Vijenac 185

Glazba

Jazz CD-kutak

Hommage Chetu Bakeru

Philip Catherine Trio, Featuring Tom Harrell and Hein Van De Geyn, I Remember You — Dedicated To The Memory of Chet Baker, Criss Cross Jazz, 1048 CD

Jazz CD-kutak

Hommage Chetu Bakeru

Philip Catherine Trio, Featuring Tom Harrell and Hein Van De Geyn, I Remember You — Dedicated To The Memory of Chet Baker, Criss Cross Jazz, 1048 CD

Philip Catherine belgijski je i jedan od svakako najboljih europskih jazz-gitarista danas. Rođen u Londonu, odrastao u Belgiji, zemlji izvrsnih gitarista jazza, Djanga Reinhardta, Renéa Thomasa i Jeana Tootsa Thielemansa, Catherine se napajao i jazzom svojih američkih uzora, Jimmyja Raineyja, Freddieja Greena i Wesa Montgomeryja.

Zagrebačka će se jazz-publika Catherinea zacijelo prisjetiti s maestralnoga koncerta u »Kulušiću« kad je nastupio s legendarnim trubačem Chetom Bakerom, spasivši zapravo cijeli koncert, koji je do posljednjega trenutka visio i zbog nedolaska francuskoga kontrabasista Jeana-Pierra Rassingforsa. Budući da je često nastupao i snimao s tim tragično poginulim američkim trubačem i vokalistom koji je živio inače u Liegu, Catherine je jedan od svojih recentnijih diskova ostvarenih za etiketu Criss Cross posvetio tom svom suradniku i prijatelju, nazvavši ga prema poznatoj baladi Schertzingera i Mercera, I Remember You. I tu Catherine poseže za formacijom trija bez glasovira i bubnjeva s kakvim je s Bakerom nerijetko nastupao, samo što su mu sada suradnici izvrsni američki trubač i krilničar Tom Harrell i nizozemski kontrabasist Hein Van De Geyn. I u ovoj kombinaciji slušamo vrlo dobru korelaciju spomenutih instrumenata, nastudirane promjene solističkih dionica s uvijek odgovarajućom pratnjom te obilje inventivnih sola. Program diska započinje izvedbom poznate teme Milesa Davisa Nardis s unisonim donošenjem teme Philipa Catherinea i Toma Harrella, garniranim čak i nekim primjesama folklorne melodike. Twice a Week moderna je pretenciozna balada melodioznog značaja, dok u izvedbi originala Heina Van De Geyna Solul Ride, ne treba očekivati mnogo od soula, ali je to zato melodiozni jazz-valcer, temu kojeg donose i opet gitara i krilnica. Harrell je autor dviju skladbi programa diska različita karaktera, From This Time, From That Time ima značenje swinging-izvedbe, dok je Sunflower balada koja i ovom prigodom autora ocrtava kao izvrsna i inventivna krilničara. A kako u izvođenju ovog trija zvuči tipično crnačka skladba iz kataloga poznate etikete Blue Note, pokazuje izvedba teme istaknutog američkog tenor-saksofonista Hanta Mobleya, Funk in Deepfreeze. Tu se odjednom način sviranja solističkih dionica mijenja (na bolje!), a ne izostaju ni karakteristični »chase korusi«. Poznata pak melodija My Funny Valentine očigledno još nije do kraja odsvirana, o toj skladbi kao da i nije još sve izrečeno, a razotkrivanju te enigme pridružuju se sada i Catherine, Harrell i Van De Geyn. Blues For G. T. Catherine posvećuje, a kome drugome doli producentu diska Gerryju Teekensu. I na kraju tu je spomenuta melodija I Remember You, skladba australske provenijencije, koju će u jazz još davno uvrstiti legendarni Charlie Parker, a koja po naslovu, srednjem tempu te s dvoglasnim kontrapunktalnim dionicama gitare i krilnice doista najbolje odgovara hommageu Philipa Catherina Chetu Bakeru. Solist je u izvedbi i vrlo dobar kontrabasist Hein Van De Geyn, koji u toj ulozi ima izvrsnu harmonijsku potporu. Nezaboravni Chet Baker bio bi zasigurno vrlo zadovoljan sviranjem te belgijsko-nizozemsko-američke kombinacije

Mladen Mazur

Vijenac 185

185 - 5. travnja 2001. | Arhiva

Klikni za povratak