Vijenac 185

Film

FILMSKA ČETVRT

Von Trierov novi projekt

Najuspješniji promicatelj Dogminih filmskih načela, četrdeset petogodišnji danski redatelj Lars von Trier nakon izvrsnih rezultata filmova Lomeći valove i Ples u tami, intenzivno osmišljava svoj novi projekt

FILMSKA ČETVRT

slika

Treći krokodilov ugriz

Dvama velikim kinohitovima iz 1986. i 1988. o dobrodušnom australskom pustolovu Micku Dundeeju zvanom Crocodile ovih se dana pridružuje dugoiščekivani treći nastavak čija je australska (Sydney), a ujedno i svjetska premijera zakazana za 12. travnja. Iza naslova Crocodile Dundee in Los Angeles krije se nepretenciozna razbibriga o glavnom junaku što se ponovno zatekao u Americi i njegovim dogodovštinama potaknutim tajanstvenim umorstvom u holivudskom studiju. Kao i u prva dva dijela »mača se laća« glumac Paul Hogan uz pomoć svoje filmske i zbiljske ljubavi Linde Kozlowski u ulozi Sue Charlton. Film vrijedan 39 milijuna dolara sniman je od kolovoza do listopada prošle godine na atraktivnim lokacijama u Queenslandu i Kaliforniji, a režirao ga je Simon Wincler (Moj prijatelj Willy). Inače, trilogija je nadahnuta stvarnom osobom — Rodneyjem Ansellom, australskom inačicom Robina Hooda, tragično preminulom 1999. u obračunu s policijom.

slika

Von Trierov novi projekt

Najuspješniji promicatelj Dogminih filmskih načela, četrdeset petogodišnji danski redatelj Lars von Trier nakon izvrsnih rezultata filmova Lomeći valove i Ples u tami, intenzivno osmišljava svoj novi projekt. Riječ je o drami s elementima trilera Dogville, čije bi snimanje trebalo otpočeti sredinom godine u filmskom studiju Film City u Kopenhagenu. Iako je glumačka postava još u fazi pregovora, zna se da će se film realizirati na engleskom jeziku. Kao i u prethodnim von Trierovim uspješnicama producent filma je Vibeke Windelov. Premijera dansko-švedske koprodukcije s proračunom od četiri milijuna dolara najavljena je za početak 2002.

slika

Knjiga

Richard Rickett, Special Effects (http://www.amazon.com) Specijalni su efekti kao neodvojiv dio umijeća snimanja filmova prisutni u kinematografiji na različite načine od samih početaka, točnije od maestralnog Putovanja na Mjesec iz 1902. francuskog redatelja Georgesa Meliesa. Konac im se, dakako, ne nazire, tim više ako se zna da su Spielbergovim Jurskim parkom i Lucasovom Fantomskom prijetnjom vrata digitalne ere širom otvorena. Upravo su te postavke okosnica nedavno objavljene i izvrsno ocijenjene monografije o specijalnim efektima na filmu autora Richarda Ricketta, dosad najiscrpnijeg pregleda njihove povijesti i tehnike. Cijena knjige je 60 dolara.

slika

Časopis

»Creative Screenwriting« za kreativne (http://www.creativescreenwriting.com) Uz »Scenario« najbolji američki specijalizirani časopis za problematiku filmskih scenarija, osim »Scenarija«, svakako je »Creative Screenwriting«. Taj dvomjesečnik s uredništvom u Los Angelesu nastoji promicati nova imena, pa tako u posljednjem broju predstavlja trideset jednogodišnjeg scenarista i redatelja Christophera Nolana u povodu njegova filma Memento s Carrie-Anne Moss u glavnoj ulozi. Godišnja pretplata časopisa je 29,95 dolara.

slika

Video

Judy Garland Scrapbook (http://www.amazon.com) U 46 minuta videoretrospektive života i karijere glumice Judy Garland, pravim imenom Frances Ethel Gumm (1922-1969) gledatelju se, uz najpoznatije ulomke iz njezinih filmova (Čarobnjak iz Oza, Srest ćemo se u St. Louisu, Zvijezda je rođena) nudi i nekoliko uistinu raritetnih snimaka. Od njih je svakako najzanimljivija glumičina izvedba evergreena Over the Rainbow za Armed Forces Screen Magazine.

slika

Internet

»Images« nudi više (http://www.imagesjournal.com) »Za ljude koji filmove ne gledaju pasivno«, krilatica je on-line časopisa »Images«, nekomercijalnoga tromjesečnika o filmu i popularnoj kulturi. Posvećen filmskim klasicima, »Images« je vrlo pregledan i bogat studioznim člancima, premda na svojim stranicama ne bježi ni od aktualnosti. Najnovije izdanje, među ostalim, raščlanjuje opus redatelja Claudea Chabrola, eksploataciju seksa i droge na filmu te talijanski gotički horor.

Boško Picula

Vijenac 185

185 - 5. travnja 2001. | Arhiva

Klikni za povratak