Vijenac 174

Glazba

Jazz CD-kutak

Japanski jazz-kornetist

Terumasa Hino, Bluestruck, Blue Note CDP, 7 936712

Jazz CD-kutak

Japanski jazz-kornetist

Terumasa Hino, Bluestruck, Blue Note CDP, 7 936712

Terumasa Hino japanski je jazz-kornetist kojeg čak i dio stručne literature i leksika pogrešno smatra trubačem. Rođen u Tokiju 1942. kao brat bubnjara Motshika, Terumasa ostaje vjeran tom tradicionalnom instrumentu, a karijeru jazz-glazbenika započinje svirajući najprije u američkim vojnim klubovima s istaknutim imenima japanskog jazza, Hiroshijem Watanabeom i Takaom Husagayom te poslije i u combo-sastavu Heidea Shivakija. Odlučivši napustiti domovinu seli u Europu, gdje će se najprije skrasiti u okružju zapadnoeuropskoga modernog jazza, oduprijevši se uspješno izazovima tada nadolazećeg free-idioma. Ostaje u okvirima harmonijskoga, što će mu otvoriti vrata i američke jazz-scene. U Sjedinjenim Državama svira najprije s alt-saksofonistom Jackiejem McLeanom, te i s nekim drugim istaknutim džezistima, među kojima vrijedi istaknuti gitarista Johna Scofielda. Hino i Scofield prvi su put zasvirali zajedno 1977. da bi ubrzo potom otišli na šestotjednu turneju po Japanu. Jedan je od prvih rezultata te sada već prisne suradnje bilo ostvarenje zapaženoga diska Maiden Dance s izvrsnom ritam-sekcijom u sastavu Ron Carter, kontrabas, i Tony Williams, bubnjevi, a čitav je ovaj uvod bio potreban da stignemo do CD-a Hina i Scofielda Bluestruck, koji potpisuje poznata američka jazz-etiketa Blue Note. Bluestruck sa šest originalnih skladbi Terumasu Hina predstavlja kao autora te kao izvrsna kornetista — improvizatora i harmoničara. Vrlo dobro osmišljen program diska, uz Hinove originale, uključuje tribute jednom od njegovih najvažnijih uzora, nesretno poginulom trubaču i krilničaru Woodyju Shawu u izvedbi Shawove skladbe Sweet Love of Mine te interpretaciju klasike Mercera i Kosme Autumn Leaves. U originalni nas repertoar uvodi kompozicija Romancero Gitano, koja već naslovom upućuje na melodijske impresije ciganske glazbe u temi. Bluestruck i napose Hugo odražavaju američka iskustva temeljena na bluesu i crnačkom funky-jazzu. Tu su napokon i balade Rain Again i Alone, alone and Alone, u izvedbama kojih se Terumasa Hino kao glavni solist dokazuje i kao osjećajan melodičar, a tu valja podsjetiti da su melodiozne jazz-izvedbe vrlo popularne i rado slušane u Zemlji izlazećeg sunca.

Vrijedi na kraju spomenuti da je Terumasa Hino pri snimanju diska Bluestruck imao suradničku potporu jednog od najpoznatijih američkih jazz-producenata Michaela Cascune te nekolicine izvrsnih američkih jazz-glazbenika na čelu sa spomenutim, u ovom slučaju izrazito amplificiranim gitaristom Johnom Scofieldom, zatim s tenor-saksofonistom Robom Schepsom, alt-saksofonistom Bobbyjem Watsonom, zapaženim njujorškim pijanistom Onajeom Allanom Gumbsom, kontrabasistima Bobom Hurstom i Michaelom Formanekom, te bubnjarem Victorom Lewisom.

Mladen Mazur

Vijenac 174

174 - 2. studenoga 2000. | Arhiva

Klikni za povratak