Vijenac 190

Opera

METROPOLITAN

Novi CD-i izdavačke kuće Opera d'Oro

Izdavačka kuća Opera d'Oro objavila je prošli mjesec šest novih opernih naslova na kompaktnim pločama.

METROPOLITAN

Učenje o operi preko Interneta

Vjerojatno niste znali da na Internetu postoji Online Opera Learning Center koji na web-stranici www.operaworld.com organizira studij zanimljivih tema vezanih uz opernu problematiku. U sklopu Summer 2001 Distance Learning Class trenutno je aktualna tema Opera as Film / Opera as Metaphor koju vodi dizajner i dramaturg John Conklin. Tečaj se bavi vezom filma i opere, zapravo činjenicom da su filmski umjetnici toliko zadivljeni operom da često posežu za njom kao sredstvom inspiracije. John Conklin će u osam tjedana (11. lipnja-3. kolovoza 2001) koliko traje virtualna nastava, detaljno analizirati četiri opere koje u sebi nose filmske elemente (Don Giovanni, Carmen, Parsifal i Hoffmannove priče), također će analizirati filmove koji govore o zbrkanu životu trauma i trijumfa iza operne pozornice i životu njezinih izvođača (Susret s Venerom, Braća Mozart) te će predstaviti filmove u kojima su likovi gotovo do ludila opsjednuti operom (Diva i Fitzcarraldo). Biografske studije poput filmova Amadeus i Veliki Caruso otvaraju pitanje stvarnih činjenica i utjecaja ukusa filmske publike pri njhovu preoblikovanju u filmski medij. Ovo su samo neke od zanimljivih tema koje će u virtualnom svijetu predstaviti John Conklin. Da ne zaboravimo: cijena prijave je 150 dolara.

Mjuzikl Pet Shop Boysa u Londonu

Trideset i prvoga svibnja 2001. u londonskom Arts Theatre premijerno je prikazan mjuzikl Closer to Heaven, čiji su autori Neil Tennant i Chris Lowe, popularni Pet Shop Boysi. Unatoč činjenici da je mjuzikl producirala Really Useful Group Andrewa Lloyda Webbera, unatoč zvučnim imenima autora (koji su i izvođači i tekstopisci), te tekstopisca Jonathana Harveya, koreografa Petera Darlinga (koji je radio i koreografiju za film Billy Elliot) i redateljskog imena Gemme Bodinetz, posuđena iz razvikanog Hampstead Theatre, kritičar časopisa »Musical Stages« Mark Barlow nije bio nimalo oduševljen. »Partitura je nejednaka mješavina ritmičnih klupskih melodija i drum & base ritmova kojima se na čudan način povremeno suprotstavlja ljubavna balada konvencionalnoga glazbenog kazališta«, napisao je Barlow. Barlow dalje tvrdi da pravih melodija (osim možda This is My Night) uopće nema, da su plesne točke osrednje i da se zbog brojnih slabosti i nespretnosti u mjuziklu uopće ne može uživati. Ako je Closer to Heaven trebao biti nešto poput britanskog odgovora na mjuzikl Rent, onda je potpuno promašio u namjeri, zaključuje Barlow.

Ideja za operu

Skladatelj Robert Johnson i libretist George Plimpton došli su na ideju da, u okviru American Opera Projects, napišu operu Animal Tales. Trajanje opere od jednog sata, mali combo sastav i nekoliko pjevača zahtijevaju mali budžet od 75 000 dolara. Možda za američke prilike to nije ništa, ali za naše... No opera bi (bez obzira na cijenu) doista bila zanimljiva. Naime, George Plimpton skupljao je pisma koja su vlasnici pasa slali dr. Edmundu G. Rawffu, kolumnistu novina »Midwestern«. Libreto opere Animal Tales proširio bi se i na pisma vlasnika drugih životinja (mačaka, zlatnih ribica, papiga, krava, svinja, žaba itd.) te bi tako bio stvoren niz životinjskih likova koje prate odgovarajuće zdravstvene i druge probleme. Uz životinjske postaju očigledni i problemi vlasnika te bi vjerojatno i njih trebalo poslati — (ljudskom) veterinaru.

Novi CD-i izdavačke kuće Opera d'Oro

Izdavačka kuća Opera d'Oro objavila je prošli mjesec šest novih opernih naslova na kompaktnim pločama. Riječ je o ekskluzivnim snimkama i vrhunskim izvedbama opera: Faust Charlesa Gounoda (Gianni Raimondi, Nicolai Ghiaurov, Mirella Freni i dr.; orkestar i zbor La Scala; dirigent Georges Pretre), William Tell Gioacchina Rossinija (Nicolai Gedda, Eva Marton, Norman Mittelmann i dr.; orkestar i zbor Maggio Musicale Fiorentino; dirigent Riccardo Muti), I vespri siciliani Giuseppea Verdija (Maria Callas, Boris Christoff, Giorgio Kokolios-Bardi i dr.; zbor i orkestar Teatro Comunale, Firenca; dirigent Erich Kleiber), Tannhäuser Richarda Wagnera (René Kollo, Gundula Janowitz, Wolfgang Brendel i dr; Simfonijski orkestar RAI, Filharmonijski zbor iz Rima i Praga; dirigent Wolfgang Sawallisch), Don Giovanni W. A. Mozarta (Tito Gobbi, Elisabeth Schwarzkopf, Anton Dermota i dr.; zbor i orkestar Bečke filharmonije; dirigent Wilhelm Furtwängler) i Don Carlos Giuseppea Verdija (Placido Domingo, Montserrat Caballé i dr.; orkestar i zbor Arena di Verona; dirigent Eliahu Inbal). CD-i su, vidimo, prava poslastica za operne znalce.

Irena Paulus

Vijenac 190

190 - 14. lipnja 2001. | Arhiva

Klikni za povratak