Vijenac 188

Glazba

CD šansona

Antologijski album

Arsen Dedić, Kino Sloboda, Croatia Records

CD šansona

Antologijski album

Arsen Dedić, Kino Sloboda, Croatia Records

Jedan od najvažnijih albuma u opusu našeg velikog kantautora i šansonjera Arsena Dedića zasigurno je Kino Sloboda, originalno objavljen 1987. Zanimljivo je da je album Kino Sloboda (nazvan tako kao posveta rodnom Šibeniku i staroj kinodvorani), prvobitno od Arsena naslovljen Original Soundtrack nedavno reizdala Croatia Records na CD-u, istodobno kada je i diskografska kuća Cantus potpunim naslovom Ministarstvo straha reizdala njegov sjajan album Ministarstvo. Time je još jednom potvrđeno da su stihovi i albumi Arsena Dedića uvijek aktualni, bezvremenski i intrigantni, te da je ovo diskografsko tržište, iako maleno i osiromašeno, barem u jednom profinjenom segmentu, gladno kvalitetnih autora i ostvarenja. Izniman, antologijski album Kino Sloboda objavljen je s etiketom Perfekt Music u uredništvu Siniše Škarice, koji je znalačkim ukusom priredio za ponovno objavljivanje jedanaest pjesama svoga sugrađanina i prijatelja Arsena Dedića.

Dedić ide u red velikih, jedinstvenih kantautora te nije pretjerano ustvrditi da on na području hrvatskoga govornog jezika znači ono što svojom toplom, iskrenom i snažnom poetikom na engleskom jeziku znače Leonard Cohen ili Tom Waits. Arsenove posvete rodnom Šibeniku, Original Soundtrack, Parobrod Rex ili Provincijski kino toliko su snažne i duboko intimne da slušatelj gotovo u ustima osjeća opis slika u stihovima »Moja prva cigareta, prva čaša vina, original soundtrack nježnih godina« ili »Ona pustoš zimskog grada poslije kazališta, u domaćim filmovima o tom nema ništa«. Zanimljivo je da je Dedić sjajnu, gotovo programatsku pjesmu Tko stoji iza mene napisao i objavio gotovo četiri godine prije početka ratnih zbivanja na ovim prostorima. Koliko je (na žalost) bila vizionarska svjedoče i stihovi: »Tko stoji iza mene, u ovom strašnom vremenu, iza jednih je nacija, a iza drugih žene, jer snaga je u plamenu, iza njih njihovi, iza naših naši, to u istom času raduje i plaši«.

Produkciju i aranžman Kina Sloboda dobro je i zanimljivo uredio Mato Došen, a tadašnje su kritike njegovu suvremenu elektropop-produkciju proglasile elektropop-šansonom. Vrhunski gitarist Branko Bogunović i Vedran Božić pobrinuli su se za prigodnu glazbenu pratnju, dok je ritmove programirao Hrvoje Hegedušić, a Mato Došen svirao i klavijature. Arsen Dedić priprema novi album, koji bi u izdanju Cantusa trebao biti objavljen do kraja ove godine.

Krešimir Čulić

Vijenac 188

188 - 17. svibnja 2001. | Arhiva

Klikni za povratak