Vijenac 176

Fotografija

Iz fundusa Foto-kluba Zagreb: Mario Medeotti

Oslobođeni izraz

Vrijeme opće monetarne krize pomalo jenjava, pa tako i fotografi vidno gube zanimanje za socijalne teme i ulaze u posve drukčije područje — motivi krajolika i sela posve prevladavaju.

Iz fundusa Foto-kluba Zagreb: Mario Medeotti

Oslobođeni izraz

Mario Medeotti jedan je od onih autora čiji su radovi najizravnije utjecali na kvalitetu zbirke fotografija iz 1938, a na temelju koje je stvoren termin zagrebačka škola fotografije, kojim se u inozemstvu označavao zajednički stil zagrebačkih fotoamatera.

Vrijeme opće monetarne krize pomalo jenjava, pa tako i fotografi vidno gube zanimanje za socijalne teme i ulaze u posve drukčije područje — motivi krajolika i sela posve prevladavaju. Iz tih godina posebno treba izdvojiti Medeottijeve fotografije, jer nam one na najbolji način oslikavaju interese fotografa kojih su ostvarenja nešto najljepše što se je dogodilo u ukupnom razvoju zagrebačke fotografije. Stilska ujednačenost, izbor tema, njihova homogenost nešto je što smo već mnogo puta isticali, ali svaki od autora ove generacije donosi u svojim radovima i svoje osobitosti. Fotografije Marija Medeottija otkrivaju nam ga kao autora sposobna da nas u trenutku povede iz svijeta naglašene poetičnosti u neki drugi, onaj u kojem nalazimo fotografski izraz potpuno oslobođen izvanjske težnje za čistoćom i strogošću klasičnog.

Zdenko Kuzmić

slika

Mario Medeotti rođen je godine 1912. u Omišu. U Fotoklub Zagreb pristupa godine 1937. Završio je srednju muzičku školu u Zagrebu. Kao profesionalni glazbenik godinama je svirao u Gradskom podrumu u Zagrebu. Umro je u Zagrebu. Datum smrti nije nam poznat.

Vladko Lozić

Vijenac 176

176 - 20. studenoga 2000. | Arhiva

Klikni za povratak