»Zapis«, glasilo Hrvatskog filmskog saveza, posebni broj, ljeto 2001.
Posebni broj »Zapisa«, glasila Hrvatskog filmskog saveza, donosi filmološke eseje s predavanja na 3. školi medijske kulture održane od 27. kolovoza do 3. rujna u Trakošćanu, potvrđujući da škole u Hrvatskoj, barem kad je riječ o temeljnim znanjima o filmskoj umjetnosti, ne bi smjele ni u čemu oskudijevati
Inače, Škola medijske kulture ima četiri programa. Dva seminarska pružaju osnovna (teorija filma, povijest svjetskog i hrvatskog filma, audiovizualni mediji...) i specijalizirana znanja (videoumjetnosti, raščlamba filma, filmska naratologija, dokumentarizam...). Dva su pak radionička programa namijenjena voditeljima filmskih i video stvaralačkih družina kako bi stekli neposredna iskustva za vođenje praktičnog rada koji te radionice i zahtijevaju (igrani, animirani i dokumentarni film te osnove snimanja i montaže).
»Zapisov« posebni broj, ljeto 2001, uz detaljan plan i program 3. škole medijske kulture objavljuje i niz predavanja poznatih hrvatskih teoretičara filma, pedagoga i redatelja koji su bili sastavnim dijelom seminara medijske kulture ovogodišnje Škole. Tako u poglavlju o teorijskim i povijesnim temama Nikica Gilić donosi temeljne pojmove filmske naratologije i teorije pripovijedanja, dok Krešimir Mikić sažima pregled razvoja filmskog trika u nijemoj kinematografiji. Dario Marković opisuje vrste dokumentarnog filma i metode filmskog dokumentarizma, a Petar Krelja dvije etape u procesu tvorbe dokumentaraca, pripremnu i realizacijsku. Mato Kukuljica raščlanjuje Zagrebačku školu crtanog filma kao jedinstvenu pojavu u svijetu animiranog filma, Hrvoje Turković televizijskom i filmskom djelu sučeljuje videodjela, dok Nikola Vončina kronološki tumači žanr radiodrame u Hrvatskoj i svijetu. U dijelu časopisa posvećenu metodičkom pristupu, među ostalim autorima, Stjepko Težak analizira film u odnosu na školsku lektiru, a Maja Verdonik nastavu medijske kulture kao sredstvo korelacije nastave povijesti i književnosti.
Na kraju treba istaknuti da je posebno izdanje Zapisa uz Veru Robić-Škarica uredio i nedavno preminuli dr. Vjekoslav Majcen, jedan od vodećih teoretičara i povjesničara hrvatskog filma.
Boško Picula
Klikni za povratak