Vijenac 188

Film

Jelena Paljan

Možda može i bolje

Maybe Baybe, red. Ben Elton

Možda može i bolje

Maybe Baybe, red. Ben Elton

Maybe Baybe prvi je film koji Ben Elton, scenarist čiji smo smisao za humor upoznali zahvaljujući televizijskoj seriji »Crna guja«, potpisuje i kao redatelj. No, oni koji su u ovom filmu očekivali sličan tip humora, vjerojatno su ostali razočarani. Ne zato što je film loš; dapače, nakon mnoštva komedija koje favoriziraju neukus, gotovo je ljekovito pogledati film kojemu se može prigovoriti sve osim neukusa, iako je riječ o vrlo osjetljivoj temi. Film, naime, prati bezbrojne i neuspješne pokušaje Sama (Hugh Laurie) i Lucy (Joely Richardson), sretno oženjena i sretno zaposlena para da dobije dijete. Njih dvoje pokušavaju sve — od podvrgavanja dnevnih rasporeda Lucyinu ovulacijkom ciklusu, preko alternativnih tehnika za izazivanje plodnosti, do nehumano razvijene klasične medicine.

Budući da stalno ponavlja iste situacije, film je pomalo jednoličan, a veći zamah dobiva tek kad Sam počne pisati scenarij nadahnut svojim i Lucyinim do aspurda upornim pokušajima da naprave dijete. Naime, uvođenjem lika mladog škotskog in filmaša (Tom Hollander), koji bi trebao režirati Samovu priču, Elton pokazuje svoj pravi smisao za humor, ismijavajući pomodnost i površnost filmske industrije.

Zanimljivo je da se u sporednim ulogama pojavljuje nekoliko zvijezda humorističkih serija: Rowan Atkinson (Crna guja, Mr Bean) kao ginekolog, Joanne Lumley (Patsy iz serije Apsolutno fantastično), Dawn French (Lisette iz serije Neka jedu kolače), a tu je i Emma Thomspon u ulozi alternativke Druscille. No, njihovo sudjelovanje u filmu više je reklamni trik; bojeći se da mu sporedni likovi ne pojedu središnji par, Elton im je dao tako malu minutažu, da djeluju suvišno. Ni komičarski talent Hugha Laurieja (Crna guja, Jeeves i Wooster) nije došao do izražaja, jer je redatelj, valjda, smatrao da će većim udjelom komike narušiti okvir romantične komedije.

U rukama iskusnijeg redatelja Maybe Baybe možda je mogao ispasti bolji film; Elton je u svom prvom redateljskom poslu odveć oprezan i nemaštovit. Ali i to je bolje nego da je film dospio u ruke nekom nepodnošljivo samouvjerenu in redatelju, kakav se pojavljuje u najboljim trenucima Eltonova filma.

Jelena Paljan

Vijenac 188

188 - 17. svibnja 2001. | Arhiva

Klikni za povratak