Vijenac 185

Kazalište

KAZALIŠNI GLOBUS

Impotentna Lulu

Umjesto najavljivane briljantne produkcije kritičari su premijeru prepoznali kao mračnu i neatraktivnu bajku i nazvali je impotentnom kazališnom ponudom

KAZALIŠNI GLOBUS

slika

Impotentna Lulu

London Mjesecima su kritičari i kulturna javnost iščekivali londonsku premijeru Wedekindove Lulu u privremenom prostoru napuštena autobusnog kolodvora kojim se koristi poznato kazalište Almeida za vrijeme obnove, ne toliko zbog imena redatelja Jonathana Kenta, koliko zbog glavne glumice Anne Friel, koja je Englezima već dugo prava miljenica. No, umjesto najavljivane briljantne produkcije kritičari su premijeru prepoznali kao mračnu i neatraktivnu bajku i nazvali je impotentnom kazališnom ponudom. Frielovu, čija je ovo tek druga kazališna uloga, poštedjeli su rekavši kako je predobra interpretacija za ovu predstavu. Tako je londonska Lulu stradala kao još jedna žrtva prevelikih kazališnih iščekivanja.

slika

Najjača Moskva

Moskva Treća kazališna olimpijada koja paralelno s 4. međunarodnim festivalom Čehova u Moskvi počinje 21. travnja vjerojatno će prema imenima kazališta i redatelja koji na njoj nastupaju biti najjači kazališni festival Starog kontinenta ove godine. Zbog ograničena prostora nabrajam samo nekoliko najvažnijih redateljskih imena koja će do kraja lipnja prodefilirati pozornicama Moskve: Nekrošius, Wilson, Sturua, Stein, Ronconi, Suzuki, Bondy, Donnellan, Bartabas, Castellucci, a od Rusa predstavit će se Ljubimov, Vasiljev, Ginkas, Zaharov, Fokin, Fomenko, Dodin i mnogi drugi. U popratnim programima održat će se brojne rasprave i simpoziji o nekim problemima i temama suvremenoga kazališta, susret dramskih i glumačkih škola, a zanimljivo je da će se u kazalištu koje ime nosi po Anatoliju Vasiljevu u produkciji samog Vasiljeva režijom Pasolinijeva Svinjca predstaviti i Ivica Buljan, direktor Drame splitskoga HNK.

slika

Wajda i Kako vam drago

Krakov Nakon pune tri godine scenske apstinencije kazalištu se vratio poznati poljski redatelj Adrzey Wajda, koji se ovaj put odlučio za rad s poljskim studentima glume, pa je s njima i uz pomoć nekolicine poznatih profesionalnih glumaca poput Jerzyja Trele realizirao Shakespeareovu komediju Kako vam drago. Posebna pozornost u predstavi posvećena je glumi, a ključnom sentencom čini se Shakespeareova izreka kako je svijet scena u kojoj je svatko glumac. Predstavom koju je poljska kritika dočekala pozitivnim reakcijama Wajda, koji je posljednje tri godine radio samo nekoliko televizijskih drama, još jednom je dokazao kako još vjeruje u glumca, riječ i samo kazalište, zapisali su.

slika

Drame Sarah Kane

Sarah Kane, kultna figura nove engleske drame, spisateljica koja se ubila u veljači 1999. godine u 28. godini, konačno je dostojno predstavljena kulturnoj javnosti knjigom Sabrane drame koju je potkraj ožujka objavila ugledna britanska izdavačka kuća Methuen. Njezinih pet drama: Blasted, Phaedra's Love, Cleansed, Crave i 4.48 Psychosys u knjizi su objavljene zajedno sa scenarijem za televizijsku dramu Skin i uz zanimljiv predgovor mladoga škotskog pisca Davida Greiga (čiji je Mainstream prikazan na prošlogodišnjem riječkom festivalu Malih scena). Kaneova je u razdoblju od 1995, kad je praizvedena njezina drama Blasted, koja je izazvala senzacionalan skandal, pa do prerane smrti u bolničkom zahodu skandalizirala javnost svakom svojom novom dramom, ali je brzo bila prepoznata kao ključna osoba nove drame. Njezine drame koje se izvode u više od dvadeset zemalja svijeta još čekaju hrvatsku praizvedbu pa vam ova knjiga (cijena 12,99 funti) može poslužiti kao dobar putokaz u potpuno originalan i zapravo genijalan dramatičarski svijet.

Svijet pantomime

Čarolija pantomime podnaslov je sitea koji na adresi http://www.its-behind-you.com nudi sve što ste oduvijek željeli znati o pantomimi, a niste imali i još nemate koga pitati. S naglaskom na britanskoj tradiciji i sadržajima stranica nudi niz zanimljivih informacija, fotografija, tekstova i linkova o zanimljivu scenskom izrazu koji najčešće mjesto nalazi izvan institucija ili čak potpuno izvan scene, na ulicama i uličnim festivalima. Marginalna, ali nikako manje važna i stara koliko i sâm kazališni izraz ova kazališna vrsta opire se kazališnom pomodarstvu i ostaje uvijek u izravnu kontaktu s publikom, a ova stranica pomoći će vam da se uputite u čarobni svijet pantomime.

Jasen Boko

Vijenac 185

185 - 5. travnja 2001. | Arhiva

Klikni za povratak