Vijenac 184

Film

Glumci iz sjene

Rupert Graves

Dječačkog izgleda i toplih smeđih očiju, kao da je netom sišao sa stare fotografije iz četrdesetih godina, Rupert Graves poznat je kao osoba uglađenih manira

Glumci iz sjene

Rupert Graves

Dječačkog izgleda i toplih smeđih očiju, kao da je netom sišao sa stare fotografije iz četrdesetih godina, Rupert Graves poznat je kao osoba uglađenih manira

Dječačkog izgleda i toplih smeđih očiju, kao da je netom sišao sa stare fotografije iz četrdesetih godina, Rupert Graves poznat je kao osoba uglađenih manira, iznimno ugodna u razgovoru, koja nadasve cijeni svoju privatnost.

Priznajući za sebe da je zapravo čisti modni freak, koji se užasava praktične odjeće smatrajući je dosadnom i čvrsto vjerujući u onu da odjeća mnogo govori o osobi onoga koji je nosi, taj tridesetsedmogodišnjak (rođen 30. lipnja 1963) nekoć je razmišljao o karijeri cirkuskoga klauna i punk-rock-zvijezde benda New Lumbago.

Jedan je od one klase britanskih glumaca koji je gotovo monotonom regularnošću počeo s pojavljivanjem u filmovima Merchant — Ivory dvojca; debi je ostvario upravo u njihovoj Sobi s pogledom, uz Juliana Sandsa i Helenu Bonham-Carter, kao nastašni, oštroumni Freddy, koji ruši konvencije uglađenosti engleskih džentlmena. Funkcionirao je kao svojevrstan kontrapunkt edvardijanskoj gospoštini, čijoj se pristojnosti i dobru ukusu film nedvojbeno divi. Sljedeći projekt ovog dvojca — Maurice, s izazovnom temom homoseksualne ljubavi dvojice muškaraca iz različitih klasa, u svakom je slučaju njegov film. Graves se i naknadno, hrabro prihvaćao slične tematike (bio je gay u Torch Song Trilogy, negativac transvestit u Open Fire, te ljubavnik muškarca koji je promijenio spol u Different for Girls).

Te kontroverzne uloge zasjenila je ona u Intimate Relations, rađena prema stvarnoj osobi nasilna mornara, za koju je dobio nagradu kao najbolji glumac na Montreal Film Festivalu 1996. godine.

Zaposlen i na kazališnim daskama National i Comedy Theatrea, Graves je glumac najraznovrsnijeg repertoara, počevši od uloge Oktavijana u Kleopatri ili mladoga snobovskog ljubavnika udane žene u Iz praha u prah, preko nesretnoga i prevarenog sina Jeremyja Ironsa u Louis Malleovoj Šteti, pa sve do, primjerice, pokornoga kraljeva konjušara u Ludilu kralja Georgea.

Katarina Marić

Vijenac 184

184 - 22. ožujka 2001. | Arhiva

Klikni za povratak