Vijenac 188

Glazba

Jazz CD-kutak

Intuicija i zrelost

Bennie Wallace, Someone to Watch Over Me, Enja Records, ENJ-9356 2

Jazz CD-kutak

Intuicija i zrelost

Bennie Wallace, Someone to Watch Over Me, Enja Records, ENJ-9356 2

Među tenor-saksofonistima bjelačkoga kruga sasvim posebno mjesto zauzima Bennie Wallace. Napose zbog načina njegova jazz-izričaja zasnovana na specifičnom tretmanu melodije, bez obzira na to radilo se o temi samoj ili pak o improviziranim korusima. Wallace je vrstan melodičar, ali istodobno i majstor njezina rastavljanja, povodeći se nekom vlastitom intuicijom, ne izlazeći uglavnom iz zadanih harmonijskih okvira, ali stvarajući u slušatelja ponekad i osjećaj neke nervoze. Razlogom je to jamačno u njegovoj, u širim krugovima slušateljstva, anonimnosti. Wallacea, koji je godinama nastupao s triom bez glasovira, čime je također stvarao privid jazz-avangardista, sjećaju se i zagrebački ljubitelji jazza iz programa prvih Jazz fairova.

No Wallace postaje s vremenom zrelijim, pa tako i zanimljivijim, napose u trenutku kad je poput mnogih drugih, možda malo prekasno, otkrio opus Georgea Gershwina. Povod je zato bila dakako stota obljetnica smrti poznatog američkog autora 20. stoljeća, koji nikad nije bio ni jazz-skladatelj ni jazz-glazbenik, ali je pisao na način koji je odgovarao džezistima, a koji su toliko zaslužni za Gershwinovu promociju. Gershwinu se tako odužio i Bennie Wallace i to s kvartetom, odnosno ritam-sekcijom izvrsnih crnačkih džezista, pijanistom Mulgrewom Millerom, kontrabasistom Peterom Washingtonom i bubnjarom Yoronom Israelom. Izbor Gershwinovih melodija započinje s Nice Work if You Can Get It, i nastavlja baladom The Man I Love iz crnačke opere Porgy & Bess. Wallace je tenor-saksofonist fina tona koji ni u izvedbama balada neće odoljeti svojim shvaćanjima improviziranja, ali mu se u ovom slučaju mora priznati utjecaj Gershwinove melodioznosti i faktura, koje su ga usmjerile umjerenijem, da ne kažem odmjerenijem tipu interpretacije. Slične primjere naći ćemo slušajući pjesme I Love You Porgy i Who Cares, te How Long Has This Been Going on. Jedna je od svakako najljepših melodija koje je Gershwin ikada napisao It ain't Necessarily So. Verziju zabilježenu na Wallaceovom disku Someone to Watch Over Me, karakteriziraju promjene afro-latinskog i ravnog ritma, izvrsna sola, leaderovo kreiranje novih melodijskih linija, te nizovi izvrsnih solističkih korusa modernoga Mulgrewa Millera, koji ovdje ističe crnačku blues & funky provenijenciju. Program slušljiva i muzički veoma kvalitetna diska zaokružen je i swing-izvedbom teme I Was Doing All Right u srednjem tempu te s melodijskom i harmonijskom konstrukcijom teme koja Wallaceu, Milleru, Washingtonu i Israelu daje mogućnost i modernijeg tipa improvizacije te izvođenja uopće.

Mladen Mazur

Vijenac 188

188 - 17. svibnja 2001. | Arhiva

Klikni za povratak