr i dramaturg Stefan Otčenašek, s cijelim asamblom Kazališta Marina Držića. Među njima, naravno, posebno mjesto ima Milka Podrug Kokotović.

ASSITEJ u Čakovcu

Od 4. do 7. listopada u Čakovcu će se održati 4. susret profesionalnih i profesionalno vođenih kazališta za djecu i mlade, inače okupljenih u hrvatskoj podružnici međunarodne udruge ASSITEJ. Ukupno šesnaest takvih kazališta iz cijele Hrvatske odradit će radionice i seminare na raznim gradskim lokacijama, a odigrat će i po jednu predstavu po svom izboru. Romano Bogdan, glavni čakovečki kazališni poduzetnik, piše da »nije riječ o festivalu zbog festivala jer su njegovi ciljevi jasni, a svrha neupitna«.

Gostovanje

Kazalište Wax Factory iz New Yorka gostuje 6. i 7. listopada u Teatru &TD s Wedekindovom Lulu.

Igor Ružić

Vijenac 198

198 - 4. listopada 2001. | Arhiva

Klikni za povratak