Vijenac 197

Glazba, Kolumne

Ante Batinović: ROKORAMA

Zatišje pred buru

Rokorama

Zatišje pred buru

Relativno brzo zagrebački su se klubovi otvorili za jesensku i zimsku sezonu. Naročito jarunski Aquarius. Na vrijeme shvativši da se kubanska priča može ove sezone pokazati neatraktivnom, nakon nekoliko iznimno uspješnih sezona, Aquarius je uveo mjesec Brazila, odnosno brazilske glazbe. Jabuka ima strahovito veliki kredit iz bolje (?) brošlosti. Bare i Plaćenici otvorili su sezonu 2001/2002. Poželimo da Jabuka bude opet što je nekada bila. Naime, otkrivala je buduće velike rock-bendove poput Barinih Majki ili riječkoga Laufera. U međuvremenu čini se da se gotovo katastrofična situacija glede svjetskih gostovanja naglo popravila. Nakon The Residents u rujnu početkom studenoga u Zagreb dolazi doista svjetska pop-atrakcija u svakom pogledu — Depeche Mode u okviru svoje najnovije pobjedonosne europske i svjetske turneje. U prosincu pak stižu Him. U međuvremenu bit će mnogo klupskih atrakcija, ali bitno je da Zagreb ostane ucrtan na mapi europskih turneja svjetskih atrakcija.

Na domaćem terenu zatišje pred pravu buru kojom već mjesecima puše Gibonni i njegova ekipa. Velikog autora ovdje je nemoguće odvojiti od njegova menadžera i sponzora, HT-a. Gibonni će svoj novi album objaviti u listopadu, a snima ga već gotovo tri kalendarske godine. Ovdje nikako nije riječ o još jednom novom albumu iznimne hrvatske zvijezde, tržišno iznimno uvjerljivu umjetniku i autoru pjevaču, nego album koji će promijeniti standarde hrvatske glazbe općenito.

Na albumu gostuju jedan Pino Palladino i Manu Katche. Dakle, instrumentalisti najviše svjetske klase ne samo zbog suradnje s Ericom Claptonom i Stingom. To su glazbenici koje ne možete privući na suradnju iznimnim honorarom. Gibonni je svoje stare i nove snimke morao poslati i Pinu i Manuu, ali i njihovoj diskografskoj kući, koja je na kraju odobravala suradnju. Zašto su svi pristali? Jer su zaključili da je Gibonnijeva glazba iznimna i bliska dvojici velikana. I Pino i Manu i njihovi diskografi oduševili su se onim što stvara Gibonni. Tome treba pridodati i veliku talijansku zvijezdu Gaetana Currerija, koji je našao iznimnu bliskost Gibonnijeve i talijanske glazbe. Sve to znači da Gibonni radi na svjetskoj razini. Album Miracul monster projekt je s najpozitivnijim predznakom i kao takav nemoguć je bez adekvatne logistike koju Gibonniju pruža menadžer Ozren Kanceljak, njegova Premisa i HT, već poslovično sklon podupiranju isključivo vrhunskih glazbenih radova. Gibonni se u gradnji karijere nikada nije služio uobičajenim domaćim estradnim smicalicama, žutim tiskom, slikanjem bez pokrića, nego samo pjesmom i adekvatnim predstavljanjem pjesme. Pritom mu mecene nisu postavljali uvjete tipa »tvoja glazba mora biti takva i takva da bi se prodala u adekvatnim nakladama«. Rasterećen, dakle, uobičajenim brigama o financijama ili uvjetima općenito Gibonni si je mogao dati slobodu u stvaranju albuma koji će promijeniti dosadašnje i njegove najviše i standarde hrvatske pop-glazbe. Još ako uspije zaintrigirati svijet?! Jedna od naznaka jest i činjenica da je Gaetano Curreri odlučio videospot za pjesmu koju pjeva u duetu s Gibonnijem snimiti u Bologni i okolici. Istodobno Gibonni svoje uporište za stvaranje i dalje ima u Dalmaciji. Fotografije za omot albuma radio je u staroj jezgri Trogira, a jedan od spotova u Primoštenu.

Vijenac 197

197 - 20. rujna 2001. | Arhiva

Klikni za povratak