Vijenac 175

Glazba

Jazz CD kutak

Brazilsko osvježenje

Jazz Quartet Sensitive — Afternoon with Jobim, Dallas Records

Jazz CD kutak

Brazilsko osvježenje

Jazz Quartet Sensitive — Afternoon with Jobim, Dallas Records

Jazz Quartet Sensitive istaknutoga riječkog gitarista Darka Jurkovića Charlieja, nastavak je djelovanja tog, na Odjelu za jazz Visoke glazbene škole u Grazu, diplomiranog glazbenika. O njegovu je CD-u My Contribution već bilo riječi u ovome Jazz-kutku, a sad sam u prilici osvrnuti se i na najnoviji, u ovom trenutku čak još javno neobznanjen disk, ostvaren pod naslovom Afternoon with Jobim, snimke kojeg su bezrazložno dulje vrijeme tavorile u ladicama zagrebačke proizvodnje Croatia Records. Srećom članovi su ih kvarteta Sensitive ipak na vrijeme izvukli i ponudili nekom drugom, tko je pokazao više razumijevanja za takvu vrst kvalitetne glazbe.

Čuveni je autor Antonio Carlos Jobim nedvojbeno tvorac većine najpoznatijih bossa-nova-skladbi u svijetu. Zahvaljujući kvartetu Sensitive i etiketi Dallas Records dobio je sada u interpretaciji gitarista Darka Jurkovića Charlieja, el-basista Henryja Radanovića, bubnjara i perkusionista Tončija Grabušića i vokalistice Meri Trošelj i našu, domaću verziju svojih najpoznatijih melodija. Sva je spomenuta imena Jurković u svom sastavu naslijedio iz grupe popularnoga lovranskog fuzijskog gitarista Elvisa Stanića, a kao gost se u ovom kvartetu pojavljuje zagrebački pijanist Matija Dedić, inače čest suradnik riječkih džezista.

Afternoon with Jobim je napokon jedan od ne baš čestih profiliranih projekata naše jazz-diskografije. Čist program bez suvišnih je ustupaka najbolji mogući tribute brazilskom skladatelju, pravo osvježenje u današnjoj poplavi kojekakvih, pa čak i sumnjivih južnoameričkih, kubanskih i inih etno-pojava, koje se nerijetko i ponekad beskrupulozno trpaju u sklop jazza. Ne odveć komplicirani aranžmani s promjenama tonaliteta pojedinih brojeva, uključivanje melodioznih balada i nepretenciozan tip interpretacije kvarteta Sensitive isključuju svaku mogućnost dosade pri slušanju ovog diska.

How Insensitive (potječe li odavde ime kvarteta?), The Girl From Ipanema, Wave, No More Blues, Quiet Nights Of Quiet Stars i Desafinado klasika su stila bossa-nova u jazzu još iz vremena tenor-saksofonista Stana Getza i gitarista Charlieja Byrda, prvih korifeja uvođenja toga brazilskog glazbenog fenomena u jazz, koje datira još iz ranih pedesetih godina. Uz spomenute naslove na disku nalazimo i nekoliko možda nešto slabije poznatih Jobimovih melodija poput balade Don't Ever Go Away, teme Aqua De Beber i instrumentalne verzije sambe Aruanda.

Zanimljiva je u ovom projektu i pojava vokalistice Meri Trošelj, koju pamtimo u posve drukčijem svjetlu interpretacije iz sastava Elvisa Stanića, u kojem je gracilna Meri bila u posvemašnjoj funkciji izvedbi originalnih skladbi svog leadera, protkanih efektnim unisonim vokalizama. Interpretirajući Jobima predstavila se kao kompletna jazz-pjevačica sposobna za mnogostruke izazove.

Ukusno, glazbeno i stilski korektno i čisto sviranje riječkog Jazz Quarteta Sensitive, predstavljeno sada i na jednom profiliranom CD-u napor je za kakav bih se uvijek založio, ma koliko se neki trudili da ovom disku ospore originalnost. Na kraju Afternoon with Jobim, uz već spomenute kvalitete, jednostavno je ugodan za slušanje, što bi valjda trebalo biti i temeljnim ciljem svakoga diskografskog jazz-izdanja.

Mladen Mazur

Vijenac 175

175 - 16. studenoga 2000. | Arhiva

Klikni za povratak