Vijenac 196

Film

Katarina Marić

Munje

Red. Radivoje Andrić

Munje

Red. Radivoje Andrić

Mare i Pop, frendovi iz djetinjstva, drum&bass su glazbenici koji sanjaju o uspjehu. Njihova odiseja bujnim urbanim beogradskim životom, koji se zbiva tijekom jedne noći, uspješno prenosi atmosferu ludila i štimunga velegrada, pri čemu redatelj Andrić (inače autor hvaljena debitantska ostvarenja Tri palme za dve bitange i ribicu) stvara in i cool ostvarenje, nepretenciozno prikazujući život mladih urbanih ljudi u srednjim dvadesetim godinama u poratnoj Srbiji, nimalo ne odražavajući pomalo iritantno isforsirano Samardžićevo naglašavanje tog kulerskog srpskog europejstva u recentnoj mu Nataši, prikazanoj na ovogodišnjem Pulskom festivalu. Čupajući pomalo (prije svega u načinu snimanja) od Toma Tykwera (Trči Lola, trči), Guy Ritchieja (Zdrpi i briši), te omiljelih filmskih tehnika iz sedamdesetih godina, poput split-ekrana, zumiranja, zamrznutih kadrova, ali i direktnog obraćanja kameri usputnih prolaznika (što pridonosi spotovskom tipu vizualnosti), dva drugara susreću pravi vrtuljak najšarenijeg svijeta — nekonvencionalnih policajaca, sitnih lopova — usto narkomana i filozofa, modernih gradskih djevojaka — šminkerica i alternativki, sve podcrtavajući ultra-modernim odlično uklopljenim soundtrackom, na kojem sudjeluju i Darkwood Dub, Eysburn, Kanda, Kodza i Nebojiša. Pritom je sve snimano na autentičnim lokacijama s tipičnim velegradskim motivima — ulicama, automobilima, klubovima, pa i tulumima po stanovima, s izrazitim osjećajem za globalnu marginalnost mladog naraštaja.

Tako ovo ostvarenje, s neupitnom ostvarenom glumačkom lakoćom (Nikola Đ uričko, Zoran Cvijanović) i sa solidnim scenarijem, pruža lepršavo, simpatično osvježenje s nesumnjivim potencijalom prerastanja u kultni film na jugoslavenskom području.

Katarina Marić

Vijenac 196

196 - 6. rujna 2001. | Arhiva

Klikni za povratak