Vijenac 197

Časopisi

Boško Picula

Kako učiti film?

»Zapis«, glasilo Hrvatskog filmskog saveza, posebni broj, ljeto 2001.

Kako učiti film?

»Zapis«, glasilo Hrvatskog filmskog saveza, posebni broj, ljeto 2001.

Posebni broj »Zapisa«, glasila Hrvatskog filmskog saveza, donosi filmološke eseje s predavanja na 3. školi medijske kulture održane od 27. kolovoza do 3. rujna u Trakošćanu, potvrđujući da škole u Hrvatskoj, barem kad je riječ o temeljnim znanjima o filmskoj umjetnosti, ne bi smjele ni u čemu oskudijevati

Inače, Škola medijske kulture ima četiri programa. Dva seminarska pružaju osnovna (teorija filma, povijest svjetskog i hrvatskog filma, audiovizualni mediji...) i specijalizirana znanja (videoumjetnosti, raščlamba filma, filmska naratologija, dokumentarizam...). Dva su pak radionička programa namijenjena voditeljima filmskih i video stvaralačkih družina kako bi stekli neposredna iskustva za vođenje praktičnog rada koji te radionice i zahtijevaju (igrani, animirani i dokumentarni film te osnove snimanja i montaže).

»Zapisov« posebni broj, ljeto 2001, uz detaljan plan i program 3. škole medijske kulture objavljuje i niz predavanja poznatih hrvatskih teoretičara filma, pedagoga i redatelja koji su bili sastavnim dijelom seminara medijske kulture ovogodišnje Škole. Tako u poglavlju o teorijskim i povijesnim temama Nikica Gilić donosi temeljne pojmove filmske naratologije i teorije pripovijedanja, dok Krešimir Mikić sažima pregled razvoja filmskog trika u nijemoj kinematografiji. Dario Marković opisuje vrste dokumentarnog filma i metode filmskog dokumentarizma, a Petar Krelja dvije etape u procesu tvorbe dokumentaraca, pripremnu i realizacijsku. Mato Kukuljica raščlanjuje Zagrebačku školu crtanog filma kao jedinstvenu pojavu u svijetu animiranog filma, Hrvoje Turković televizijskom i filmskom djelu sučeljuje videodjela, dok Nikola Vončina kronološki tumači žanr radiodrame u Hrvatskoj i svijetu. U dijelu časopisa posvećenu metodičkom pristupu, među ostalim autorima, Stjepko Težak analizira film u odnosu na školsku lektiru, a Maja Verdonik nastavu medijske kulture kao sredstvo korelacije nastave povijesti i književnosti.

Na kraju treba istaknuti da je posebno izdanje Zapisa uz Veru Robić-Škarica uredio i nedavno preminuli dr. Vjekoslav Majcen, jedan od vodećih teoretičara i povjesničara hrvatskog filma.

Boško Picula

Vijenac 197

197 - 20. rujna 2001. | Arhiva

Klikni za povratak