Vijenac 188

Film

VIDEOVIZOR

Jackie Chan: Meta (Twinkle, Twinkle Lucky Star), Majstorski kung fu (Spiritual Kung Fu), Pijani majstor 2 (Drunken Master 2)

I dok upravo završava nastavak akcijskog hita Gas do daske, domaći distributeri iz naftalina izvlače starije azijske filmove Jackieja Chana kako bi unovčili njegov holivudski sjaj

VIDEOVIZOR

Jackie Chan: Meta (Twinkle, Twinkle Lucky Star), Majstorski kung fu (Spiritual Kung Fu), Pijani majstor 2 (Drunken Master 2)

slika

I dok upravo završava nastavak akcijskog hita Gas do daske, domaći distributeri iz naftalina izvlače starije azijske filmove Jackieja Chana kako bi unovčili njegov holivudski sjaj. No kako to obično biva, takva je taktika tek djelomično uspješna. Hongkonški glumac i filmaš Sammo Hung — koji je između ostalog potpisao i Chanov hit Mr. Nice Guy — redatelj je Mete, tipična spoja moderne hongkonške komedije lakih nota i borilačkog filma s mnogo lijepih djevojaka. U njemu je glavna zvijezda Hung, a Chan je tek jedan od policajaca pa je jasno da je riječ o filmu s početka karijere. Drugi naslov, Majstorski kung fu, pripada u žanr tradicionalnoga borilačkog kostimiranog spektakla koji se oslanja na kinesku mitologiju — priča je smještena u šaolinskom hramu — no kopija je grozna, priča bezvezna, a Jackie Chan još daleko od prepoznatljive zvijezde specifičnog akcijskog stila. Prvi je film iz osamdesetih, a drugi iz sedamdesetih — iako se pokušavaju prodati kao produkcije iz devedesetih — a sve skupa nema veze s duhovitim borilačkim akrobacijama simpatičnoga pozitivca, standardom koji je Chan postavio u kasnijim filmovima. Stvar spašava treći naslov Pijani majstor 2, a kao i original i nastavak obiluje nevjerojatnim borilačkim vratolomijama i suludim akcijskim humorom s pečatom Jackieja Chana. Oba filma postali su borilački klasici i kultni naslovi, a riječ je o izvrsno uravnoteženu spoju komedije i kung fu-atrakcija, koji će oduševiti ljubitelje žanra i posebno one Jackieja Chana.

Je li jasno, prijatelju?

Već činjenica da je domaća kritika film Dejana Aćimovića atribuirala kao »pravi kinofilm« dovoljno govori i stanju hrvatske kinematografije, u kojoj se televizijski projekti moraju prepravljati u kinofilmove kako bi se sačuvao obraz. Aćimović je pohvaljen i stoga što je potpisao žanrovski film — zapravo spoj zatvorske i političko-povijesne drame — što je također rijetka zvjerka u nas izuzmemo li komedije. Film je ipak propao u kinima, što i nije neko iznenađenje, jer na toliko pohvala ide dvaput više pokuda. U mnoštvu likova sve se malo dramaturški rasklimalo, a najviše iznenađuje koncept s dva naratora. Aćimović je išao i dosta ziheraški s poznatim imenima — Polič, Šerbedžija, Bregović, Vuica — i »provokativnom« temom, no potpuno pogrešno jer današnjoj kino publici to ništa ne znači.

Zbirka filmova Clinta Eastwooda

slika

Svibanj bi se mirne duše mogao nazvati mjesecom Clinta Eastwooda. Pored toga što je na videu i DVD-u objavljen svježi kinohit Svemirski kauboji za filmske nostalgičare i štovatelje Eastwoodova rada još je zanimljivija vijest o objavi video-kolekcije od šest njegovih filmova. Riječ je o naslovima vojno-policijske tematike, što je dobar izbor s obzirom da je već prije na DVD-u objavljen izbor Eastwoodovih vesterna (Odmetnik Josey Wales, Bljedoliki jahač, Nepomirljivi). Od spomenutih šest naslova Eastwood je tri i režirao — Vatrena lisica (Firefox, 1982), Vojničina (Heartbreak Ridge, 1986) i Gušter (The Rookie, 1990) — dok se u ostala tri — U orlovom gnijezdu (Where Eagles Dare, 1969), Zlato za odvažne (Kelly's Heroes, 1970) i Kolo smrti (Dirty Harry in the Dead Pool, 1988) — pojavljuje kao glumac. U hrpi holivudskog štanceraja kojim nas distributeri konstantno zasipaju ovakav je potez zlata vrijedan za sve iskrene filmofile.

Stjepan Hundić

Vijenac 188

188 - 17. svibnja 2001. | Arhiva

Klikni za povratak