Vijenac 189

Glazba, Kolumne

Mladen Mazur: JAZZ AD LIBITUM

Zadovoljna publika

III. Jazz Art Expo — Virovitica, 2001.

Zadovoljna publika

III. Jazz Art Expo — Virovitica, 2001.

Hrvatskim se gradovima u kojima se održavaju tradicionalni festivali jazza nedavno pridružila i Virovitica. U tom je gradu 11. i 12. svibnja na nekoliko lokacija održana manifestacija Jazz Art Expo — Virovitica 2001, već treće izdanje skromnog, ali kvalitetnog i simpatičnog festivala. Kao organizator javlja se KUC Virovitica s nekoliko suorganizatora, a festival se, što je sa stajališta promicanja jazz-glazbe vrlo pohvalno, dijelom programa protegao i na nedaleku Slatinu.

Festivalski je program u Virovitici bio sastavljen od isključivo domaćih sastava, a otvorio ga je u dvorani virovitičkog kazališta Big band Hrvatske Radiotelevizije pod ravnanjem Silvija Glojnarića, bez inače za ovakve prilike neophodne predgrupe, za što je možda i postojao opravdan razlog, budući da je nastup svog orkestra prenosio izravno Hrvatski radio.

Zagrebački Big band

Svoj je, samo na prvi pogled kratak ali znalački sročen program zagrebački Big band odsvirao na visokoj interpretativnoj razini s nizovima inventivnih, te stoga i zapaženih solističkih korusa svojih solista, koje je ove godine brojna publika znala prepoznati. Nastup je bio u duhu afiniteta i aranžmana dirigenta Glojnarića, što je bilo već na samom početku naznačeno izvedbama skladbi Let's Have A Ball i Folk Impression u brzom tempu, te u aranžmanu teme Dukea Ellingtona Isfahan. U tim su se izvedbama vrlo dobrim solima istakli: tenor-saksofonist Saša Nestorović, alt-saksofonist Arsen Ereš, pijanist Zlatko Dvoržak, krilničari Davor Križić i Ladislav Fidri i klarinetist Željko Kovačević, koji je u izvedbi teme Faces The svirao sopran-saksofon. Glojnariću vrlo draga kompozicija Chicka Coreje La Fiesta, bila je efektnim završetkom prvog dijela koncerta, koji se nastavio originalom istog autora, San Ergoe sa slobodnim uvodnim i završnim kadencama saksofona Saše Nestorovića i zapaženim bubnjarskim solom Borne Šercara. Program orkestra rastao je prema kraju, podigavši temperaturu općinstva izvedbama aranžmana i interpretacije Ladislava Fidrija u poznatoj Gershwinovoj melodiji Summertime, te skladbe Sweet Georgia Brown s efektnim solima Davora Križića, Saše Nestorovića i Željka Kovačevića. Za sam je kraj mudro ostavljen jedini blues Silvija Glojnarića Mystic Soul, a također efektnim i pomalo show solima sordiniranih limenih instrumenata u pravom Ellingtonovskom stilu, koja su izveli Davor Križić, te dvojica trombonista — Zlatko Strčić i Zvonko Košak. Zadovoljna je publika dobila potom i dodatak u skladbi i aranžmanu dirigenta Frog's Leap.

Popularni i svestrani Matija Dedić

Druge je večeri trećeg Jazz Art Expoa u istom prostoru nastupila mlada zagrebačka vokalistica Jelena Balent uz sastav s dvije gitare (Darko Jurković i Ivan Kapec) bez glasovira te ritam-sekcijom, u sastavu: Mladen Baraković — bas i Kruno Levačić — bubnjevi. Na programu su uglavnom bili jazz-standardi. Zaključni je dio festivala u kazalištu bio ustupljen kvintetu trubača, krilničara i skladatelja Ladislava Fidrija, koji je nastupio u sastavu već ranije viđenih glazbenika: Saša Nestorović, Mladen Baraković i Kruno Levačić, kojima se pridružio danas vrlo popularni i svestrani pijanist Matija Dedić. Kvintet je svirao mahom skladbe sa svog zadnjeg, vrlo uspjelog CD-a Morning Star, oduševivši i virovitičku jazz-publiku.

Simpatična se dvorana virovitičkog kazališta — po kapacitetu, te napose po akustici, pokazala više nego li primjerenom za glazbene manifestacije ovakvog tipa. Bila bi, naravno uz neophodne tehničke adaptacije, vrlo dobar tonski studio. No nije to bio i jedini prostor održavanja trećeg virovitičkog Jazz Art Expoa. Sviralo se i na nekim drugim gradskim prostorima. Tako su na glavnom trgu, na otvorenom, nastupio zagrebački trio Sukamoto Chang s pijanistom Hrvojem Vrankom, kontrabasistom Nenadom Jurom Vrandečićem i bubnjarom Borisom Beštakom, te lokalni i ne baš jazzistički virovitički sastav. U Gradskom su muzeju muzicirali pijanist Igor Savini, sopran-saksofonist Željko Kovačević u svom već poznatom standardnom duu Modo Novo, dok je u prepunom klubu Boom prve večeri svirao kvartet Argus s pjevačicom Dubravkom Perković-Brković iz Osijeka. U tom su se prostoru džezistička događanja nastavila i završne večeri, a u jam-sessionu su sudjelovali pretežno sudionici festivala.

Vijenac 189

189 - 31. svibnja 2001. | Arhiva

Klikni za povratak