Vijenac 191

Glazba

CD Soundtrack: Bogorodica, Darko Hajsek

Autentično

Skladatelj, orkestrator, autor stihova i producent navedenog soundtracka je Darko Hajsek

CD Soundtrack: Bogorodica, Darko Hajsek

Autentično

U želji da pokažemo kako hrvatski soundtrack ne samo da postoji nego može biti i iznimno perspektivan, izabrali smo CD s glazbom iz filma Bogorodica. Skladatelj, orkestrator, autor stihova i producent navedenog soundtracka je Darko Hajsek. Hajsek je očigledno upućen u producentski posao: svjestan činjenice da se CD filmske glazbe najvjerojatnije neće prodavati samo radi glazbe iz filma (pretpostavka je da su ljubitelji filmske glazbe s etiketom hrvatska filmska glazba još odveć rijetki da bi se od prodaje CD-a moglo zaraditi), Hajsek je u svoj filmskoglazbeni projekt uključio popularnog zabavnog pjevača Giuliana. Pjesma Noću kojoj se Giulianov meki glas ugodno stopio sa zvukom ženskog vokalnog kvinteta i vokalnog ansambla Samoborke otvara i zaključuje CD, najavljuje pažljivo odabrane narodne motive u kasnijim brojevima, a istodobno je lukavi marketinški potez (mogućnost snimanja spota!). Nakon Giuliana i pjesme Noćmanje zahtjevni slušatelji vjerojatno će se prepustiti preostalim brojevima kao svojevrsnoj uhu zanimljivoj ambijentalnoj glazbi, ali će ih ipak poslušati, što možda ne bi učinili da se Giulianovo ime ne nalazi na naslovnici CD-a.

Pažljivijem pak slušatelju ne bi smjele izmaknuti neke bitne karakteristike Hajsekova skladateljskog umijeća. Već sama činjenica da je u izvedbi filmske glazbe sudjelovao Simfonijski orkestar HRT-a, tri vokalna ansambla (Madrigal, Samoborke i ženski kvintet), autentični hrvatski puhački instrumenti, cimbal, tamburice i niz zabavnije orijentiranih instrumenata (glasovir, gitara, elektronika, bubnjevi, udaraljke, bas) upućuju da se filmskoj glazbi pristupilo s većom pozornošću nego što je to (u nas) uobičajeno. Hajsek je bogat i raznolik instrumentalni sastav iskoristio za pisanje glazbe u kojoj se dominantni narodni motiv i polunarodni motivi iz pjesme Noćkombiniraju s elementima (naše) zabavne glazbe, disca, popa, rocka i klasičnim duhovnim motivima (Pokraj babilonskih rijeka). Ideja je doista zanimljiva i u većini slučajeva vrlo uspješna, premda se u nekim brojevima osjećaju oscilacije u stupnju kvalitete (primjerice, Tuga ravnice), osobito kada se načelom nizanja blokova prelazi iz vrlo zanimljivih glazbenih efekata satkanih od niza raznorodnih (folklornih, klasičnih, tipično filmski ilustrativnih) motiva u glazbu zabavnije orijentacije (kao u broju Bogorodica ili u broju Rat). Kada stvara zabavni zvuk, Hajsek očigledno stvara prema unaprijed naučenoj shemi koje se teško oslobađa. Rezovi u smjeru čiste elektronike, samplova i banalno jednostavnih harmonija doživljavaju se poput glazbenog ogoljavanja u kojemu su zanimljivi slojevi skinuti da bi se pokazala sva otrcanost prazne ljušture.

Nemojte me pogrešno shvatiti — Hajsek se u Bogorodici pokazao kao vrlo darovit skladatelj. Doduše, njegovi su naleti inspiracije izmiješani s propisanim zabavnim standardima, a put kojim je krenuo je dobar i na tom bi putu mogao mnogo napraviti za hrvatsku filmsku glazbu.

Irena Paulus

Vijenac 191

191 - 28. lipnja 2001. | Arhiva

Klikni za povratak