Vijenac 185

Kazalište

Premijera u Teatru Exit: Adrian Mole

Duhovito i nepretenciozno

Nataša Lušetić je vrlo jednostavno, a posve u skladu s duhom teksta, dramaturški osmislila Adrianovo monološko tkivo

Premijera u Teatru Exit: Adrian Mole

Duhovito i nepretenciozno

Nataša Lušetić je vrlo jednostavno, a posve u skladu s duhom teksta, dramaturški osmislila Adrianovo monološko tkivo

Tinejdžerski roman Tajni dnevnik Adriana Molea (133/4 godina) britanske spisateljice Sue Townsend koji je svojedobno bio pravi hit dobio je svoju hrvatsku kazališnu verziju. Nataša Lušetić postavila ju je u već karakterističnom stilu Teatra Exit, jednom od rijetkih koji u nas njeguje mimski izraz i u čijim predstavama glumci počesto glume više uloga. Tako je i u Adrianu Moleu, nepretencioznoj, vrlo čisto mišljenoj predstavici koja će zasigurno zabaviti ponajprije tinejdžersku populaciju, ali i njihove starije izdanke. U okvirima hrvatskoga dječjeg kazališta valja svakako pozdraviti Natašin suvremeni senzibilitet.

Već sam izbor teksta jamči iskričave, duhovite dijaloge i monologe u kojima trinaestogodišnji Adrian iznosi svoja razmišljanja i dvojbe o samome sebi i svijetu oko sebe. Nataša Lušetić je vrlo jednostavno, a posve u skladu s duhom teksta, dramaturški osmislila Adrianovo monološko tkivo, primijenivši stripovsku dramaturgiju — Adrianove se misli projiciraju na plohi iza scene, dok on karakteristična izraza lica stoji okrenut prema publici. Takvim je pristupom izbjegla klasično monologiziranje i postigla mnogo jači efekt. Jedina je sitna zamjerka dramaturškoj obradi mjestimično opadanje ritma, uzrokovano ponavljanjem sličnih prizora, pri čemu oni gube prvotnu duhovitost.

Tu su slabost, međutim, prikrili izvrsni mladi glumci. Jedan bolji od drugoga.

Tajana Gašparović

Vijenac 185

185 - 5. travnja 2001. | Arhiva

Klikni za povratak