Vijenac 196

Fotografija

U FOKUSU

Izložbe u Muzeju suvremene fotografije u Chicagu

The Museum of Contemporary Photography, koji se nalazi u okviru Columbia College u Chicagu u ovom razdoblju izlaže djela umjetnika različitih profila. Jedna od izložbi pod naslovom Fifty-cents Masterpieces ideja je kustosa Viktora Srabenskog, koji se bavi rerportažnom fotografijom novina kao što su The New York Times i Chicago Tribune

U FOKUSU

Izložbe u Muzeju suvremene fotografije u Chicagu

slika

The Museum of Contemporary Photography, koji se nalazi u okviru Columbia College u Chicagu u ovom razdoblju izlaže djela umjetnika različitih profila. Jedna od izložbi pod naslovom Fifty-cents Masterpieces ideja je kustosa Viktora Srabenskog, koji se bavi rerportažnom fotografijom novina kao što su The New York Times i Chicago Tribune; instalacije tih fotografija zamišljene su kao predmet istraživanja konteksta u koji fotografije stavljamo, te kako određeni kontekst definira, ograničava ili naglašava utjecaj pojedine fotografije. Druga zanimljiva ličnost nizozemska je fotografkinja Bertien van Manen koja snima intimnu dokumentarnu fotografiju, život običnih ljudi u njihovoj prirodnoj okolini, koji istodobno pripadaju drugom kulturnom krugu. Svoj stil izgradila je u bliskoj komunikaciji s portetiranim osobama. Na izložbi je izložen opus na kojem je radila tijekom četiri godine u zemljama bivšeg Sovjetskog Saveza A Hundred Summers, A Hundred Winters, serija fotografija snimljenih u Kini od 1998 godine East Wind, West Wind, te serija Men, odnosno portreti četvorice muškaraca iz života umjetnice. Njemački fotograf Joachim Schmidt već dvadesetak godina sakuplja fotografije koje nalazi na ulici, od kojih su većina slike iz obiteljskih albuma, nikada namijenjene za javno prikazivanje. Stalna zbirka ovog muzeja fotografije usredotočena je na američku fotografiju od 1959, kada je objavljeno i djelo Roberta Franka The Americans. Sastoji se od više od šest tisuća fotografija i predmeta koji objašnjavaju i svjedoče o ulozi fotografije kao umjetničkog medija i medija komunikacije te primjerke fotografskih slika kao dio komercijalne industrije i znanstvene fotografije.

Triennale fotografije Čovjek i more u Zadru

slika

U Zadru je 22. kolovoza otvorena manifestacija 16. međunarodni triennale fotografije Čovjek i more. Na programu su izložbe postavljene u dva gradska atraktivna prostora — Gradskoj loži i Galeriji umjetnina Narodnog muzeja. Zagrebački fotograf Petar Dabac predstavio se monografskom izložbom serijom fotografskih dnevnika Lieber Pero, 1981-2001, Art is over the game goes on te Brojanje do deset. Isti dan otvorena je i samostalna izložba fotografa Manfreda Willmana iz Graza pod naslovom Das Land, 1981-1993. Na programu je izložba talijanskog fotografa iz Napulja Mimme Jodice, Damira Fabijanića iz Zagreba te Žarka Kneževića iz Zadra.

Knjiga o kubanskoj fotografiji

slika

Los Angeles County Museum of Art (LACMA) nedavno je objavio knjigu koja je pratila izložbu Shifting Tides Cuban photography after the Revolution. Riječ je o predstavljanju tri generacije kubanskih fotografa, odnosno o tom mediju nakon što je Fidel Castro zbacio Batistin režim s vlasti 1959. Među njima nalaze se i dobro poznati portreti Fidela i Che Guevare, koji su često upotrebljavani u propagandi nove vlasti. Spektar žanrova fotografija kreće se od tih povijesnih ikona, šezdesete i sedamdesete bile su okrenute životu običnog čovjeka, a osamdesete i devedesete zahvatile su u srž eksperimentalne faze, kao i konceptualnog istraživanja sadašnjosti. Kustos izložbe je Tim B. Wride, a jedna od zanimljivosti uvodni tekst o Kubi Wima Wendersa. Izložba je otvorena 28. kolovoza u New Yorku, a potkraj godine biti će postavljena u Chicagu. Izdavači knjige su LACMA i Merrell Publishers.

Iva Brezovečki-Biđin

Vijenac 196

196 - 6. rujna 2001. | Arhiva

Klikni za povratak