Vijenac 196

Glazba

Glazbeni gost

Kvalitetni pop country

Mary Chapin Carpenter, time* sex* love*, Sony / Menart; Shawn Colvin, Whole New You, Sony / Menart

Glazbeni gost

Kvalitetni pop country

Mary Chapin Carpenter, time* sex* love*, Sony / Menart

Shawn Colvin, Whole New You, Sony / Menart

Mary Chapin Carpenter i Shawn Colvin, uz Nanci Griffit, Roseanne Cash i Lucindu Williams, najistaknutije su predstavnice kantautorske struje popa temeljena na country-glazbi i američkomu folku, dakle verzije znatno odmaknute od komercijalnoga srednjostrujaškog nashvillea. To, dakako, ne znači da su njihove naklade skromne, ali one su još daleko od vodećih predstavnica srcedrapateljnoga countryja. Ova dva ovoproljetna Sonyjeva izdanja, osmi album Carpenter i sedmi Colvin, potvrđuju njihov ugled pouzdanih, tekstualno i glazbeno jakih, kantautorica.

Mary Chapin Carpenter, autorica hitova poput He Thinks He'll Keep Her, Shut Up And Kiss Me i I Want To Be Your Girlfriend, i dalje ostaje na svom, već dobro poznatu, terenu »žene u nevolji«, pogleda na svijet koji joj je i donio veliki uspjeh, osobito kod njezina većeg, ženskog, dijela publike. Na novome albumu time* sex* love*, nakon uvodne Whenever You're Ready, ugodnoga srednjeg tempa, koja nas uvodi u glazbeni ugođaj albuma, već sljedeća Simple Life, skladba koja bi trebala biti utjeha mladoj ženi u preuranjenoj sredovječnoj krizi, najavljuje tekstualnu tematiku ovoga opusa. Predah je prije bure osjećaja Swept Away, lagana kompozicija o poljupcu koji je dovoljan da žena zaboravi sve loše u životu. Slave To the Beauty, ispovijed nesigurne žene svjesne svojih grešaka (I'll be a slave to the beauty, but not the truth) i Maybe World, svojevrsna himna nesigurnosti (Everything is so uncertain / All happening to you in a whirl / That's the beauty and the hurting / Of living in a maybe world), nastavljaju vrlo emotivno, a preko sljedeće tri skladbe, od kojih je King of Love posebno mučna, a This is Me Leaving You, drski izraz žene »kojoj je dosta«, dolazimo do dijela albuma s dvije sporije skladbe u kome emocionalno zagušenje doseže vrhunac. Tračak svjetla otkriva, nakon toga, prekrasna balada vođena akustičnom gitarom Alone But Not Lonely (Are you one of the fortunate kind / Alone but not lonely), ali ironični odmak u pogledu na propuštene snove uspješnih ljudi i isprazni život obilja, u The Long Way Home te završne dvije skladbe, ostavljaju dojam dubokog promišljanja. Teška i emotivna tematika, ali uz krasnu, ovaj put nešto raskošniju, glazbenu stranu, svrstava ovaj album uz bok Come On Come On i Stones In the Road — dva, do sada, najjača naslova Mary Chapin Carpenter.

Četiri godine nakon Grammyjem ovjenčana albuma A Few Small Repairs, nakon kojeg je izdala tek kolekciju tradicionalnih blagdanskih pjesama i uspavanki, Shawn Colvin pojavljuje se ovoga proljeća s novim autorskim opusom pod naslovom Whole New You. Točnije rečeno, riječ je o albumu koji je ponovno napisala u suradnji s Johnom Leventhalom, glavnim suradnikom i producentom nagrađenoga albuma. Dvojbeno kritičarsko stajalište, da su albumi Shawn Colvin to bolji što je Leventhal više uključen, možda ovdje ima smisla, ali, ipak, treba istaći da je noseća vrijednost ovog albuma, skladateljsko umijeće i interpretacija Shawn Colvin a, prije svega, njezin izvanredan osjećaj za neobičnu ljubavnu pjesmu.

Album otvara skladba srednjega tempa A Matter Of Minutes, koja u središte postavlja ženu u trenutku života kada je »spremna na sve« (I can pack myself in a matter of minutes and leave you all far behind). Slijede dvije lakše skladbe — optimistična i vesela naslovna (You have the right to shake the loneliness and shine the light) te jednostavna i šarmantna Nothing Like You. U tekstualno, ali ne i glazbeno, neobični dio albuma uvodi Anywhwre You Go, koja govori, uvjetno rečeno, o zapisanosti sudbine (We only do what we can and there's natural plan, you know). Nastavlja lagana Bonefields s izraženim ritmom, sablasnoga početka (All and all I guess / That there's so many things we don't say and it's what makes us sad) te, za Colvin karakteristična, pomaknuta ljubavna Another Plane Went Down (Meanwhile back on earth I told you to fuck off and go away). Sljedećim dvjema skladbama dominira glazbeni sadržaj — melodija u Bound To You te izvrsna interpretacija Colvin u prekrasnoj Roger Wilco. Završni dio albuma započinje zagonetna Mr. Levon (There will be light, empty and flat / California under glass). Slijedi poetična One Small Year, čarobna poput kucanja sata (Now all through the night I can pretend / The morning will make me whole again). Album zatvara krasna I'll Say I'm Sorry Now, pjesma neuspjeha posebna ugođaja uz klavir, klarinet i kontrabas. Sve u svemu, glazbeno vrlo izjednačen opus, koji se profinjeno koristi ritmom i melodijom. Tekstualno, kao i do sada, neobično i poetično. Shawn Colvin, usprkos navršenih 45 godina, još može ponuditi više od većine mlađih konkurentica.

Velimir Cindrić

Vijenac 196

196 - 6. rujna 2001. | Arhiva

Klikni za povratak