Vijenac 186

Fotografija

U FOKUSU

Izložba Jasenko Rasol u Dubrovniku

U prostorijama Udruge likovnih umjetnika Dubrovnik otvorena je izložba Vijetnam 2000. zapaženoga zagrebačkog fotografa Jasenka Rasola (Zagreb 1969) mlađe generacije (od 10. travnja 2001)

U FOKUSU

Izložba Ana Opalić, Autoportreti

Mlada dubrovačka fotografkinja Ana Opalić (Dubrovnik, 1972) predstavila se u izložbenom prostoru Galerije umjetnina Split od 6. travnja 2001. serijom crno-bijelih fotografija Autoportreti. Fotografije Ane Opalić refleksivnog su karaktera. Snima ih od 1994. godine, a diferenciraju ih mjesta koja je posjetila njihova autorica, bilo da je riječ o otoku Lokrumu, dubrovačkim zidinama, katalonskim planinskim predjelima (snimljenim za vrijeme studijskog boravka u Centre d'Art i Natura u Ferrera de Pallars) ili Irske i njezine obale (također za studijskog boravka, u Annamaghmakerringu). Elementi koji povezuju ovaj ciklus fotografija jednostavnost su i naglašena tekstura pejzaža u koju je uklopljen lik same autorice. »Posrijedi je tekstura, svojevrsna mikronaracija unutar naracije Autoportreta, koja decentrira smjer pogleda koji priziva, i tako produžuje trajanje percepcije prizora« (kustosica Leonida Kovač u predgovoru zagrebačke izložbe u Muzeju suvremene umjetnosti 2000. godine).

slika

Pallars Sobira, Katalonija, jesen 1997.

slika

Izložba Jasenko Rasol u Dubrovniku

U prostorijama Udruge likovnih umjetnika Dubrovnik otvorena je izložba Vijetnam 2000. zapaženoga zagrebačkog fotografa Jasenka Rasola (Zagreb 1969) mlađe generacije (od 10. travnja 2001). Autor je već poznat po dojmljivim putopisno-fotografskim esejima iz dalekog Brazila i Pariza (crno-bijela serija). Ovaj put Rasol je odlučio podijeliti svoj doživljaj egzotičnog Vijetnama, ponajprije njegovih ljudi. Nastale u duhovitoj interakciji s njima, neposredno prenosi dobre vibracije i nezaobilazni joie de vivre Vijetnamaca koji su se našli u fokusu njegova objektiva. Fotografske slike Jasenka Rasola komponirane su perfekcionistički od zanimljivih motiva svakodnevnog tradicionalnog života te zemlje. Zagrebačka publika Rasola je osobito zapamtila po izložbi Vive la Peinture!, kada se istražujući predgrađa Pariza pozabavio fenomenom suvremenog urbanog života — grafitima.

Knjiga

Karl Blossfeldt Karl Blossfeldt (1865-1932) snimao je tijekom tridesetak godina najrazličitije cvjetove, pupoljke i tisuće drugih biljaka u prepoznatljivim krupnim planovima, neobične i jednostavne ljepote, uvijek neutralne pozadine. Taschen je objavio njegovu monografiju, trojezično izdanje (engleski, njemački i francuski tekst teku paralelno), a potpisuje ga Hans Christian Adam, fotografski esejist iz Göttingena. Publicirani fotografski materijal te zanimljive knjige nastao je fuzijom tri Blossfeldtove knjige, a sadrži i tridesetak do sada neobjavljenih fotografija. Poznato je da se sâm Karl Blossfeldt nije smatrao fotografom ni umjetnikom, nego se fotografskim slikama koristio kao pomoćnim sredstvom za predavanja koja je održavao na berlinskoj Školi za umjetnost i obrt, te se posvetio tom pozivu kao predavač s kraja 19. i početka 20. stoljeća. Ipak, godine 1928. objavljena je njegova prva knjiga Umjetničke forme u prirodi, koja mu je, može se slobodno reći, donijela slavu preko noći. Prelistavajući serije prirodnih poetičnih formi, lako se njima impresionirati, vjerojatno kao i autorovim suvremenicima koji se počinju buditi u doba Neue Sachlichkeita, apstraktnim oblicima i strukturama. Monografija broji 360 stranica, te je opemljena s 384 ilustracija, ISBN 3-8228-7438-8.

Internet

http://www.fotofest.org Fotofest je internetska stranica međunarodne organizacije koja se bavi promocijom fotografije kao jednog od medija umjetničkog izražavanja i povezivanja različitih kultura te ohrabruje na studijski rad. U teksaškom Houstonu održava se jedan od najstarijih bijenala fotografije Fotofest, a sljedeći je na programu u ožujku 2002.

Iva Brezovečki-Biđin

Vijenac 186

186 - 19. travnja 2001. | Arhiva

Klikni za povratak