Vijenac 190

Glazba

CD klasika — hrvatska

Više od interpretacije

Maksim Mrvica, Geste, Cantus

CD klasika — hrvatska

Više od interpretacije

Maksim Mrvica, Geste, Cantus

Mladi pijanist Maksim Mrvica (1975) svojim prvim diskografskim ostvarenjem s djelima hrvatskih autora za glasovir (Tarbuk, Josipović, Drakulić, Šaban, Bradić, Seletković, Parać, Detoni) u potpunosti opravdava i zanimanje i pohvale glazbene javnosti koje ga prate u posljednjih nekoliko godina. Mrvičin je pijanizam usko isprepleten s njegovom, i vlastitom, ali i školovanjem iniciranom i potaknutom (Mrvica je diplomirao u klasi prof. Krpana koji se mnogo posvećivao upravo suvremenoj glazbi i odgovarajućem istraživačkom principu) sviješću i potrebama za percepcijom glazbe u što širem i obuhvatnijem smislu. Na taj način njegove izvedbe ne postaju tek interpretacijske slike, ma koliko pametne, nadahnute i izvedbama bile zamišljene i provedene, nego u velikoj mjeri uspijeva ostvariti tijek svake pojedine skladbe kao autonomnog umjetničkog čina, skladateljeva, ali i svog osobnog. Mrvica posjeduje finu koncentriranost kojem oblikuje i vrijeme i prostor skladbe, izmičući tako opasnosti ukalupljenja, i pritom rastvara i slobodno se igra svime što je naučio istodobno sve više šireći i produbljujući i pristup instrumentu i obzore osobnog pijanističkog horizonta. CD Geste (nazvan po Detonijevoj skladbi), tako ne postaje samo još jedan primjer brige o hrvatskom suvremenom stvaralaštvu i mladim reproduktivnim umjetnicima, nego realno i vrlo kvalitetno ostvarenje koje će svoje mjesto i vrijednost imati i u budućnosti. Iako Mrvica posebno lijepo izvodi Tarbukova djela (Varijacije na međimursku temu, prva skladba na CD-u koja posjeduje i nešto od rapsodičnosti pijanizma), Josipovića (Igra staklenih perli, ta je skladba uz Selektovićevu i Paraćevu Mrvici možda umjetnički najkompatibilnija), Selektovića (Neurosis, djelo koje potvrđuje skladateljev visoki osjećaj mjere i invencije) i Paraća (Ples Barunice — tu je Mrvičin pijanizam zablistao sposobnošću otklona i elegancijom nastupa), sve od snimljenih skladbi vjerojatno će mjesto naći na njegovim koncertnim repertoarima, pa i Detonijeve Geste, koje od standardne publike traže možda nešto veću slušateljsku pozornost. CD Geste bit će koncertno promoviran u KD Lisinski 19. lipnja, a prihod je namijenjen Mrvičinu usavršavanju u Parizu. Izdavač CD-a je Cantus, koji polako, ali uspješno i na diskografsko tržište uspijeva plasirati opuse hrvatskih skladatelja. Može se reći da je CD Geste projekt koji u svakom aspektu naše glazbene scene i života ne samo zadovoljava zahtjeve standarda (vrlo visoka razina tonskog zapisa — ton-majstor Hrvoje Hegedušić, glazbeni producent Dubravko Detoni), nego i daje primjer pristupa i ostalim diskografskim projektima.

Dodi Komanov

Vijenac 190

190 - 14. lipnja 2001. | Arhiva

Klikni za povratak