Vijenac 196

Glazba

45. Ljetne priredbe u Krku

Vrhunac s Verdijem

Orkestar i zbor Opere i ansambl Baleta HNK Ivana pl. Zajca iz Rijeke baš je u Rigolettu ostvario jednu od svojih ponajboljih predstava

45. Ljetne priredbe u Krku

Vrhunac s Verdijem

Orkestar i zbor Opere i ansambl Baleta HNK Ivana pl. Zajca iz Rijeke baš je u Rigolettu ostvario jednu od svojih ponajboljih predstava

Četrdeset petu godinu za redom tradicionalna glazbenoscenska manifestacija Ljetne priredbe Krk otvorila je svoje prostore i dušu umjetnicima koji čarolijom glazbe i kazališne igre oplemenjuju svakodnevicu te brojnim turistima, uz prirodne ljepote Hrvatske, pokazuju i vrijednosti kulturne baštine i suvremenoga stvaralaštva. U organizaciji Centra za kulturu grada Krka tijekom srpnja i kolovoza prelijepi krčki prostori postaju pozornicama raznorodnih umjetničkih sadržaja, a sve u funkciji prožimanja kulture i turizma, važna ne samo za grad, već i za otok i cijelu regiju.

Treba ponovno naglasiti da su Ljetne priredbe Krk pokrenute samo godinu nakon festivala u Splitu i sedam godina nakon Dubrovnika, kao znak shvaćanja uloge kulturnog turizma. Krk je imao sreću da su dugogodišnji ravnatelj manifestacije, dirigent i skladatelj Ivo Frleta, a nakon njegove smrti sin Ivica, te u posljednje dvije godine Centar za kulturu grada Krka, znali očitati namjere pokrenute prije gotovo pola stoljeća, pa su i ove godine brojni umjetnici oživjeli krčke prostore, Frankopanskog kaštela, Kamplina, te krčke katedrale i Franjevačkog samostana na otočiću Košljun.

Komorno-glazbena okosnica

Ugledni violinist Tonko Ninić i gitarist Viktor Vidović priredili su recital s odabranim djelima Corellija, Leclaira, Schuberta, Spadine, Paganinija i suvremenoga hrvatskog skladatelja Miroslava Miletića. U prostoru krčke katedrale nastupio je i Trio Orlando. Uz Tonka Ninića, pijanist Vladimir Krpan i čelist Andrej Petrač potvrdili su svoju vrijednost izvodeći Romantični trio J. Stahuljaka, Trio u g-molu B. Smetane i u dodacima djela Haydna, Piazzole i Mozarta, koji je skladbu napisao u šestoj godini života. Kuriozitet Ninićevih nastupa u Krku upravo su restaurirane Algarottijeve violine, velikih majstora graditelja Gudagninija i Cappe, koje su plijenile ljepotom i plemenitošću zvuka. Bio je tu i ansambl za baroknu glazbu Musica viva, te specifičan program Riječkog kvarteta rogova i mezzosopranistice Anđelke Rušin i basa Ivice Trubića. U krčkoj katedrali bio je i posljednji koncert festivala, na kojem su nastupile sopranistice Angela Nuić i Milica Marelja, Muška vokalna skupina Krk i Riječki puhaći trio.

U Franjevačkom samostanu na Košljunu nastupio je zagrebački orguljaš Boris Doliner sa dvanaest korala J. S. Bacha, a zatim i Brass ansambl Ad Glorian iz Zagreba sa sopranisticom Tamarom Felbinger izvodeći djela Susatoa, Moureta i Händela. Posve drukčiji program nezaboravnih melodija ponudili su prvaci Osječke opere, mezzosopranistica Sanja Uroić Ljutić i bariton Vlaho Ljutić. Nakon opernih arija Verdija, Bizeta, Zajca i Gotovca slijedili su i brojni ulomci iz opereta Lehara i Kalmana, a publika je tražila nekoliko dodataka nakon efektnih arija i dueta iz Grofice Marice i Kneginje čardaša. Duhovni program izveli su Radojka Šverko uz pratnju Vladimira Babina na orguljama te zbog HGD Zvijezda Danica iz Kraljevice s dirigentom Ivicom Frleton.

Vrhunac festivala

Pa ipak vrhunac glazbenoscenskog događanja ovogodišnjih jubilarnih Ljetnih priredbi Krk bile su dvije operne izvedbe, posvećene obljetnici Verdijeve smrti, na svečanom otvorenju 21. srpnja La Traviata, a 3. kolovoza Rigoletto. Orkestar i zbor Opere i ansambl Baleta HNK Ivana pl. Zajca iz Rijeke baš je u Rigolettu ostvario jednu od svojih ponajboljih predstava, koja je nagrađena prije nekoliko godina nagradom Hrvatskog glumišta. Autorska ekipa, dirigent Miroslav Homen, redatelj i autor scenskog oblikovanja Zlatko Kauzlarić Atač, kostimograf Ružica Nenadović-Sokolić te koreograf Antun Marinić stvorili su kompaktnu predstavu kojoj su znatno pridonosili i tumači naslovnih uloga. Uz Ivicu Šarića, Kristinu Kolar, Roberta Kolara tu su i Anđelka Rušin i Dinko Lupi te nositelji tri naslovne uloge, impozantni Rigoletto Valentina Enčeva, suptilna Gilda Olge Šober i Voljen Grbac kao Vojvoda od Mantove. Iako je uloga pisana previsoko za njegovu glasovnu impostaciju, trudio se da bude partner te večeri sjajnoj Olgi Šober, koja je oduševila izvođenjem bravurozne koloraturne arije Caro nome i Valentinu Enčevu, koji joj se pridružio u potresnom finalu Lassu in cielo.

Manje uspješno bilo je već godinama poznato uprizorenje La Traviate, redatelja Alda Maselle, scenografa Antuna Žunića, kostimografkinje Ljubice Wagner te koreografa Valerija Miklina, pod sigurnim dirigentskim vodstvom Nade Matošević. Tragičnu sudbinu pariške milosnice bogataša koja se žrtvuje za sreću Alfredove obitelji donio je ansambl Riječke opere u kojem su uz nositelje manjih uloga Anđelku Rušin, Ingrid Jambriško-Reljac, Davora Lešića i Roberta Kolara nastupili u naslovnim ulogama Olga Šober, Voljen Grbac i Paolo Rumetz. Proživljena kreacija Olge Šober ponajbolje je došla do izražaja u ariji Addio del passato, korektan je bio nastup Voljena Grbca, a Paolo Rumetz u ulozi njegova oca sigurno je izveo ne samo čuvenu ariju Di provenza il mar, nego dramaturški i glazbeno kontrasni duet Piangi, piangi o misera uz pomoć Olge Šober, što je bio vrhunac predstave.

Dalibor Paulik

Vijenac 196

196 - 6. rujna 2001. | Arhiva

Klikni za povratak